AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Var på foreldremøte i går. Vi hadde mange saker som vi foreldre hadde fremmet på forhånd, som vi ønsket avklaring på. Men nei, vi ble delt opp i grupper på 4-5 foreldre og i gruppene skulle vi diskutere lekser, skjermbruk, bursdager etc. Ingenting ble bestemt, det skulle liksom være nok at vi snakket sammen? Altså, er det mulig? Jeg går ikke på foreldremøte for å ha gruppearbeid med andre foreldre! Fullstendig bortkastet tid. Jeg trodde foreldremøte fantes for å få informasjon fra skolen og ev for foreldre å bli enige om eventuelle kjøreregler for klassen? Flere skoler som praktiserer dette? Anonymkode: c2769...8aa 18 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Var på foreldremøte i går. Vi hadde mange saker som vi foreldre hadde fremmet på forhånd, som vi ønsket avklaring på. Men nei, vi ble delt opp i grupper på 4-5 foreldre og i gruppene skulle vi diskutere lekser, skjermbruk, bursdager etc. Ingenting ble bestemt, det skulle liksom være nok at vi snakket sammen? Altså, er det mulig? Jeg går ikke på foreldremøte for å ha gruppearbeid med andre foreldre! Fullstendig bortkastet tid. Jeg trodde foreldremøte fantes for å få informasjon fra skolen og ev for foreldre å bli enige om eventuelle kjøreregler for klassen? Flere skoler som praktiserer dette? Anonymkode: c2769...8aa Ja vi har det her og . Merkelig opplegg. Anonymkode: fa4a4...254 3 1
Kaneel Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Var på foreldremøte i går. Vi hadde mange saker som vi foreldre hadde fremmet på forhånd, som vi ønsket avklaring på. Men nei, vi ble delt opp i grupper på 4-5 foreldre og i gruppene skulle vi diskutere lekser, skjermbruk, bursdager etc. Ingenting ble bestemt, det skulle liksom være nok at vi snakket sammen? Altså, er det mulig? Jeg går ikke på foreldremøte for å ha gruppearbeid med andre foreldre! Fullstendig bortkastet tid. Jeg trodde foreldremøte fantes for å få informasjon fra skolen og ev for foreldre å bli enige om eventuelle kjøreregler for klassen? Flere skoler som praktiserer dette? Anonymkode: c2769...8aa Kjent sak det.. var ikke sånn på 90-00-10 tallet(går nå på foreldremøter til mine barnebarn, svigerdatteren min er alvorlig kronisk syk) fjollete opplegg, er en form for ansvarsfraskrivelse fra skolens side 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 Kaneel skrev (4 minutter siden): Kjent sak det.. var ikke sånn på 90-00-10 tallet(går nå på foreldremøter til mine barnebarn, svigerdatteren min er alvorlig kronisk syk) fjollete opplegg, er en form for ansvarsfraskrivelse fra skolens side Jupp har merket at foreldremøter er mer og mer piss Anonymkode: f787b...06b 3 1
Grüner Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 Kaneel skrev (5 minutter siden): Kjent sak det.. var ikke sånn på 90-00-10 tallet(går nå på foreldremøter til mine barnebarn, svigerdatteren min er alvorlig kronisk syk) fjollete opplegg, er en form for ansvarsfraskrivelse fra skolens side Ansvarsfraskrivelse fra skolen?? Det er jo et middel for å engasjere foreldrene til å reflektere over ulike problemstillinger som angår deres barn. 24
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 Var sånn på barneskolen her. Hatet det. Noen har jo perfekte barn og være på gruppe med sånne er ett mareritt Anonymkode: 1679b...b6f 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #7 Skrevet 29. september 2022 Jeg liker det, jeg er ikke glad i å snakke høyt foran 20-30 andre, så i små grupper kan jeg si hva jeg mener også er det alltids en på gruppen som sier det høyt når det er gjennomgang felles etterpå. Det hørtes det ikke ut som det var her? Trodde det var litt av vitsen at ALLE fikk med seg flere ulike synspunkter. Anonymkode: d5f38...c0f 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #8 Skrevet 29. september 2022 Jeg er lærer selv og jeg hater sånne møter. Når jeg er på foreldremøte vil jeg bare sitte der og få nødvendig informasjon. Ikke noe morsomme opplegg eller samarbeidsoppgaver… Anonymkode: a0e77...2e2 14 1 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #9 