Gå til innhold

Ultralyd av hjertet via spiserøret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gjort denne undersøkelsen som kan fortelle litt om hvordan det var? Jeg må sjekke en hjerteklaff med denne metoden. Hvor lang tid tok det?

Anonymkode: 984b1...eab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke legen fortalt deg noe om hvordan dette foregår? 

Skrevet (endret)

.

Endret av Tralla la
Skrevet

Jeg har fått informasjon fra legen, men vil gjerne høre fra andre pasienter som har utført dette, hvordan de opplevde det.

Anonymkode: 984b1...eab

• Liker 1
Skrevet

Jeg har utført dette på pasienter. Ofte gis det beroligende i forkant og litt underveis. I tillegg til bedøvende spray i svelget. De pasientene som har gruet seg verst tenkelig har gjennomført uten problemer. Men ubehagelig, ikke vondt vil det være. Noen som også har gjort gastroskopi har sagt at det oppleves verre. Har tilgode å se noen ikke gjennomføre pga redsel. Når probe først er over punktet for brekningsrefleks er det bare å slappe av og puste så rolig du kan. Det kan være du må snu deg litt fra side til rygg underveis

Lykke til

Anonymkode: 51c1b...176

Skrevet

Jeg har vært på grensen til å ikke gjennomføre pga redsel. Jeg har alltid gjennomført, men ikke "uten problemer".  Dette er den undersøkelsen jeg er mest redd for, men det har nok mest med meg å gjøre.

Det er ikke vondt, men svært ubehagelig til man passerer brekningsrefleksen. Etter det er det bare å puste. Det blir mye sikkel og det føles "feil" å ha noe der. 

Pleier vare ca 20 minutter og kan være sår i halsen litt etterpå. 

Anonymkode: d9c4c...94c

Skrevet

Min mann har gjort det og han ble dopet ned og husker ikke stort fra det.

Anonymkode: 9283a...cbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...