Gå til innhold

Mine og dine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger egentlig bare litt synspunkter og tanker.. jeg har fått ny samboer, jeg har egne barn i samme alder som hans barn. Han har gutter og jeg jenter.. greia er at vi har nok oppdratt barna veldig forskjellig og jeg vil nesten påstå at hans barn er rimelig uhøflige innimellom. Ingenting er bra nok av middag eller mat som blir servert, minste på 9 sitter ved bordet og lager brekningslyder, eldste på 15 klager… de eier ikke struktur i hverdagen , leggetid er helt ukjent, minste nekter å dusje bla og far gir mye etter. Skjermbruk er enorm og de sitter konstant.. spiller høylydt roblox fels i stua og jeg er på tur til å bli gal. Har selvfølgelig prøvd ta dette opp med min kjære men han klarer ikke si ifra eller holde regelen med skjermpause. Hvis jeg feks sitter med min samboer presser ofte minste seg i mellom så jeg må flytte meg. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.. guttene er også til tider små frekke mot meg og hører aldri på hva jeg sier…nå går vi mot enda ei helg med alle barna og jeg gruer meg skikkelig. Mine barn er vandt med at de takker for maten, må hjelpe til og skjermbruk er begrenset . Ihvertfall for minste men er utrolig vanskelig når alle er her for hans barn har frie tøyler og jeg prøver få min datter til å roe ned. Hun prøver også få han med på annet men han nekter. Hele helgen er bare spilling… jeg vet virkelig ikke hva jeg kan gjøre mere… har dere noen råd til meg? 

Anonymkode: d4b5c...2e2

• Hjerte 1
Skrevet

Flytt

Anonymkode: 44a1a...3e2

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flytt

Ikke et alternativ altså… men jeg har tenkt tanken at dette kan bli en real utfordring etterhvert ja….

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flytt

Dette. 

Skrevet

Hvor gammel er yngste? Han på 15 er jo begrenset hvor lenge skal bo hjemme. 

Anonymkode: 3fafe...5fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er yngste? Han på 15 er jo begrenset hvor lenge skal bo hjemme. 

Anonymkode: 3fafe...5fb

Han er 9…

Skrevet

Hvorfor bor dere sammen, ungene er vel ikke forelsket i verken noen av dere to voksne eller de andre barna?

Anonymkode: 5d1a6...b1b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor bor dere sammen, ungene er vel ikke forelsket i verken noen av dere to voksne eller de andre barna?

Anonymkode: 5d1a6...b1b

Fordi vi to voksne ønsket det og jeg ønsker få ting til å fungere men spør etter litt gode råd. Ingen grunn til å være frekk og ufin … barna fungere godt sammen dem, som stesøsken

• Hjerte 1
Skrevet

Kom dette som en overraskelse da dere flyttet sammen? Oppdaget du det ikke på forhånd i  felles ferier og helger?

Anonymkode: 44b29...c23

• Liker 2
Skrevet

Har dere snakket sammen om hvilke forventninger dere har til hverandre som steforeldre? Har dere snakket om hvordan dere skal «smelte» familien sammen? Hvilke forventninger dere har til oppdragelse, grenser, forventninger osv til barna? Dette er ting man ofte glemmer for partneren er jo det du velger, barna er med i den pakken… 

Anonymkode: 58ccb...ff6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi vi to voksne ønsket det og jeg ønsker få ting til å fungere men spør etter litt gode råd. Ingen grunn til å være frekk og ufin … barna fungere godt sammen dem, som stesøsken

Selv om folk sier at du bør flytte betyr ikke det at du må gjøre det slutt.

Anonymkode: 5c697...807

• Liker 3
Skrevet

Kjente dere ikke hverandres barn og oppdragelsesmåte før dere ble samboere?Hvor fort har dette gått egentlig?

Anonymkode: eacac...a98

• Liker 4
Skrevet

Hjernedødt å bli samboere før man kjenner den andres unger. 