Skrevet 29. september 2022 Av og til er slike gruppediskusjoner supert. Jeg var på foreldremøte på 6. trinn forrige uke. Vi fikk en del praktisk info først - så kom temaet mobbing via sosiale medier, der vi drøftet i grupper og løftet det frem i plenum. Det viktigste vi kom frem til, var at absolutt alle foreldrene var av oppfatningen at 'dersom mitt barn har oppført seg dårlig mot ditt barn - ring meg, jeg vil vite det'. Det gjør at alle foreldrene til 30 unger kan stå side om side ved lærerne for å bidra til et godt og inkluderende miljø på trinnet. Anonymkode: 54448...25d 18 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #10 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Av og til er slike gruppediskusjoner supert. Jeg var på foreldremøte på 6. trinn forrige uke. Vi fikk en del praktisk info først - så kom temaet mobbing via sosiale medier, der vi drøftet i grupper og løftet det frem i plenum. Det viktigste vi kom frem til, var at absolutt alle foreldrene var av oppfatningen at 'dersom mitt barn har oppført seg dårlig mot ditt barn - ring meg, jeg vil vite det'. Det gjør at alle foreldrene til 30 unger kan stå side om side ved lærerne for å bidra til et godt og inkluderende miljø på trinnet. Anonymkode: 54448...25d selvfølgelig blir det veldig enkelt å komme sånt piss, når man er omringet av en haug med andre voksne pluss læreren. men dersom en forelder faktisk forsøker å få kontakt med en annen forelder angående mobbing, så kommer denne forelderen mest sannsynlig bare til å si "what ever!" og leggge på telefonen. Eller forsøker å nekte plent for at deres egne gull-unger kunne ha funnet på noe sånn.. Anonymkode: 378cc...bdd 10
Anonym90059005 Skrevet 29. september 2022 #11 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): selvfølgelig blir det veldig enkelt å komme sånt piss, når man er omringet av en haug med andre voksne pluss læreren. men dersom en forelder faktisk forsøker å få kontakt med en annen forelder angående mobbing, så kommer denne forelderen mest sannsynlig bare til å si "what ever!" og leggge på telefonen. Eller forsøker å nekte plent for at deres egne gull-unger kunne ha funnet på noe sånn.. Anonymkode: 378cc...bdd Sier du dette fordi det er hvordan du selv ville reagert? Selv ville jeg tatt det på alvor og snakket med mitt barn for å høre hva som hadde skjedd. Så skal det sies at ordet mobbing misbrukes av mange imo. 5
Arkana Skrevet 29. september 2022 #12 Skrevet 29. september 2022 Dette er helt vanlig, og jeg synes det er rart at du ikke forstår poenget med det. Det handler ikke om å finne felles regler, men om å kalibrere litt og høre andre synspunkter. At man har barn gjør jo ikke at man automatisk synes det er lett å vite hva man skal gjøre i forhold til leggetid, lekser, besøk av venner, skjermtid, aldersgrenser på spill, fester osv. Da er det veldig fint å ha noen steder hvor man kan diskutere slikt og høre hvordan andre gjør ting og hva de tenker rundt ulike tema. Kanskje gjør det at man blir mer trygg i de reglene man har allerede eller kanskje gjør det at man innser at man er for streng eller for løssluppen. Ikke minst handler det om å bli kjent med de andre foreldrene. Det er langt lettere å ta opp vanskelige tema (ekskludering, mobbing, problemer i vennegjengen osv) med noen man føler man kjenner litt enn med noen som er helt ukjent. Alt dette handler om klassemiljø og det er veldig trist at det finnes foreldre som deg som ikke bryr seg om det. 8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #13 Skrevet 29. september 2022 Anonym90059005 skrev (4 minutter siden): Sier du dette fordi det er hvordan du selv ville reagert? Selv ville jeg tatt det på alvor og snakket med mitt barn for å høre hva som hadde skjedd. Så skal det sies at ordet mobbing misbrukes av mange imo. fordi jeg dessverre har ett par dårlige erfaringer med foreldre som gir blanke pokker i hva ungene deres finner på. Anonymkode: 378cc...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #14 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): fordi jeg dessverre har ett par dårlige erfaringer med foreldre som gir blanke pokker i hva ungene deres finner på. Anonymkode: 378cc...bdd Jeg har omvendt erfaring, at foreldre i aller høyeste grad tar det på alvor. Anonymkode: d5f38...c0f 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #15 Skrevet 29. september 2022 Arkana skrev (9 minutter siden): Dette er helt vanlig, og jeg synes det er rart at du ikke forstår poenget med det. Det handler ikke om å finne felles regler, men om å kalibrere litt og høre andre synspunkter. At man har barn gjør jo ikke at man automatisk synes det er lett å vite hva man skal gjøre i forhold til leggetid, lekser, besøk av venner, skjermtid, aldersgrenser på spill, fester osv. Da er det veldig fint å ha noen steder hvor man kan diskutere slikt og høre hvordan andre gjør ting og hva de tenker rundt ulike tema. Kanskje gjør det at man blir mer trygg i de reglene man har allerede eller kanskje gjør det at man innser at man er for streng eller for løssluppen. Ikke minst handler det om å bli kjent med de andre foreldrene. Det er langt lettere å ta opp vanskelige tema (ekskludering, mobbing, problemer i vennegjengen osv) med noen man føler man kjenner litt enn med noen som er helt ukjent. Alt dette handler om klassemiljø og det er veldig trist at det finnes foreldre som deg som ikke bryr seg om det. Dette er ting jeg diskuterer med venner, eventuelt andre foreldre som mitt barn omgås med på fritiden. Jeg har oppriktig talt null interesse i å ha slike diskusjoner med tilfeldige foreldre i klassen. Anonymkode: c2769...8aa 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #16 Skrevet 29. september 2022 Jeg syns det er unødvendig og det er ofte klein stemning! Og lærere som står over å følger med. Har du angst fra før og prøver å gå så gjør dette det mye verre! Noe å tenke på. Anonymkode: fa4a4...254 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #17 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ting jeg diskuterer med venner, eventuelt andre foreldre som mitt barn omgås med på fritiden. Jeg har oppriktig talt null interesse i å ha slike diskusjoner med tilfeldige foreldre i klassen. Anonymkode: c2769...8aa Det er ikke alle foreldre som har venner og ikke alle barn som har venner, hvem synes du de skal få prate med? Hvorfor behandle alle foreldre som ”tilfeldige” foreldre. Anonymkode: edb5f...ebc 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #18 Skrevet 29. september 2022 Arkana skrev (10 minutter siden):Ikke minst handler det om å bli kjent med de andre foreldrene. Det er langt lettere å ta opp vanskelige tema (ekskludering, mobbing, problemer i vennegjengen osv) med noen man føler man kjenner litt enn med noen som er helt ukjent. Alt dette handler om klassemiljø og det er veldig trist at det finnes foreldre som deg som ikke bryr seg om det. Hvis formålet er å bli kjent med andre foreldre, kan man vel ha en grillfest eller noe annet hyggelig? Jeg snakker kun med tre stykker i et sånt gruppearbeid, og det med rigide rammer med tema. Jeg har ingen tro på at gruppearbeid i foreldremøte er det som skaper et godt klassemiljø. Anonymkode: c2769...8aa 5
Arkana Skrevet 29. september 2022 #19 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ting jeg diskuterer med venner, eventuelt andre foreldre som mitt barn omgås med på fritiden. Jeg har oppriktig talt null interesse i å ha slike diskusjoner med tilfeldige foreldre i klassen. Anonymkode: c2769...8aa Problemet er bare at det er ikke tilfeldige foreldre. Det er foreldre til barna dine barn skal omgås daglig i mange år framover. Jeg kjenner jeg er veldig glad jeg i liten grad treffer på foreldre som gir så totalt blaffen. 9 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #20 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har omvendt erfaring, at foreldre i aller høyeste grad tar det på alvor. Anonymkode: d5f38...c0f ja, dette kommer selvfølgelig helt ann på foreldrene. dem er vel forskjellige, akkurat som alle andre. Anonymkode: 378cc...bdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå