Gå til innhold

Jeg har så angst nå....krig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter virkelig for tida. Pga krigen i Ukraina. Jeg er så redd den skal utvikle seg til 3. verdenskrig og atomkrig. Jeg har konstant vondt i magen, kjenner jeg sliter med å puste i blant, gråten sitter i halsen på meg. Ingen livsglede. Gidder ingenting,  gjør kun mest nødvendig husarbeid. Noe annet er jo ikke vits, vi er jo snart ferdige alle mann. Helt grusomt å ha det slik. Tanken på å avslutte kommer til meg i blant. Føler jeg ikke kan prate med noen. Tror ikke mannen min vil forstå. 😔 Måtte bare få ut litt... 

Anonymkode: e61d1...71d

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss. Jeg tenker ikke på krigen i det hele tatt jeg. Helt vanlige dager her. Koser meg med PC-spill og en deilig suppe nå i høstmørket. ☺️

Tror det kan lønne seg å holde seg unna nyhetene når du får så sterke reaksjoner. ❤️ Finn noe å drive med som griper oppmerksomheten din. Hva synes du er hyggelig å gjøre?

Anonymkode: 2ab88...f16

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Gjest Villfisker
Skrevet

Jeg tenker motsatt. Gjør det jeg kan hver dag, og fortsetter å leve så normalt jeg kan. Blir det krig, får jeg ikke gjort noe med det uansett. Å slutte å leve fordi man er redd for noe som ikke har skjedd, hjelper jo ingen.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sliter virkelig for tida. Pga krigen i Ukraina. Jeg er så redd den skal utvikle seg til 3. verdenskrig og atomkrig. Jeg har konstant vondt i magen, kjenner jeg sliter med å puste i blant, gråten sitter i halsen på meg. Ingen livsglede. Gidder ingenting,  gjør kun mest nødvendig husarbeid. Noe annet er jo ikke vits, vi er jo snart ferdige alle mann. Helt grusomt å ha det slik. Tanken på å avslutte kommer til meg i blant. Føler jeg ikke kan prate med noen. Tror ikke mannen min vil forstå. 😔 Måtte bare få ut litt... 

Om det hjelper så.
Du burde kanskje trekke deg litt fra nyhetene? Det blir ikke 3.verdenskrig. Men det er vondt å fylle hodet med skremmende bilder og frykt. 

Anonymkode: ab178...fad

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenker det blir sluppet noen atombomber snart, Putin er desperat. 

Anonymkode: 68bd0...418

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jøss. Jeg tenker ikke på krigen i det hele tatt jeg. Helt vanlige dager her. Koser meg med PC-spill og en deilig suppe nå i høstmørket. ☺️

Tror det kan lønne seg å holde seg unna nyhetene når du får så sterke reaksjoner. ❤️ Finn noe å drive med som griper oppmerksomheten din. Hva synes du er hyggelig å gjøre?

Anonymkode: 2ab88...f16

Jeg er ufør, så sitter mye alene på dagtid. Har ikke no særlig hobby dessverre. Har likt å gå turer, men helsen har satt en stopper for det. Så blir mye Internett surfing. 

Leser nyheter hele tiden for å være forberedt. Kanskje ikke det lureste. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker det blir sluppet noen atombomber snart, Putin er desperat. 

Anonymkode: 68bd0...418

Takk! 

Skrevet

Ta deg en lang pause fra nyheter. Scroll forbi alt som har med krigen å gjøre om du må se på nyhetssider.

Gjør ting som vil føle deg bedre, se på filmer/serier, les eller lytt på bøker som får tankene dine inn på et annet spor.

Anonymkode: a1bb7...a36

• Hjerte 1
Skrevet

Det første som slår meg er logikkbristen -

Du er redd for å dø, så du tenker på å avslutte selv? 

Anonymkode: ee57e...01b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skjønner godt at mannen din ikke vil forstå. 

Gidder ingenting, gjør kun mest nødvendig husarbeid, noe annet er jo ikke vits. For noe vrøvl og tull. 

Hvorfor er du ikke i arbeid så du får tankene over på noe annet? 

Og slutt å plag mannen din med dette tullet. 

Anonymkode: d502e...980

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Prøv å tenk at sannsynligheten er liten for at det blir noe verdenskrig og liten sannsynlighet for at det blir utrygt i Norge. Nå bor vi alle i et trygt land og det gjør vi nok i mange mange år til. Hva fremtiden bringer kan vi ikke vite men når man har angst så må man prøve å tenke positivt og ta en dag om gangen. Jeg er ikke redd for at det skal bli verdenskrig i det hele tatt, men jeg har angst for noe annet igjen og vet hvor vondt angst er, og jeg vet det er lettere sagt enn gjort å tenke positivt og ta en dag om gangen, men vi må prøve og prøve og aldri gi opp og aldri la frykten vinne.

Det er viktig at du snakker om det du er redd for med noen og ikke sitte inne med det, men får det ut. Vær sterk💪🏻, tenk positivt og prøv å ikke tenk for mye på noe som kan skje en gang men mest sannsynlig ikke skjer. Prøv også å ikke les for mye om krigen hvis det gjør deg redd.
Håper du får mindre angst og ikke la angsten ødelegge for deg❤️

Det er ingen 3.verdenskrig nå og det blir mest sannsynlig ingen 3.verdenskrig heller😊 Ikke nå. Ikke før om 100 år minst tror jeg. 

Endret av Warrior
Skrevet

Du har ingen grunn til å være redd. Ekstremt liten sannsynlighet for at det blir 3.verdenskrig. Russland ville fått USA og mange flere land mot seg, og ville blitt rævkjørt.

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje alt sakte men sikkert ordner seg til slutt. Tenk litt på den...

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det første som slår meg er logikkbristen -

Du er redd for å dø, så du tenker på å avslutte selv? 

Anonymkode: ee57e...01b

Det kommer av 2 ting

* Jeg er lei av å være så redd hele tiden. Å tenk hvor redd jeg vil være hvis det blir krig.

* Hvis jeg avslutter selv, kan det gå fort.  Dør jeg under en krig er jeg redd for smerten som kan oppstå. Ved f.eks en atombombe.  At jeg skal pines i hjel, sammen med barna mine.

ts

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skjønner godt at mannen din ikke vil forstå. 

Gidder ingenting, gjør kun mest nødvendig husarbeid, noe annet er jo ikke vits. For noe vrøvl og tull. 

Hvorfor er du ikke i arbeid så du får tankene over på noe annet? 

Og slutt å plag mannen din med dette tullet. 

Anonymkode: d502e...980

For et sympatisk menneske! 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er ufør, så sitter mye alene på dagtid. Har ikke no særlig hobby dessverre. Har likt å gå turer, men helsen har satt en stopper for det. Så blir mye Internett surfing. 

Leser nyheter hele tiden for å være forberedt. Kanskje ikke det lureste. 

Nei, det høres ikke nyttig ut for deg.

Står du på noen form for medikamenter for angst? 

Anonymkode: b43cc...262

Skrevet

Skjønner godt at folk har angst for krig, det smeller godt i Oslo for tiden også. En takk til politikerne som har lagt til rette for dette :ironi:.

Anonymkode: c1fd7...75f

• Liker 2
Skrevet
mo1234 skrev (13 minutter siden):

Du har ingen grunn til å være redd. Ekstremt liten sannsynlighet for at det blir 3.verdenskrig. Russland ville fått USA og mange flere land mot seg, og ville blitt rævkjørt.

Vi er allerede involvert i krigen, hvor naiv må man være for å ikke forstå det? 

Anonymkode: a0dc8...5a0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud slapp av. Du gjør jo bare ting verre fir deg selv. Det er ingenting du kan gjøre likevel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi er allerede involvert i krigen, hvor naiv må man være for å ikke forstå det? 

Anonymkode: a0dc8...5a0

Ja, men du bør søke hjelp hvis du går rundt og er redd for 3 verdenskrig. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...