Gå til innhold

Presentasjon på jobb / ny i jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet i en ny jobb for 4 mnd siden. Jeg jobber nå på prosjekt hvor jeg må presentere hver andre uke til ledelsen om fremgang og analyser. Jeg er ikke prosjekt leder så forventet ikke dette da jeg tok jobben. Dette gjør at jeg nå gruer meg nesten konstant, kvalm og uvel.
Jeg ønsker ikke si det for jeg er redd for å skape dårlig inntrykk og min leder da må gjøre dette for meg. Viss jeg slutter er jeg redd for dårlig referanse. Noen som har vært borti lignede eller har gode råd,…

Anonymkode: c997c...5a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gruer du deg? 
Er sjefen ubehagelig under presentasjonen? Må du forsvare eventuelle forsinkelser eller feil som skyldes andre? 
Har du ikke kjennskap til det du presenterer? Hvorfor er det ikke prosjektleder som presenterer? 

Skrevet

Har du sosial angst?

Anonymkode: 74c53...046

Skrevet

TS her, Ja dette bunner i angst. 

Skrevet

Kan du løse dette på alternativ måte? Lage power point om til animasjon som spilles av automatisk og du kan bare sitte der? Hvor lenge varer presentasjonene?

Anonymkode: 07c1a...875

Skrevet (endret)

Jeg er leder. Jeg hater å stå å presentere, når jeg kan sitte ved møtebordet og snakke gjennom foiler er jeg veldig komfortabel. Kunne det vært noe? Det er også best dersom møtet kjøres hybrid.

Aller best liker jeg å ikke ha noen foiler i det hele tatt, og bare hente fram dashboards og tall live.

Endret av Summeer
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

TS her, Ja dette bunner i angst. 

Podcasten Leger om livet har en fin episode om taleskrekk med en taleveileder som heter Siri Skyttemyr, hør på den og se om du kjenner deg igjen. Hun har kurs rundt om i Norge for de som ønsker å gjøre noe med angsten for å tale foran andre, legge frem presentasjoner, osv. Var på et kurs selv i august, og det hjalp meg veldig i å få gode teknikker for å roe ned og bli mer komfortabel med oppmerksomhet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...