Gå til innhold

Hvor mye koster ett tannimplantat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk satt inn 3 stk i fjor, kom på 67 000, og da er det rabatt på to siden man kan bruke samme utstyret under operasjon på implantat 2 og tre når det gjøres samtidig. 

Operasjon av tre implantat(skruer) i kjeven: 30 000

Produksjon og påsetting av 3 tenner: 37 000

For meg var det verdt hver eneste krone, manglet tenner som vistes når man smiler, slitsomt psykisk å hele tiden være redd for at andre skal oppdage manglende tenner 🥺

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er nok å be om en kostnadsvurdering fra tannlegen. For min del har jeg fått to implantater og bro til å sette på (erstattet tre tenner), der kom det å få satt inn skruene på ca 18 000,- og selve broen på ca 25 000,-

Og er det slik at du er ganske sikker på at du vil ha en tann der, så kan du få satt inn implantetet først, og så kan du vente en god stund før du bruker penger på resten. Implantatet bør imidlertid ikke utsettes så lenge at du taper beinmasse å feste det i. Da blir det dyrere.

Anonymkode: 3172c...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at om man trenger tannimplantat i Norge, så handler det om en type sykdom i bakgrunn? Sånn at du vil få store deler dekket av helfo?

Anonymkode: 59e37...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Regner med at om man trenger tannimplantat i Norge, så handler det om en type sykdom i bakgrunn? Sånn at du vil få store deler dekket av helfo?

Nei.

Anonymkode: 53284...fc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv i Norge er det mange tenner som blir trukket på grunn av karies. Karies er ikke en sykdom som gir rett på Helforefusjon.

Anonymkode: 40b5a...86c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tannlegen sa 45 000 kr . Koster det virkelig så mye for en tann? 

Anonymkode: da084...f25

I alle dager... Stoler du ikke på tannlegen din så får du finne en annen tannlege. Det er mye som spiller inn på prisen, derfor kan ingen her inne gi deg en pris. Skal du implantat så er det veldig mye dyrere enn om du skal ha en bro f.eks.

Anonymkode: cf8cf...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 5.01):

Nei

Anonymkode: 18cd5...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 80 000 inkl stift, nye 20 000 etter ti år når det knakk

Anonymkode: 18cd5...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står på prislista hos tannlegen, de får også svarer om  du kontakt de.

Ca 25 000kr pr tann.

Anonymkode: 563b7...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mange nevner helt andre behandlinger enn det ts spør om.  Ja implantat er dyrt og omfattende,  det jeg ville fått klargjort er om prisen er kun for implantet eller inkludert krone på toppen.

Anonymkode: ec687...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo også på hvor mye forarbeid som må gjøres. Jeg har to implantater, en der roten ble rotfylt, resten filt ned til en stubbe og så har man festet et implantat på stubben. Den andre er det festet skrue i kjevebenet og skrudd fast implantat. Jeg måtte borre opp en ekstra gang i rotfyllingen pga betennelse, så det trakk ut i tid. Jeg var heldig og fikk deler dekket av helfo siden det var et resultat av en ulykke på skolen. Men egenandelen på 50% var på ca 40.000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel betalte 13000 for implantatet, pluss ekstra for arbeidet. Ble vel rundt 20000 tilsammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dratt til øst europa. Har klinikker i Oslo du kan sjekke ting først som er knytta til Litauen og sånt. Betaler ikke i dyre domme i Norge.

Anonymkode: c327b...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...