Gå til innhold

Kan autisme føre til kognitiv svikt som bare blir verre og verre? ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det skjer med meg. Og det er betydelig dårligere hukommelse, dårligere tenkekapasitet, lavere iq og konsentrasjon. Det blir bare verre og verre

Anonymkode: 88690...18a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått en endring i livet ditt som du trenger tid til å tilpasse deg? Eller noe ytre som tar kapasitet?

Eks: begynt i ny jobb, flyttet, samlivsbrudd, alvorlig sykdom i nær familie, egen fysisk sykdom osv. 

Hvis rammer og rutiner er endret kan det også kreve mye. Jeg har ikke autisme selv, men har stedatter som nå er voksen og som er på autismespekteret. Jeg observerer at hun kan slite med ting hun har mestret greit før, dersom ytre omgivelser endres. Enkelt eksempel: lager middag hjemme, men må ha myyyeee hjelp for å klare å lage samme middagsrett på et annet kjøkken. Det genererer så mye stress at kognitiv kapasitet reduseres.

Anonymkode: 923b7...2e1

• Nyttig 1
Skrevet

Hvordan vet du at du har fått lavere Iq? Har du vært hos psykolog og sett på utviklingskurven din med flere Iq-tester Over tid?

Anonymkode: 03bdb...c48

Skrevet

Jeg har voksne barn med Autisme/ADHD, og de fungerer mye bedre nå når de har passert 18 og eldre. 
På de områdene de var mere umodne på tidligere  har kommet mere i balanse med de andre evnene. 
Nå har mine blitt godt fulgt opp fra barneskolealder og de greier seg bra selv den ene er tidvis plaget av angst. 
Det får hn hjelp med nå. 
Kan det være andre ting som skaper desse problemene? 

Anonymkode: a6cf4...880

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...