jentee24 Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Erfaringer fra storken? Var det slik du trudde det skulle være ? Blir man flyttet til barselrom senere eller blir man bare på storken? Blir en så stor seng litt for flat og ubehagelig under fødselen?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Har ikke født på storken, men på ABC Ullevål, så kan ihvertfall svare vedr sengen. Syntes det var supert med den store sengen med god plass til forskjellige fødestillinger, saccosekk og ikke minst min samboer som kunne sitte/ligge og støtte meg på en helt annen måte enn med vanlig fødeseng 😊 Anonymkode: f8a98...621 1
Småkaker Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 Jeg fødte på føde B, men ble sendt til Storken fordi de hadde et ledig familierom der. Jeg kan ikke si så mye om hvordan det er å føde der, men barseloppholdet opplevde jeg som veldig fint. Jordmødrene var kjempehyggelige og hjelpsomme. Anbefaler bare å ta med en pute hjemmefra for sengene er litt harde og jeg trengte ekstra støtte bak nakken. 1
yeti92 Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 Jeg var de første 8 timene på Storken før jeg trengte epidural og ble flyttet til føde B. Jeg klarte ikke å være i sengen pga riene, og fødte jo ikke der, så har dessverre ingen erfaring med akkurat det. De hadde saccosekk, fødekrakk, ekstra dyner og puter osv. Ellers syns jeg føderommet var stort og fint, med stort bad og badekar som jeg brukte. Fødte midt på sommeren og det var ganske travelt, men jordmor var hyppig inne og så til oss. Hun hadde ansvarsvakt i tillegg, så var ikke helt optimalt. Fikk komme opp igjen på familierom på Storken på barsel. Selve Storken er delt inn i føderom på én side og barselrom på andre siden ☺️ dobbeltsengene på barsel er litt små (men kan justeres opp/ned og i ryggen), og jeg måtte ut i gangen for å gå på do og dusje etter fødselen, men vi dro hjem dagen etterpå, så har ingenting å klage på ☺️ Hyggelig personale (dog litt travelt, men vi fikk all hjelpen vi trengte) og god mat. 1
Miss-P Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 3 år siden nå, men ble positivt overrasket, spesielt etter alt negativt man får høre.. følte meg godt i varetatt☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 Har ikke født selv der, men min kone har født 3 barn der. Jeg var med alle gangene. Hun sier at det var bra, og jeg opplevde også at vi ble godt tatt vare på. Både jordmødre, legene og barnepleierne var flinke og koselig. Anonymkode: c101f...abd 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #7 Skrevet 29. september 2022 Ja, fødte der for noen mnd siden. Veldig fin plass med rolige og gode folk. Var litt kaos der og ble en stund alene, men ellers var de veldig gode. Var førstegangs. Ble også tatt godt vare på barsel Anonymkode: 132e4...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #8 Skrevet 30. september 2022 Følte dere at dere fikk god nok smertelindring? Da tenker jeg på alt utenom epidural (siden de ikke gir det der). Badekar? Flinke til å vise pusteteknikker? Andre hjelpemidler som ball osv? Er det mulig å få pudendalbedøvelse om nødvendig? Anonymkode: 22694...a94 1
Miss-P Skrevet 2. oktober 2022 #9 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 16.27): Følte dere at dere fikk god nok smertelindring? Da tenker jeg på alt utenom epidural (siden de ikke gir det der). Badekar? Flinke til å vise pusteteknikker? Andre hjelpemidler som ball osv? Er det mulig å få pudendalbedøvelse om nødvendig? Anonymkode: 22694...a94 De gjorde klar badekaret i det jeg sa jeg ville dit! Ikke at baby hadde tenkt jeg skulle få ligge der lenge! Hadde styrtfødsel, og følte meg SÅ trygg under hele fødselen! De var så flinke!
Jegvetik Skrevet 2. oktober 2022 #10 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 16.27): Følte dere at dere fikk god nok smertelindring? Da tenker jeg på alt utenom epidural (siden de ikke gir det der). Badekar? Flinke til å vise pusteteknikker? Andre hjelpemidler som ball osv? Er det mulig å få pudendalbedøvelse om nødvendig? Anonymkode: 22694...a94 De er veldig på å gi nåler og akupunktur 😅😛 Det skal visst hjelpe for både smerte og modning, men jeg er ikke heeeelt overbevist. Fikk tilbud om aku, badekar og varme kluter. Bare tull alt sammen synes jeg, men rakk ikke noe annet dessverre (og hadde relativt enkle fødsler).
Jegvetik Skrevet 2. oktober 2022 #11 Skrevet 2. oktober 2022 Og første gang jeg fødte på storken fikk vi familierom (men jeg mistet også mye blod og kunne ikke reise meg på flere dager. Hadde blitt mye jobb på de hvis ikke samboer kunne vært der hele tiden). Andre gang jeg fødte der (2 mnd siden) ble jeg plassert på tomannsrom hvor vi delte toalett med et annet tomannsrom. Vi dro hjem samme dag. Følte første gang at vi fikk veldig god hjelp og veiledning. Andre gang synes jeg de var unge og uerfarne, men det var jo også om sommeren. Også en grunn til at vi dro hjem tidlig.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #12 Skrevet 3. oktober 2022 Jegvetik skrev (På 2.10.2022 den 20.51): De er veldig på å gi nåler og akupunktur 😅😛 Det skal visst hjelpe for både smerte og modning, men jeg er ikke heeeelt overbevist. Fikk tilbud om aku, badekar og varme kluter. Bare tull alt sammen synes jeg, men rakk ikke noe annet dessverre (og hadde relativt enkle fødsler). Hvordan mener de egentlig at akupunktur hjelper? Anonymkode: eb4ac...83c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå