Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger skal man akseptere at partner skriker og kjefter på deg før du avslutter forholdet? 

Anonymkode: 40992...a39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen

Anonymkode: 820e8...2b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingen

Anonymkode: 820e8...2b4

Nei.. det er bare at vi er gift og har barn, så vanskelig å bare pakke og dra liksom…

Skrevet

Cirka 20-30. Hvis det er gode grunner for at han/hun er sint.

Det høres ut som vedkommende har problemer han eller hun ikke deler med deg. Søk etter hva det er...

• Liker 1
Skrevet

0.

Anonymkode: f003e...274

Skrevet

På tide å sette seg ned sammen og prate litt tenker jeg. Forklar hvordan du opplever det, og gi klar beskjed om hvor din grense går. 

• Liker 2
Skrevet

En - etter det har han fått beskjed om at det ikke er akseptabelt. Med mindre det er helt spesielle omstendigheter - alle kan sprekke en gang iblant, men det skal ikke være en vanlig kommunikasjonsform.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjefter som sier fra om noe som er skikkelig ugreit? En del ganger, vil jeg tro, om det er nødvendig eller alvorlige misforståelser.

Som i å bare rase uten grunn, mål og mening/sint på andre enn meg? Da kan jeg evt hjelpe ham å komme ut av det/over i terapi. Men det får ikke bli en varig måte å kommunisere på, uansett hva vi har bygd opp sammen. Da sier jeg hadet bra.

Anonymkode: 5daec...b49

• Liker 2
Skrevet

Dette er ikke greit!

Får ungene med seg dette? Hvis de har lagt seg, så FÅR de det med seg!

Har han alltid vært slik? Eller bare noen uker? Måneder? År? Dager?

Innrømmer han selv at han har et problem? Eller mener han selv at det er greit? Eller benekter han at han skriker/kjefter? Eller mener han at du har gjort så grusomme ting at det er grunn til å skrike (utroskap, glemt å sette korken på tannkremen, etc)

Har du sagt at du ikke aksepterer dette? Er han villig til å oppsøke hjelp (sinnemestring) for å redde forholdet?

Anonymkode: 35525...673

Skrevet

En gang holder. Forrige gang fortalte jeg han at jeg ikke aksepterer å bli snakket slik til i mitt eget hjem, og kastet han ut tidlig morgenen etter og sa at han var hjertelig velkommen tilbake så lenge han oppførte seg. Skjedde aldri igjen. 

Anonymkode: b1ebc...be0

• Liker 1
Skrevet

Klok av skade vil jeg si EN. Etter det får han klar beskjed og gjentar det seg er vi ferdige. 

Har du barn er det faktisk ekstra god grunn til å avslutte. 

Anonymkode: 989cf...07d

Skrevet

Dere vil virkelig bryte opp en familie fordi dere fikk kjeft 1 - EN gang, og det uten å vite foranledningen til om det kjeftingen var berettiget? 

Det er ganske humoristisk. Veldig humoristisk. 

Hvor og når starten denne trenden at man skal overreagere så til de grader? 

Å kjefte, eller å få kjeft er en helt normal reaksjon på noe man ikke er fornøyd med. Å til en hver tid undergrave eller undertrykke følelser vil på sikt bare skape en desto større reaksjon senere. 

Still dere heller spørsmålet, er den kjefta jeg får berettiget - hvis ikke, og hvor ofte gjentar den seg, da først bør man gjøre seg vurderinger om man er i et sunt forhold. 

Jeg fikk selv kjeft av samboer for fjorten dager siden, etter å ha tenkt meg litt om så innser jeg at kjeftinga var berettiget. Burde jeg bare ha brytet opp familien etter snart 20 år sammen, i visshet om at jeg kunne ha gjort ting annerledes? 

Selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 17e48...4bc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor mange ganger skal man akseptere at partner skriker og kjefter på deg før du avslutter forholdet? 

Scenario. Du stiller krav. Han sier nei. Du forsetter å mase på kravet. Han sier nei med sterkere stemme. Krav - NEI, krav NEI, krav- NEI!!!, krav- BANNING.

Hva skal gubben gjøre hvis grensene han setter ikke respekteres? Jeg sier ikke at banning og kjefting er fint, men at dette er reaksjoner som kan være presset fram, og da skal man spørre seg selv om det er viktig og riktig å presse så hardt, og også om kravet kan utsettes til et høvelig tidspunkt.

Kjefting er språk, og det er ugreit språk. Kan man klare å få på plass bedre språk i stedet? Typisk er at kjefting brukes fordi det fungerer bedre enn høflig språk. Hvorfor fungerer ikke høflig språk?

Endret av I Grosny
Skrevet

Det spørs jo helt hva du mener med kjeft? Om det skjer ofte og det aldri kommer noe konstruktivt ut av det ville jeg avsluttet, om kjeften kommer utifra en felles krangel eller at du faktisk ikke respekterer hans rimelige ønsker om hvordan et forhold skal være ser jeg ikke problemet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere vil virkelig bryte opp en familie fordi dere fikk kjeft 1 - EN gang, og det uten å vite foranledningen til om det kjeftingen var berettiget? 

Det står helt tydelig «kjefting og skriking». Så jeg gjentar: EN gang. 

Anonymkode: 989cf...07d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...