Gå til innhold

Flere finn brukere som ikke sender varer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier alltid å legge i annonsene at jeg ikke sender men likevel prøver folk å spør uten å lese annonsen som er smule irriterende..

synes bare hele frakt greie er stress, gå til posten, pakke inn, riskiere å få bot elns for kjøper ikke henter.. fortrekker alltid at de kan bare hente da det ikke er så stress :)

andre som bare fortrekker at folk henter?

Anonymkode: 0609b...9c5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er små ting jeg kan sende i postkassa mi via Helthjem så sender jeg. Ikke ellers, skjønner deg godt 😊

Anonymkode: feaf8...519

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Hottentått
Skrevet

Jeg syns det er irriterende at folk ikke gidder å sende. Særlig når det har ligget ute i lang tid uten å bli solgt. Så lenge kjøper vippser for frakt i forkant er det vel ikke noe problem. Pakk inn i gråpapir og bestill frakt på nett. Tar til sammen ca 7 minutter. 

Skrevet

Risikere bot fordi folk ikke henter? Tror du man får bot? 

Anonymkode: 6b84a...1e0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

De aller fleste sender, så tror bare folk er vant til det. Og jeg syns det er sært ikke å sende. Nå har jo både Finn og Tise tjenester der man gir bud og du kan inkludere frakten i budet. Da er du garantert pengene. Og bare å pakke inn og legge i postkassa, ser ikke problemet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Selger kun til de som kan hente, eller evt møtes i nærområdet. Sjelden bydd på problemer med det

Skrevet
milletrille2 skrev (Akkurat nå):

De aller fleste sender, så tror bare folk er vant til det. Og jeg syns det er sært ikke å sende. Nå har jo både Finn og Tise tjenester der man gir bud og du kan inkludere frakten i budet. Da er du garantert pengene. Og bare å pakke inn og legge i postkassa, ser ikke problemet. 

Så hater jeg også og måtte møte selger/kjøper. Tror det er flere med meg der som gjerne vil kjøpe ting uten å måtte møte noen på døra 🤷‍♀️

• Liker 6
Skrevet

Jeg legger stort sett bare ting ut på finn fordi jeg vil bli kvitt det uten styr, nesten alt blir gitt bort gratis. Jeg får ingenting ut av å dille med pakking og posting, da kan jeg like gjerne kaste gjenstanden. Derfor setter jeg må hentes på alt. 

Anonymkode: 5182e...08a

• Liker 4
Skrevet

kjedelig med folk som ikke sender på finn. ikke alle bor i nærheten i dette lange land. 

Anonymkode: 2347d...9f8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har alltid syntes det har vært pes å sende, men med fiks ferdig ordningen til finn er det veldig enkelt. Bare pakk det inn i en plastpose, merk med koden du får oppgitt og legg det på dørmatta.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg pleier alltid å legge i annonsene at jeg ikke sender men likevel prøver folk å spør uten å lese annonsen som er smule irriterende..

synes bare hele frakt greie er stress, gå til posten, pakke inn, riskiere å få bot elns for kjøper ikke henter.. fortrekker alltid at de kan bare hente da det ikke er så stress :)

andre som bare fortrekker at folk henter?

Hæ?

Du tar helthjem på døren eller posten helthjem. De betaler for varen pluss frakt. Enkelt og greit! Du pakker inn enkelt og skriver på nr eller bokstaver og ligger i postkassen din eller dørmatten.

Verre er det ikke. Drit i postoppkrav da er det noe som skurrer ofte! Alltid forskudsbetaling!

Anonymkode: 18a81...dac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

De som ikke gidder å sende er late og egentlig ikke interessert i å selge. Ikke alle som vil møte folk for å motta eller levere en vare. En vet aldri hva en møter på. Fins mange gærninger gående rundt om kring.

• Liker 1
Skrevet
Adrenalina1 skrev (5 minutter siden):

De som ikke gidder å sende er late og egentlig ikke interessert i å selge. Ikke alle som vil møte folk for å motta eller levere en vare. En vet aldri hva en møter på. Fins mange gærninger gående rundt om kring.

Og ikke alltid selgere har tid til og drive og kjøre hele tiden til postkassen, henting er fortere :) 

• Liker 3
Skrevet
Adrenalina1 skrev (9 minutter siden):

Du har helt rett, jeg er ikke interessert i å selge. Jeg legger ut på finn kun fordi det kanskje er noen der ute som vil ha og kan få nytte av ting jeg ikke har noe behov for. Men da må nesten mottaker gidde den innsatsen det er å hente. 

Anonymkode: 5182e...08a

Skrevet
bib_84 skrev (17 minutter siden):

Jeg har alltid syntes det har vært pes å sende, men med fiks ferdig ordningen til finn er det veldig enkelt. Bare pakk det inn i en plastpose, merk med koden du får oppgitt og legg det på dørmatta.

Enig, det er veldig enkelt og fort gjort nå! 😊👍

Anonymkode: 2fb53...a08

• Liker 1
Skrevet

Jeg sender aldri, kun personlig oppmøte, kontanter eller vipps som gjelder.

Gidder ikke folk som skal klage i ettertid og derfor kan de komme å se på det som skal selges selv, hvis de ikke har bil eller mulighet for å komme så er det deres problem. Jeg MÅ ikke selge og ting går heller i søpla hvis jeg må forholde meg til folk som kommer med skambud, klager i etterkant eller folk som ikke kan norsk verken muntlig eller skriftlig.

Anonymkode: 04349...1e8

• Liker 1
Gjest Hottentått
Skrevet

Hvor gamle er dere som ikke vil sende? 45+? Tror 98% av alle under 35 sender i posten uten å problematisere det. 

Ellers er jeg veldig fan av å vippse på forhånd og at selger legger varen i en pose utenfor døra. Eller at jeg gjør det samme. På finn har man jo gjerne fått vurderinger, så hvis vedkommende jeg kjøper av har mange gode vurderinger stoler jeg på det. Selv har jeg også bare gode vurderinger, så opplever alltid at folk stoler på meg også. 

Skrevet

Sender aldri noenting. Får komme å hente.

Anonymkode: d2a1a...c40

• Liker 2
Skrevet (endret)
bib_84 skrev (1 time siden):

Ikke alle bor sånn at det er noe alternativ. Folk stjeler som ravner. Går feil person forbi og ser at det ligger noe på en dørmatte til et hus, kan de fort snappe til seg varen i håp om at det er noe verdisaker e.l. Har sett flust av YouTube videoer om samme problem, filmet med dørklokke-kamera eller overvåkningskamera over døren. Folk har fått en pakke levert på dørmatten av bud mens de ikke er hjemme, og så kommer noen forbi og bare stjeler den. Det har til og med vært videoer der budet legger pakken på dørmatten, tar bilde som "bevis" på leveransen, og så bøyer seg ned og tar med seg pakken igjen og drar...! (mange uærlige sjeler der ute) 

Tror det er noen sånne ansatt i f.eks PostNord her i landet også.

Jeg bor i blokk og hvem som helst av naboene kan snappe til seg det som ligger på dørmatten min. Det er flere som leier her og jeg stoler ikke på de fleste av dem. Noen tar ting bare på faen.

Jeg sender altså aldri noe med den metoden at man bare legger det utenfor døra og tror saken er grei.

Endret av Million
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

å regne ut hvor mye det dill dallet man eier kommre til å koste inkludert frakt, er vel ikke alle som orker å styre og stelle med? 

0g hvis man for eksempel bor midt i Oslo-gryta, så kan det vel hende at man får solgt unna ting og tang uansett. I alle fall så lenge man er litt tålmodig.         

Anonymkode: 8825a...879

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...