AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Har et mål om å skaffe hest på helfôr etterhvert, forhåpentligvis innen et år eller to. Må friske opp ridekunnskapene og fullføre et ridekurs eller to først, tenker jeg. Har sett meg ut en stall jeg liker veldig godt, hvor jeg kunne tenke meg å ha hesten. Er det merkelig å kontakte dem allerede nå for å stå på venteliste? Har vært så lenge utenfor hesteverden at jeg ikke aner hva som er vanlig 😅 Om ting ikke skulle gå etter planen, så er det vel bare å gi fra seg plassen til nestemann på lista? Eller? Anonymkode: baf48...04e
Gjest ti10 Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Hvis du hadde hatt en mer eller mindre eksakt dato, hadde det vært en ting, men hvis du ikke vet om det blir om ett år eller to år, tror jeg ikke det er så lurt. Det kan skje mye på den tiden. Tror egentlig ikke du får satt deg på venteliste i det hele tatt når det er så uklart når du kommer til å trenge plassen. Og hvis du faktisk får satt deg på venteliste, men ikke trenger den likevel, hva gjør du hvis det ikke er noen etter deg på lista?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 Ha en dialog med stallen. Si at du ønsker å stå på venteliste om mulig, men at du kan gi plassen videre til nestemann hvis du ikke har fått deg hest enda. For ellers må du betale for stallplass uten å få brukt den. Anonymkode: cb5f6...de6 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 Jeg synes ikke det er dumt! Stallen jeg jobber på har i perioder venteliste på opptil flere år. Flere av de som har fått tilbud om stallplass før de har funnet seg en hest har valgt å betale tomboksleie (altså full stalleie uten at boksen er i bruk) i mellomtiden. Anonymkode: 399ca...f07
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg synes ikke det er dumt! Stallen jeg jobber på har i perioder venteliste på opptil flere år. Flere av de som har fått tilbud om stallplass før de har funnet seg en hest har valgt å betale tomboksleie (altså full stalleie uten at boksen er i bruk) i mellomtiden. Anonymkode: 399ca...f07 Tomboksleie pleier da å være betydelig mindre enn stalleie (om man ikke leier plass uten noen form for høy, flis, kraftfôr eller tjenester involvert), da stallen ikke har noen utgifter på en tom boks. Så det er jo en grei løsning om det er en stall med litt ventetid, meld interesse, og betal evt tomboksleie frem til du har hesten på plass, hvert fall om det er snakk om ganske få måneder. Anonymkode: eeb4d...d72
Myrmica Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 Det er vanligvis ikke noe merkelig i å ta kontakt for å stå på venteliste 😊 Det kommer litt an på stallen da, er det en populær stall som som regel er full? Står folk på venteliste for å få plass der? Du kan jo ta kontakt og si at du tenker å skaffe hest om et års tid, og høre hvordan sjansene er for å få plass. Enkelte staller prioriterer oppstallørene ut i fra ulike kriterier, så det er ikke nødvendigvis førstemann på lista som får plass. Så om du ikke vet hva slags hest, hva du evt skal bruke den til, eller når den kommer, er det ikke sikkert du får satt deg på noen liste. Men det er ikke farlig å høre med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå