Gå til innhold

Foreldremøte med gruppearbeid?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Perle skrev (32 minutter siden):

Poenget er jo at det er infantiliserende. Å skulle trekke lapper, og sitte med "gruppearbeid" en må presentere på slutten. Det er jo absurd. Et foreldremöte bör vel väre et informasjons og orienteringsmöte. Om praktiske ting som 17-komiteen, skoleavslutninger, klasseturer og läreplanen.

Helt ok å komme til enighet angående bursdager og andre praktiske ting, men jeg har ingen interesse av å bli "oppdratt" eller bli moralisert av skolen. Ei heller "dröfte" vår familes personlige livsvalg med andre i gruppearbeid(?!). Igjen, infantilisering av voksne mennesker. 

De aller fleste av oss må jo gjøre ting vi synes er dritt hver eneste dag, både på jobb og ellers i livet. Enkelte arbeidsformer passer noen bra og andre mindre bra, slik vil det alltid være når man skal gjøre ting i felleskap, men det fremstår rimelig spesielt å oppleve det som så grusomt å diskutere høyst relevante problemstillinger knyttet til barnet ditt sitt klassemiljø.

Anonymkode: a25e9...943

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De aller fleste av oss må jo gjøre ting vi synes er dritt hver eneste dag, både på jobb og ellers i livet. Enkelte arbeidsformer passer noen bra og andre mindre bra, slik vil det alltid være når man skal gjøre ting i felleskap, men det fremstår rimelig spesielt å oppleve det som så grusomt å diskutere høyst relevante problemstillinger knyttet til barnet ditt sitt klassemiljø.

Jeg vil ikke diskutere mitt privatliv i plenum, eller våre verdivalg. Personlig anliggende bör taes på konfereransetime. 

Endret av Perle
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Igjen, problemet er at foreldrene ikke får den informasjonen de ønsker fra skolen. Vi får ikke info om hvordan undervisningen legges opp, hvilke voksne som jobber med klassen, hva som vi bør være oppmerksomme på eller bistå barna spesielt med, læringsmål eller noe som helst. 

Det er disse tingene et foreldremøte bør gi oss svar på. Ikke når Noas foreldre legger han for kvelden. 

Anonymkode: c2769...8aa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Igjen, problemet er at foreldrene ikke får den informasjonen de ønsker fra skolen. Vi får ikke info om hvordan undervisningen legges opp, hvilke voksne som jobber med klassen, hva som vi bør være oppmerksomme på eller bistå barna spesielt med, læringsmål eller noe som helst. 

Det er disse tingene et foreldremøte bør gi oss svar på. Ikke når Noas foreldre legger han for kvelden. 

Anonymkode: c2769...8aa

Vi fikk all denne informasjonen i tillegg til refleksjon i smågrupper rundt utfordringer i klassen.

Det må ikke være enten eller.

Anonymkode: 54448...25d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi fikk all denne informasjonen i tillegg til refleksjon i smågrupper rundt utfordringer i klassen.

Det må ikke være enten eller.

Anonymkode: 54448...25d

Har dere fire timers foreldremøter? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke relevant å diskutere sosiale medier i tredje klasse. Tredjeklassinger skal ikke ha sosiale medier fordi de er under 13. At noen foreldre likevel tillater det og opplever problemer med bruken av SoMe, er ikke relevant for meg som følger aldersgrenser. 

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden):

Har dere fire timers foreldremøter? 

Vi har foreldremøter på halvannen time. Ikke meg du siterer, men på den tiden får vi informasjon fra skoleledelsen (som vi har fått de foregående 7 årene også, to ganger i året), informasjon fra lærerne om hva de jobber med, klassemiljø og annen informasjon. Og selvfølgelig mange spørsmål og innspill ala "jammen min sønn ...." "jammen dette passer ikke for min datter" osv. Gruppearbeid blant foreldrene med presentasjon og informasjon fra og innspill til klassekontaktene. 

Anonymkode: 1378e...f2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har foreldremøter på halvannen time. Ikke meg du siterer, men på den tiden får vi informasjon fra skoleledelsen (som vi har fått de foregående 7 årene også, to ganger i året), informasjon fra lærerne om hva de jobber med, klassemiljø og annen informasjon. Og selvfølgelig mange spørsmål og innspill ala "jammen min sønn ...." "jammen dette passer ikke for min datter" osv. Gruppearbeid blant foreldrene med presentasjon og informasjon fra og innspill til klassekontaktene. 

Hva blir gjort videre med disse presentasjonene? 

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Hva blir gjort videre med disse presentasjonene? 

Ingenting. Presentasjonen er en slags oppsummering av hva vi kom frem til under gruppearbeidet. Det blir ikke skrevet ned eller gjentatt ved en senere anledning heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingenting. Presentasjonen er en slags oppsummering av hva vi kom frem til under gruppearbeidet. Det blir ikke skrevet ned eller gjentatt ved en senere anledning heller.

Nettopp. Så bortkastet tid. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så hva kommer ut av det? Er det noe nyttig? Får dere brukt for det? 

Anonymkode: e1206...752

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden):

Nettopp. Så bortkastet tid. 

Absolutt. Det er bare tull. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så hva kommer ut av det? Er det noe nyttig? Får dere brukt for det? 

Anonymkode: e1206...752

Jeg vet ikke hva som kommer ut av det. Eller hva som det er meningen skal komme ut av det. Kanskje det er for at foreldrene skal samkjøre regler som skal gjelde for alle? Aner ikke. Men det funker jo ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Absolutt. Det er bare tull. 

Jeg vet ikke hva som kommer ut av det. Eller hva som det er meningen skal komme ut av det. Kanskje det er for at foreldrene skal samkjøre regler som skal gjelde for alle? Aner ikke. Men det funker jo ikke. 

Nei, de har ingen myndighet til å bestemme i andres hjem. 

Skrevet

Gruppearbeid er jo helt sinnsykt ineffektivt. Jeg har hatt gruppearbeid både på skole og jobb. Funker ikke. 

Da hadde jeg bare satt meg ned og drukket kaffe.

Anonymkode: c037b...86c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...