AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Del Skrevet 29. september 2022 Jeg har fått et væskende sår som ser ut til å danne skorpe. Jeg har hatt Herpes utbrudd på leppa før, men dette er helt annerledes og er plassert på nesa. Ikke gjør det vondt heller. På lørdag skal jeg i bryllup og jeg lurer på om det er lurt å ta på sminke? Jeg bruker vanligvis ikke sminke, men tenker concealer, dekkstift, pudder og solpudder. Er dette lurt? Vil såre bli verre eller vil det tørke ut? Anonymkode: 48913...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #2 Del Skrevet 29. september 2022 På nesa?? Og det ligner IKKE herpes? Vært hos lege? Ikke for å skremme deg, men søsteren min fikk noe slikt og det måtte legene fjerne. Anonymkode: 0882a...83f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #3 Del Skrevet 29. september 2022 Ikke ta på sminke hvis såret er helt åpent. Lar du det vær i fred til bryllupet så gror det tilstrekkelig til at du kan klappe på litt concealer Anonymkode: ea8d3...23c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #4 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På nesa?? Og det ligner IKKE herpes? Vært hos lege? Ikke for å skremme deg, men søsteren min fikk noe slikt og det måtte legene fjerne. Anonymkode: 0882a...83f Ja på nesa, det kan se ut som herpes. Men uten kløe, smerte og irritasjonen jeg bruker å ha når jeg får på leppa. Jeg vet om andre tilfeller hvor noen har fått utbrudd på både hake og nese. Så det går an. Men spørsmålet var da : kan jeg sminke over eller gjør det vondt verre? Anonymkode: 48913...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #5 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har fått et væskende sår som ser ut til å danne skorpe. Jeg har hatt Herpes utbrudd på leppa før, men dette er helt annerledes og er plassert på nesa. Ikke gjør det vondt heller. På lørdag skal jeg i bryllup og jeg lurer på om det er lurt å ta på sminke? Jeg bruker vanligvis ikke sminke, men tenker concealer, dekkstift, pudder og solpudder. Er dette lurt? Vil såre bli verre eller vil det tørke ut? Anonymkode: 48913...1cd Er det ett åpent sår må du ikke ta noe på det men få det sjekkes hos lege. Om det er skorpe så ta påmlitt fuktighetskrem før conseler eller dekk(så det ikke tørker ut). Anonymkode: e283b...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #6 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja på nesa, det kan se ut som herpes. Men uten kløe, smerte og irritasjonen jeg bruker å ha når jeg får på leppa. Jeg vet om andre tilfeller hvor noen har fått utbrudd på både hake og nese. Så det går an. Men spørsmålet var da : kan jeg sminke over eller gjør det vondt verre? Anonymkode: 48913...1cd Vent i såfall til det tørker, som den over meg sa. Om det er herpes så kan det hjelpe å ta d vitamin og c vitamin, min erfaring er at det tørker fortere. Dette hjelper også til å hindre utbrudd https://www.tights.no/butikk/bodyfuel-l-lysin/?gclid=EAIaIQobChMIgdyCn7e6-gIV6wWiAx26cgsZEAAYASAAEgL2WPD_BwE Anonymkode: 0882a...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #7 Del Skrevet 29. september 2022 Kan være hudkreft Anonymkode: 1cad8...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 29. september 2022 #8 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kan være hudkreft Anonymkode: 1cad8...309 Slutt å skremm. Det er sikkert ikke hudkreft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 29. september 2022 #9 Del Skrevet 29. september 2022 Har du bacimycin eller annen sårsalve å smøre på ? Og la vær å pell på det,selv om det eventuelt klør og dannes skorpe. Ville ikke tatt sminke på, med mindre det er tørt og har tydelig skorpe på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #10 Del Skrevet 30. september 2022 flusa skrev (10 timer siden): Slutt å skremm. Det er sikkert ikke hudkreft. Det er i alle fall ikke forkjølelsessår (på nesa!) Anonymkode: 1cad8...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 30. september 2022 #11 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er i alle fall ikke forkjølelsessår (på nesa!) Anonymkode: 1cad8...309 Jeg har hatt forkjølelsessår UNDER og rundt nesa,så det kan godt være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #12 Del Skrevet 30. september 2022 flusa skrev (2 timer siden): Jeg har hatt forkjølelsessår UNDER og rundt nesa,så det kan godt være Man kan få det i nesa, ikke på. Anonymkode: 1cad8...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå