AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Lurer på om dette løpet fremdeles er godkjent, og om det eventuelt hadde vært mulig å ta bachelor i Lillehammer. Noen som har erfaring med studieløpet i i Lillehammer, samt det i Danmark? Kan man da få godkjent lisens til å praktisere yrket som klinisk psykolog? Anonymkode: 04890...2d3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Psykologen min har. Men hun var ikke noe flink. Anonymkode: 47d6e...d4d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 Det kommer an på om det gir autorisasjon i landet du studerer i. Såvidt jeg kjenner til er det kun master i Polen som får autorisasjon. Anonymkode: 6243f...3f3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Skrevet 1. oktober 2022 Ja det er fortsatt mulig. Mange på jobben min som har studert i Danmark. Du må da jobbe 2 år i Norge på litt ulike felt for å få lisens/autorisasjon. Anonymkode: 98fec...928
Pipaluk Skrevet 1. oktober 2022 #5 Skrevet 1. oktober 2022 Du bør ha i bakhodet at regler kan bli endret underveis slik som det var med de som studerte psykologi i Ungarn og som ikke fikk praktisere som psykologer i Norge. Studiet i Danmark kan bli endret for norske søkere. Du kan risikere å ikke få jobb som psykolog i Norge etter denne utdannelsen. Det kjipe med å ta en slik dansk vri er at veldig mange vil stille spørsmål ved utdanningen og om du har det som de norske psykologene har av praksis. Folk kan være ganske nådeløse der. Og gjør du en stor feil på jobb ( som jo mange vil gjøre) så vil ditt utdanningsløp brukes mot deg. Så spørs om det er verdt det. Er det noen andre retninger som kan være aktuelle, hvor du også har behandlingsansvar? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå