Gå til innhold

Kronisk lett rennende nese og øresus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med begge disse plagene.  Legen sa at øresusen skyldtes ørevoks,  men sykepleier sa at ørevoks er borte, men allikevel fortsetter øresusen.  

Har tenkt mye på i det siste at jeg renner mye av nesen.  Tror ikke at jeg er forkjølet for det har vært slik i flere uker. Jeg jobber mye på kaldt lager og på kjølerom så vet ikke om det er årsak nok til rennende nese.  

Noen som har vært plaget med lignende kroniske plager? 

Har time hos legen neste uke. Men lurer jo på hva som feiler meg ?

Anonymkode: 1b205...b9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får vel ikke øresus av ørevoks. Men kan få øresus av vond nakke faktisk.  Og mulig du har en allergisk reaksjon  på noe. 

Anonymkode: d46e2...057

• Nyttig 1
Skrevet

Har du sjekket D-vitamin nivåene dine?

Anonymkode: b04cd...518

• Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Man får vel ikke øresus av ørevoks. Men kan få øresus av vond nakke faktisk.  Og mulig du har en allergisk reaksjon  på noe. 

Anonymkode: d46e2...057

Nei jeg tror heller ikke øresusen kommer av ørevoks. Legen sa at heldigvis var det ørevoks og ikke noe farlig. Men øresus skyldes sjelden noe farlig sa øyelegen EM gang til meg. Har hatt øresus på samme øre tidligere. Og det bare forsvant plutselig. 

Ja  er ikke sikkert renning av nesen har samme årsak. Jeg har en jobb der jeg tror at jeg kan reagere på mye. Jobber på et frukt og grønnsakslager. Men jeg vet ikke

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du sjekket D-vitamin nivåene dine?

Anonymkode: b04cd...518

Har sjekket d vitamin-nivået , tror jeg. Legen tok vitamintester for noen uker siden. Hadde tidligere B12 vitamin-mangel. Men har ikke hørt noe fra dem siste prøven som ble tatt for 3 uker siden:) 

Skrevet

Snakk med legen igjen om det er mitt råd :) 

Jeg får alltid rennende nese når jeg er ute, og enda verre om vinteren når det er kaldt. Sånn har det vært så lenge jeg kan huske. Kanskje det er kulden du reagerer på siden du jobber på kaldt lager og kjølerom? En lege vet nok svaret på det bedre enn meg og årsaken til hvorfor nesen renner.

Skrevet
6 minutter siden, Warrior said:

Snakk med legen igjen om det er mitt råd :) 

Jeg får alltid rennende nese når jeg er ute, og enda verre om vinteren når det er kaldt. Sånn har det vært så lenge jeg kan huske. Kanskje det er kulden du reagerer på siden du jobber på kaldt lager og kjølerom? En lege vet nok svaret på det bedre enn meg og årsaken til hvorfor nesen renner.

Ja, jeg skal undersøke med han om det. :)Kan være kulde som jeg reagerer på ja. Lett å google etter svar, men er nok best å snakke med legen om det og ta det derfra  :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...