Anonymkode: 6a6cd...d13

• Liker 2
Skrevet

Du har ikke "fått" samboer, du har tatt et helt bevisst valg om å flytte ikke bare deg, men også barna dine, sammen med en mann og hans barn, tydeligvis uten å egentlig vite hva du gikk til. Hvis hverken han eller ungene hans hører på deg, hva forventer du at noen her kan gjøre for å endre det? Ungene hans er såpass store at du neppe får gjort så mye med oppdragelsesmetodene hans nå (særlig når han ikke viser vilje eller evne til å gjøre noe med det selv); det du kan gjøre er å tenke over hvilke oppvekstsvilkår og hjemmemiljø du velger å gi dine egne barn, som ikke har valgt dette.

• Liker 2
Skrevet
Daria skrev (9 minutter siden):

Du har ikke "fått" samboer, du har tatt et helt bevisst valg om å flytte ikke bare deg, men også barna dine, sammen med en mann og hans barn, tydeligvis uten å egentlig vite hva du gikk til. Hvis hverken han eller ungene hans hører på deg, hva forventer du at noen her kan gjøre for å endre det? Ungene hans er såpass store at du neppe får gjort så mye med oppdragelsesmetodene hans nå (særlig når han ikke viser vilje eller evne til å gjøre noe med det selv); det du kan gjøre er å tenke over hvilke oppvekstsvilkår og hjemmemiljø du velger å gi dine egne barn, som ikke har valgt dette.

Selvfølgelig har jeg det… og tro meg de har fått lov være med på avgjørelsen, barna altså… de var veldig godt kjent med både han og barna. Vi var mye sammen før vi flyttet sammen og det var da alt forandret seg…. Ville bare høre litt erfaringer egentlig …

• Hjerte 2
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du blitt samboer med den gjengen der? Hvorfor er den mannen «din kjære»? Hadde du ikke spist med barna før du flytta inn? Hvordan kan du vøre glad i en mann som oppdrar barna sine slik og gir dem en slik barndom? Så du må oppdra, du må aktivisere, du må sette grenser og du er frustrert hele tiden. Hvorfor utsetter du dine egne barn for dette, det høres ut som stebrødrene fra helv…?

Flytt. 

Anonymkode: 14b27...193

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor ofte er guttene hos dere? Er det bare annenhver helg så hadde jeg slappet av og latt far styre dette helt alene. 

La dem sitte og spille og la den yngste få sitte hos pappa du har andre dager og sitte tett.

Det eneste jeg ville krevd her er at far lager all mat når guttene er der så det er hans mat som er problemet og ikke din mat. Eventuelt kan far bli flinkere med å sette grense på akkurat dette som en start og hovedmål.

Anonymkode: b4e8a...735

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har ikke egne barn, men samboer har to.

Hos oss har vi en regel om at hodetelefoner skal brukes i alle fellesrom, om det skal spilles/ses film på nettbrett eller telefon.

Ved middagsbordet er det ikke noe alternativ å klage på maten. Det blir ikke laget noe annet uansett, så om det er så ille får de heller gå fra bordet. 

Anonymkode: df9e2...0ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor har du blitt samboer med den gjengen der? Hvorfor er den mannen «din kjære»? Hadde du ikke spist med barna før du flytta inn? Hvordan kan du vøre glad i en mann som oppdrar barna sine slik og gir dem en slik barndom? Så du må oppdra, du må aktivisere, du må sette grenser og du er frustrert hele tiden. Hvorfor utsetter du dine egne barn for dette, det høres ut som stebrødrene fra helv…?

Flytt. 

Anonymkode: 14b27...193

AMEN. 

Utilgivelig å utsette jentene dine for dette. DU synes dette er uutholdelig, bare tenkt deg hvordan det er for de som er uten uten samtykke.

Flytt og ta vare på jentene dine i stedet for å ofre de for en mann, hvis virker helt og väre helt ubrukelig som far og oppdrager. Hva ser du i ham egentlig?! De kommer til å klandre deg for dette (med rette!) i fremtiden. 

:scorpis:

Endret av Perle
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ikke et alternativ altså… men jeg har tenkt tanken at dette kan bli en real utfordring etterhvert ja….

Joda, å flytte er alltid et alternativ! Du må tenke på DINE barn også oppi dette! Har de det egentlig bra med sine stesøsken når disse har slik oppførsel? Dere kan være særboere frem til barna er store nok til å flytte hjemmefra!

Anonymkode: 2c2e3...e57

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...