Gå til innhold

Utgifter til sykepenger, AAP og uføre nesten 200 milliarder årlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk at staten bruker bortimot 200 milliarder pr år på div trygdeordninger. Hva synes dere? Er dette bærekraftig? Er det et uttrykk for gode prioriteringer?

Anonymkode: 7b8a2...a12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at majoriteten av de som oppsøker Nav for hjelp og stønad egentlig ikke ønsker det selv, men må fordi de ellers ikke klarer å dekke opp for utgifter. Har flere venner som mottar enten AAP eller uføretrygd, de har alle jobbet i mange år og betalt skatt. Alle de ønsker å bli friske og kunne delta i livet som før, også fordi det er så mye stigma og hets bare man nevner Nav og stønad. Tenker vi er heldige i Norge som har Nav, tross alt, som kan hjelpe til når livet blir for tøft.

• Liker 4
Skrevet

Ja  jeg er glad jeg bor i et land hvor folk ikke bor i bilen eller telt fordi de er syke 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Tenk at staten bruker bortimot 200 milliarder pr år på div trygdeordninger. Hva synes dere? Er dette bærekraftig? Er det et uttrykk for gode prioriteringer?

Anonymkode: 7b8a2...a12

Trygdeordninger er så mye mer enn de tre tingene du nevner. Så skal du først ha en saklig debatt så får du starte debatt med et reelt utgangspunkt.Men igjen hvorfor skal du gjøre det når man forstår at intensjonen din er å finne en annen innfallsvinkel for å kunne henge ut og hetse de som er syke.

Anonymkode: e0b29...3cb

• Liker 6
Skrevet

Jeg koster i tillegg staten 12.000 i døgnet i hjemmesykepleie og BPA. I tillegg ca 1 million kroner i medisiner årlig… Jeg burde avlives for det er jo dårlig prioritering å holde meg i live 😂 Men mannen og barna er veldig glade for det da 🤪

Anonymkode: 9415f...05d

• Hjerte 5
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg koster i tillegg staten 12.000 i døgnet i hjemmesykepleie og BPA. I tillegg ca 1 million kroner i medisiner årlig… Jeg burde avlives for det er jo dårlig prioritering å holde meg i live 😂 Men mannen og barna er veldig glade for det da 🤪

Anonymkode: 9415f...05d

Selvsagt er det en god investering å sikre både deg og andre syke et verdig liv. Det er den beste investeringen man kan gjøre.

Anonymkode: 8ab10...37b

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...