AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Jeg har termin i mars med barn nr 3 og ønsker ikke å ligge over på barsel etter fødselen. Vil reise reise rett hjem hvis det lar seg gjøre. Sist med nr 2 så var det også planen, men fordi hun var født med hull I hjertet så måtte vi undersøkes av lege og være under observasjon i 3 døgn likevel. Hvordan var det å reise rett hjem like etter fødsel for dere som gjorde det, og hvor lenge var dere flergangsfødende på føden/barsel? 😊 Anonymkode: c072f...926
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Andremann er født på natta, så fikk ikke dratt hjem før ettermiddagen etter. Ventet og ventet på å få lov til å dra hjem, etter litt mas fikk vi dra hjem ca 14 timer etter fødselen. Tredje trengte litt oppfølging for et sår som ble påført under fødsel, så dro hjem dagen etter (også under et døgn etterpå). Så utrolig deilig å komme hjem! Altså, vi har et fantastisk sykehus med familierom men det å få komme hjem til de andre barna og komme i gang med familielivet med en liten fersking var bare fantastisk. Har hatt enkle fødsler og vært i god form da. Følt meg akkurat som før. Anonymkode: 39719...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 Dro hjem 9 timer etter fødsel med andre barnet. Angret veldig da jeg måtte kjøre en time hver vei for å ta tester osv (som jeg ikke husker helt hva var) av barnet dagen etter eller noe. Anonymkode: 9619f...ca3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 Tatt ks x2 og skal ha det nå også, så da blir det 3 dager. men ville hjem etter 1 dag med nr 2. Anonymkode: aea1a...948
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 Etter første fødsel måtte vi være 10 dager på barsel pga komplikasjoner hos meg, og jeg hadde det virkelig helt elendig. Hadde forøvrig det i lang tid, men barsel var verst. Personalet var gull og vi hadde enerom hele tiden, mannen var med etc - men jeg hadde så mye smerter og var så dårlig at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Med det ferskt i minne var jeg innstilt på og pakket for en uke med nr 2 🙊 Tenkte på forhånd at det er bare å legge seg til rette, for der blir vi liksom. Merkelig hvordan kroppen husker, det var HELT umulig for meg å forestille meg at jeg kunne få det bedre denne gangen. Men! Andre fødsel gikk som en drøm. Raskt, helt ukomplisert og jeg var i mitt livs form. Fødte kl. 22 om kvelden, og neste morgen ved lunsjtider savnet jeg eldste barnet så mye og følte meg SÅ fresh så da dro vi hjem 🥰 Angret ikke et sekund. Anonymkode: e0932...b7a
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 Med nr 2 reiste jeg hjem etter 1 1/2 døgn, kunne godt reist dagen etter (født på natten), men ville få unna alle tester pga litt lang reisevei til sykehus. Greit å få sjekket at baby var helt frisk Anonymkode: dd48b...f31
Sofakona Skrevet 29. september 2022 #7 Skrevet 29. september 2022 1 uke. Hun ble født 1 mnd for tidlig
Gjest Hottentått Skrevet 29. september 2022 #8 Skrevet 29. september 2022 Ønsket å reise hjem dagen etter fødsel med nr 2. Men pga corona måtte jeg bli værende til alle tester og prøver var tatt. Fikk ikke komme og gå mer enn nødvendig. Det syns jeg var kjipt..ble i to døgn.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #9 Skrevet 29. september 2022 11 timer. Fødte på natta så fikk ikke lov å dra før vi var godkjent for hjemreise av lege. Anonymkode: 39677...778
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #10 Skrevet 29. september 2022 Første barnet lå jeg 1 natt, med barn nr 2 dro jeg hjem 3 timer etter fødsel. Hater sykehus!! Anonymkode: 8156e...aa4 1
Mrs Kaizer Skrevet 29. september 2022 #11 Skrevet 29. september 2022 Med nr 2 måtte jeg være en uke pga baby fikk antibiotika behandling. Med nr 3 og nr 4 var jeg på barselhotell til de kasta meg ut😄 Var deilig og slappe av på hotell med nyfødt baby. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #12 Skrevet 29. september 2022 Dagen etter. Måtte bli en natt da jeg mistet mye blod og lå mange timer til observasjon. Syns det var forferdelig å være på barsel og savnet det eldste barnet og mannen min veldig. Ble heller ikke ivaretatt noe særlig og selv om jeg var i dårlig form ville jeg heller være det hjemme Anonymkode: 62f33...e11
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #13 Skrevet 29. september 2022 Jeg har bare et barn, men jeg dro hjem ca 10 timer etter fødsel. Fødte i 4-tiden på natten og reiste hjem i 2-tiden etter barnelege hadde undersøkt barnet. Måtte tilbake etter to dager for å ta følling, vekt og hørsel + ny runde til barnelege som lyttet åå hjertet (måtte lyttes på etter 24 timer). Det var helt nydelig å komme hjem, og jeg ville uten tvil gjort det samme på nytt! Anonymkode: 42116...6bc
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #14 Skrevet 29. september 2022 Fødte nr 2 kl 05, dro hjem kl 15. Var virkelig rett valg!! Barselhotellet var forferdelig, og hadde ikke plass til mannen min. Anonymkode: a2c6d...c87
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #15 Skrevet 29. september 2022 Fødte 22.50, og dro hjem på morgningen. Var skikkelig deilig å få dra hjem så tidlig. Med første, fikk jeg ikke lov til å dra før etter 3 dager, og jeg var så rastløs, og ville bare hjem. Anonymkode: cf0c7...c9c 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #16 Skrevet 29. september 2022 Dagen etter med første og tredjemann. 3 dager med andremann, hun var 4 uker før termin og trengte 1 døgn på nyfødt intensiv. Anonymkode: 70117...582
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #17 Skrevet 29. september 2022 Barnet ble født 00:30. vi dro kl 16 samme døgn. Hadde dratt tidligere hvis det ikke var fordi min mann måtte hjem å bytte bil. Bare kjøringen i seg selv er to timer der.. jeg ønsket å dra hjem til lille storebror som ikkr hadde sovet borte før, og jeg er veldig glad jeg fulgte den følelsen Anonymkode: ac1a9...430
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #18 Skrevet 29. september 2022 3 dager, men hadde 3 grads revning så de ville jeg skulle bli litt ekstra for å passe på at det stoppet å blø fra såret og de ikke måtte sy på nytt. Mentalt kunne jeg nok ha reist hjem dagen etter. Anonymkode: 55b34...79b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #19 Skrevet 29. september 2022 Etter ei uke! Ruptur grad 3. Måtte ligge en stund på barsel gitt Anonymkode: b1429...082
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #20 Skrevet 30. september 2022 Med nummer to var jeg der i to døgn før jeg ble sendt hjem. Veldig bra å få litt tid med baby uten storebror på 2,5 år rundt beina. Med nummer tre hadde jeg keisersnitt (ikke planlagt). Var der i litt over to døgn til jeg hadde fått tatt alle nødvendige prøver av baby. (Syntes det var veldig stress å reise tilbake til sykehuset for å ta prøver med de to eldste). Hadde det ikke vært for at jeg ville bli ferdig med prøvene før vi dro, kunne jeg gjerne dratt hjem etter et døgn. Usikker på om jeg hadde "fått lov" til å reise hjem så raskt etter keisersnitt. Med tredje var søsken 8 og 11 år, så mye lettere å komme hjem til de med baby. Anonymkode: c48b5...c8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå