AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Jeg er redd for min egen sikkerhet i den boligen jeg bor i. Jeg bor i et borettslag der det er byggefeil som forårsaker at lukt fra andre leiligheter trekker inn i min egen. Det kan være matlukt, røyklukt, lukt av svidd mat osv. Er redd for at hvis det oppstår en brann i en annen leilighet så vil den kunne spres til min leilighet. Det er sikkert ment ved byggingen av boligen at det skal være flere brannceller som skal hindre at brannen sprer seg fra en enhet til den andre, men det fungerer neppe her. Jeg har informert styret om dette. Vet ikke helt hva mer jeg bør gjøre. Usikker på hvilken kategori dette skal under. Anonymkode: 5a30b...a6f
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 Be om tilsyn av brannvesenet da? Eller flytt, det er det enkleste 😉 Anonymkode: eae9e...8bf
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Hva mener du er byggefeil og er den påvist av byggteknisk fagfolk? Isåfall kan du kreve utbedring av feilen. Å lukte matlukt og røyklukt osv fra andre leiligheter er helt normalt for man deler felles ventilasjonssjakt. Det går ikke utover brannsikkerheten. Så lenge det er betong mellom boenhetene og ikke treverk så er du ganske trygg men det er såklart viktig å forlate bygget når brannalarmen går selvom det ikke brenner hos deg. Anonymkode: fe4e8...d7b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Be om tilsyn av brannvesenet da? Eller flytt, det er det enkleste 😉 Anonymkode: eae9e...8bf TS her. Vurderer det første. Å flytte vil innebære å selge og det er kanskje ikke så enkelt med dette problemet. 7 hours ago, AnonymBruker said: Hva mener du er byggefeil og er den påvist av byggteknisk fagfolk? Isåfall kan du kreve utbedring av feilen. Å lukte matlukt og røyklukt osv fra andre leiligheter er helt normalt for man deler felles ventilasjonssjakt. Det går ikke utover brannsikkerheten. Så lenge det er betong mellom boenhetene og ikke treverk så er du ganske trygg men det er såklart viktig å forlate bygget når brannalarmen går selvom det ikke brenner hos deg. Anonymkode: fe4e8...d7b Dette er ikke påvist av byggteknisk fagfolk. Veentilasjonsjakten er blitt justert slik at den ikke deles med andre. Lukten kommer altså ikke fra vantilasjonsanlegget. Lukten kommer opp mellom vannrør. Anonymkode: 5a30b...a6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå