Gå til innhold

Dårlig syn og tørre øyner av kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå i to uker drukke en kopp med kaffe hver morning. jeg føler meg bra di første timene! Å så blir jeg svimmel og får skikkelig uklart syn og blir skikkelig trøtt på ettermiddagen.  Jeg har sluttet helt med kaffe i to dager nå og har fortsatt uklart syn. Noen andre som opplever dette? Jeg har lest litt at kaffe kan gi grønn stær pga trykk på øyet og tørre øyner fordi det er vanndrivende og vi da mister mye mineraler. Og har lest på engelske forumer er andre har opplevd det samme. Og at det tok opp mot 1 uke til synet ble bedre etter slutt.

Anonymkode: e4d58...751

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har nå i to uker drukke en kopp med kaffe hver morning. jeg føler meg bra di første timene! Å så blir jeg svimmel og får skikkelig uklart syn og blir skikkelig trøtt på ettermiddagen.  Jeg har sluttet helt med kaffe i to dager nå og har fortsatt uklart syn. Noen andre som opplever dette? Jeg har lest litt at kaffe kan gi grønn stær pga trykk på øyet og tørre øyner fordi det er vanndrivende og vi da mister mye mineraler. Og har lest på engelske forumer er andre har opplevd det samme. Og at det tok opp mot 1 uke til synet ble bedre etter slutt.

Det har jeg ikke hørt før! Men vet at det er lurt å drikke ekstra mye vann, når man drikker kaffe. Har du tørre øyne til vanlig også, da?  Og har du ikke pleid å drikke kaffe, før disse to ukene nå?

Anonymkode: 74e04...ef9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har jeg ikke hørt før! Men vet at det er lurt å drikke ekstra mye vann, når man drikker kaffe. Har du tørre øyne til vanlig også, da?  Og har du ikke pleid å drikke kaffe, før disse to ukene nå?

Anonymkode: 74e04...ef9

Ikke før disse to ukene. Jeg drakk rikelig med vann men jeg tenker at kaffe er såpass vanndrivende at vannet i springen  som er såpass renset og klorinert og tappet for mineraler ikke kan erstatte di tapte mineralene uansett, og  den kombinasjonen bare gjøre oss mer dehydrert på lang sikt. 

Skrevet

Det er såpass lite kaffe, at jeg mener det er placebo. Hadde vi gjort et blindet forsøk på deg, er jeg sikker på at du hadde fått like dårlig syn og tørre øyne de dager du fikk placebo, som de dager du fikk kaffe.

Anonymkode: e550d...090

• Liker 2
Skrevet

Kaffen dehydrerer deg. Helt normalt. Jeg har Sjøgrens, orker ikke drikke kaffe. Da hadde jeg i hvert fall ikke klart å jobbe. Må holde meg så frisk og hydrert jeg kan. 

Anonymkode: 696b8...e1d

Skrevet

Det er ikke noe bevis for at kaffe i moderate daglig inntak fører til dehydrering. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke noe bevis for at kaffe i moderate daglig inntak fører til dehydrering. 

Jo kaffe er det mest vanndrivende du kan drikke etter alkohol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...