AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Jeg er konstant utmattet og klarer ikke å finne en balanse mellom hva jeg tåler før jeg ikke orker noe som helst. Jobber 50% og tiden utenom jobb brukes for det meste på sofaen. Orker ingenting og sliter med konsentrasjon og hukommelse. Noen som er i samme situasjon som har funnet ting som hjelper for å få litt mer energi? Anonymkode: 7e874...8b9 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Jeg er i samme situasjin som deg. Legen sier at 40 % av oss har det slik. Jeg jobber 100 % som lærer. Jeg har ikke noe liv etter jobb. Anonymkode: 06888...d75
mo1234 Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 Har du fått fatigue etter alvorlig sykdom? Kreftbehandling eller lignende? 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 mo1234 skrev (Akkurat nå): Har du fått fatigue etter alvorlig sykdom? Kreftbehandling eller lignende? Nei, jeg har hatt det siden jeg kom ut av et forhold med en psykopat som varte i 7 år Anonymkode: 7e874...8b9 2
Blåjojo Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 Kan du jobbe mindre? Sånn at du får litt mer overskudd? 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 Utmattelse er Vansklig. Har du prøvd å snakke med lege om full sykemelding? Så kan du heller «jobbe» med utmattelsen. Tror du må regne med at det blir sånn ei stønn, utmattelsesproblematikk er sjelden en quick fix. «Reglen» er vel at man bare skal bruke 70% av energien. Men ikke lett om man føler seg like dårlig hele tiden, derfor jeg tenker det er lirt med full sykemelding. Så du kommer ditt til at du merker forskjell. Fikk også råd av en nevrolog om å legge meg ned hver gang jeg fikk ett fatigueanfall -men jeg hadde det hele tiden. Ble uansett mye ligging da jeg ikke orket annet (fikk til slutt ME diagnose). Nå har jeg blitt ufør (April i år) og etter jeg fikk ro til å ta fullstendig hensyn til kroppen så har jeg blitt litt bedre og kan merke forskjell på symptomer. Du kan selvfølgelig også være en av de som blir spontant bedre uten så mye tiltak. Lykke til❤️ Anonymkode: f486c...75f 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #7 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er konstant utmattet og klarer ikke å finne en balanse mellom hva jeg tåler før jeg ikke orker noe som helst. Jobber 50% og tiden utenom jobb brukes for det meste på sofaen. Orker ingenting og sliter med konsentrasjon og hukommelse. Noen som er i samme situasjon som har funnet ting som hjelper for å få litt mer energi? Anonymkode: 7e874...8b9 Du har komt ut av eit vanskelig forhold, der kroppen har vært i alarmberedskap over lang tid. Da vil det også ta tid å få kroppen ned på jorda igjen. Ting som har hjulpet meg til å av-stresse og av-alarmere kroppen er: yoga, sakte spaserturer i skogen, akupunktur, ikke se skumle filmer osv. Hver dag la jeg meg på sofaen i 20 min og hørte på denne: https://www.youtube.com/watch?v=Lov0SQw5G-0&t=34s Det blir bedre, TS. Hvis du gir deg selv rom og tid til å hele ❤️ Anonymkode: 9d380...92a 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #8 Skrevet 30. september 2022 Jeg tenker det er viktig å snakke med noen som har greie på konsekvensene av å leve med en psykopat, med psykisk mishandling osv. Og så hadde det kanskje vært lurt å jobbe mindre en periode, kanskje være helt sykmeldt. Og så sakte men sikkert danne noen små gode rutiner, bli kjent med hva du vil og hva som gjør deg godt, bruke tid på å bygge deg opp igjen. Lære å slappe av på en måte. Ikke ha dårlig samvittighet eller skamme deg over å ta det helt rolig. Anonymkode: d8d12...106
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå