AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Grunnet tilfeldigheter fikk jeg lederansvar på min jobb. Det var ikke noe jeg ønsket eller søkte meg til, men jeg gikk med på det i en vanskelig situasjon for firmaet (jeg er faglig dyktig og godt likt og ble derfor spurt). Men fy f for en utakknemlig jobb. Det er ansatte som er drit sure og sutrer og bærer seg ved den minste forespørsel. Det er ansatte som begynner å grine ukentlig på jobb (pga utenomfaglige ting, ikke ting jeg har gjort eller sagt). Ansatte som gjør en rett ut ræva jobb som fører til en masse merarbeid for vedkommende selv og alle andre. Ansatte som ikke evner å gjøre noenting for å sette seg inn i noe nytt, alt må inn med teskje. Så er det klaging ovenfra på alt og ingenting. Jeg føler jeg jobber og jobber, og det er ALDRI én jævla hyggelig eller oppmuntrende kommentar å få. Aldri takk for at jeg kunne få fri en fredag, bare sutring de ytterst få gangene man må si nei. Nå er det rett på Finn for å finne en jobb der jeg faktisk kan bruke hodet og evnene mine. Ikke kaste bort energien min på det her. Anonymkode: c92a8...9c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Ja veldig godt beskrevet, kjenner meg absolutt igjen. Det var grunnen til at jeg sluttet i min tidligere jobb som leder. Anonymkode: e8c41...64b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 Jeg elsket de menneskelige sidene av lederansvaret, å være der for de ansatte. Det var helt andre grunner, mer alvorlige enn det du nevner som fikk meg til å slutte. Anonymkode: b5c64...c87
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 Jobber i et svært negativt og lite engasjerende miljø. Ingen trenger å prestere noen ting, du blir belønnet så lenge du møter opp på jobb. (ja, for det går nemlig ikke an å gjøre en god jobb hjemmefra lenger nå når det ikke er covid-restriksjoner, eller jo - den mannlige kollegaen min kan fint jobbe hjemmefra fordi… men ikke jeg). Å motivere ansatte til en god jobb når bedriften (ledelsen) ikke belønner engasjement er tilnærmet umulig. Samtlige ansatte under meg har over 10 års ansiennitet og virker lei av både jobben og livet. Ingen vil være der og lar det være veldig tydelig i alle sammenhenger. Felles møter oppleves som en slagmark der våpnene er klaging på alt som ledelsen gjør feil. Jeg er helt satt ut - aldri vært en plass der ansatte kommer unna med så lite faktisk utført arbeid. Samtlige tjener rundt 1mill i året. Jeg søker aktivt andre jobber for å si det sånn! Anonymkode: 7dbf9...6dd
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Grunnet tilfeldigheter fikk jeg lederansvar på min jobb. Det var ikke noe jeg ønsket eller søkte meg til, men jeg gikk med på det i en vanskelig situasjon for firmaet (jeg er faglig dyktig og godt likt og ble derfor spurt). Men fy f for en utakknemlig jobb. Det er ansatte som er drit sure og sutrer og bærer seg ved den minste forespørsel. Det er ansatte som begynner å grine ukentlig på jobb (pga utenomfaglige ting, ikke ting jeg har gjort eller sagt). Ansatte som gjør en rett ut ræva jobb som fører til en masse merarbeid for vedkommende selv og alle andre. Ansatte som ikke evner å gjøre noenting for å sette seg inn i noe nytt, alt må inn med teskje. Så er det klaging ovenfra på alt og ingenting. Jeg føler jeg jobber og jobber, og det er ALDRI én jævla hyggelig eller oppmuntrende kommentar å få. Aldri takk for at jeg kunne få fri en fredag, bare sutring de ytterst få gangene man må si nei. Nå er det rett på Finn for å finne en jobb der jeg faktisk kan bruke hodet og evnene mine. Ikke kaste bort energien min på det her. Anonymkode: c92a8...9c4 Følern virkelig. Ble også konstituert inn i en lederstilling. Tok den fast da jeg ble tilbudt det. Klarte ikke å si nei til lønna, fleksibiliteten osv. Men gikk ikke så lang tid før jeg virkelig begynte å mistrives. Ikke i helvete om jeg gidder det en gang til. Anonymkode: c43d6...a50
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 Det er ikke mulighet for å signalisere at du ikke vil ha lederansvar og vil jobbe teknisk igjen? Det gjorde jeg og har sagt det på hver medarbeidersamtale siden at jeg vil fokusere på det tekniske. Trives mye bedre med det. Vil tro de har mulighet til å ta grep etter hvert om det var en kortvarig vanskelig situasjon da du måtte trå til og nå kan se på en langsiktig løsning. Anonymkode: bb520...154
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #7 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Følern virkelig. Ble også konstituert inn i en lederstilling. Tok den fast da jeg ble tilbudt det. Klarte ikke å si nei til lønna, fleksibiliteten osv. Men gikk ikke så lang tid før jeg virkelig begynte å mistrives. Ikke i helvete om jeg gidder det en gang til. Anonymkode: c43d6...a50 Godt det ikke bare er meg😅 Mulig jeg er ekstremt uheldig med medarbeiderne mine altså…, men det er virkelig helt absurd hvordan ansatte krever, sutrer og bruker arbeidstiden på alt annet enn jobb. Blir også like satt ut av alt de får seg til å be om fri for.. Aldri mer. Anonymkode: c92a8...9c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå