AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Bestefar til barna henter av og til på sfo og i barnehagen, det er snakk om 1-2 ganger i måneden. De gangene jeg leverer på "bestfar-dagen" sier jeg ifra til de ansatte om at i dag henter bestefar, men mannen sier ikke noe om det de gangene han leverer fordi han er glemsk. Men jeg registrerer at både sfo og barnehage leverer ut barna uten å ringe oss for å høre om dette stemmer de gangene vi ikke har varslet på forhånd. Hva er vitsen med disse samtykke-skjemaene og hentemeldinger hvis de uansett ikke følger det? Opplever dere andre det samme? Anonymkode: 32ca6...73e
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Har dere oppgitt han som en person som får lov å hente? Vi har ei liste med personer som får lov å hente og da trenger vi ikke si fra(prøver å gi beskjed ved levering, men av og til skjer endringer i siste liten). Før det måtte vi si fra hver gang, ellers fikk ikke personen ta med seg barna ut av barnehagen selv om de ansatte kjente dem igjen. Anonymkode: d6f70...7f8 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 Våre barn har besteforeldre som henter ofte. Til å begynne med måtte barnehagen få beskjed hver gang, men etterhvert har ikke det vært nødvendig. Vi prøver selvfølgelig å si ifra, siden barna liker å vite hvem som henter, men hverdagen er hektisk. Ca et gang i halvåret får vi spørsmål om det fremdeles er slik at besteforeldre henter ofte, og påminnelse om å si ifra hvis de ikke lengre skal få hente uten at vi har varslet på forhånd. Som de sier så kan ting endre seg, og barnehagen ønsker ikke å medvirke til at noen tar med seg vårt barn mot vår vilje. Kan det være at herr TS har sagt til barnas barnehage og SFO at bestefar kommer til å hente et par ganger i måneden, og dermed så tenker de at det er greit og allerede avklart? De har helt sikkert lagt merke til at han glemmer å gi beskjeder om morgenen. Anonymkode: 3d5b1...dab 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere oppgitt han som en person som får lov å hente? Vi har ei liste med personer som får lov å hente og da trenger vi ikke si fra(prøver å gi beskjed ved levering, men av og til skjer endringer i siste liten). Før det måtte vi si fra hver gang, ellers fikk ikke personen ta med seg barna ut av barnehagen selv om de ansatte kjente dem igjen. Anonymkode: d6f70...7f8 Nei, jeg husker når jeg fylte ut samtykke-skjema at jeg kunn førte opp min egen mor. På den tiden bodde ikke bestefaren i utlandet så jeg så ikke noe poeng i å skrive han opp. Anonymkode: 32ca6...73e
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan det være at herr TS har sagt til barnas barnehage og SFO at bestefar kommer til å hente et par ganger i måneden, og dermed så tenker de at det er greit og allerede avklart? De har helt sikkert lagt merke til at han glemmer å gi beskjeder om morgenen. Anonymkode: 3d5b1...dab Nei, det har han ikke sagt. Barnehagen har heller aldri sagt noe om det er avklart eller ikke.. Anonymkode: 32ca6...73e
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg husker når jeg fylte ut samtykke-skjema at jeg kunn førte opp min egen mor. På den tiden bodde ikke bestefaren i utlandet så jeg så ikke noe poeng i å skrive han opp. Anonymkode: 32ca6...73e Skrivefeil, jeg mener at han bodde i utlandet. Anonymkode: 32ca6...73e
Grüner Skrevet 29. september 2022 #7 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bestefar til barna henter av og til på sfo og i barnehagen, det er snakk om 1-2 ganger i måneden. De gangene jeg leverer på "bestfar-dagen" sier jeg ifra til de ansatte om at i dag henter bestefar, men mannen sier ikke noe om det de gangene han leverer fordi han er glemsk. Men jeg registrerer at både sfo og barnehage leverer ut barna uten å ringe oss for å høre om dette stemmer de gangene vi ikke har varslet på forhånd. Hva er vitsen med disse samtykke-skjemaene og hentemeldinger hvis de uansett ikke følger det? Opplever dere andre det samme? Anonymkode: 32ca6...73e Hvis han er en person dere har gitt beskjed om flere ganger at skal hente, og som barnehagen kjenner igjen som bestefar, så er vel ikke det noe problem? Det hadde vært noe annet om de aldri hadde sett han før, ikke fått beskjed om at han skulle hente, og han kom for å hente. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #8 Skrevet 29. september 2022 Grüner skrev (22 minutter siden): Hvis han er en person dere har gitt beskjed om flere ganger at skal hente, og som barnehagen kjenner igjen som bestefar, så er vel ikke det noe problem? Det hadde vært noe annet om de aldri hadde sett han før, ikke fått beskjed om at han skulle hente, og han kom for å hente. I barnehagen der jeg jobber er vi veldig strenge på akkurat dette. Selv om vi kjenner igjen den som skal hente så må vi ha fått beskjed. Dette gjør vi for foreldrenes sikkerhet, slik at de skal vite hvor barna deres er og med hvem. Tenk om det ikke egentlig er avtalt at noen andre skal hente? Noen foreldre vil kanskje synes det er helt greit at bestemor spontant henter for å avlaste litt, men f.eks. hadde jeg en gang trykket ut feil barn på ipaden på avd, da ringte en forelder i panikk fordi de ikke hadde avtalt at noen andre skulle hente, så de lurte på hvem som hadde hentet barnet! I tilfeller hvor vi ikke har fått noe beskjed har jeg ringt en forelder og spurt - det er det minste man kan gjøre. Anonymkode: b363c...12d 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #9 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bestefar til barna henter av og til på sfo og i barnehagen, det er snakk om 1-2 ganger i måneden. De gangene jeg leverer på "bestfar-dagen" sier jeg ifra til de ansatte om at i dag henter bestefar, men mannen sier ikke noe om det de gangene han leverer fordi han er glemsk. Men jeg registrerer at både sfo og barnehage leverer ut barna uten å ringe oss for å høre om dette stemmer de gangene vi ikke har varslet på forhånd. Hva er vitsen med disse samtykke-skjemaene og hentemeldinger hvis de uansett ikke følger det? Opplever dere andre det samme? Anonymkode: 32ca6...73e Har det vært greit at han har hentet før regner vi så klart med at det er greit når det ikke kommer beskjed. Vi leverer ikke ut til hvem som helst altså! Anonymkode: 852ad...01b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå