Gå til innhold

Kreve erstatning/påskjønnelse fra arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobben min er blitt saksøkt av annen part, og i den forbindelse pågår det nå en etterforskning, av firma i sin helhet men også meg spesielt. Det er snakk om ganske store summer. Slik jeg ser det, er både jeg og arbeidsgiver 110 % uskyldige, men jeg føler det hele svært ubehagelig og tankene svirrer dag og natt.
Firma har advokater på saken som ivaretar firma og meg, men likevel føler jeg på usikkerhet og jeg gruer meg til avhør. Den perioden det er snakk om for saksøkingen hadde jeg en «lavere» stillingstittel, men med ansvar som en høyere tittel, selvsagt med lønn tilsvarende den laveste. Det var disse andre arbeidsoppgavene som gjorde at jeg kom i søkelyset.

Nå når denne saken pågår angrer jeg selvsagt på at ikke jeg sto sterkere på mitt ang lønn og tittel. Uansett, i tillegg til etterforskningen og tapt nattesøvn har jeg også fått restriksjoner på utenlandsreiser til visse destinasjoner så lenge saken ikke er avgjort.

Spørsmålet mitt er; kan jeg kreve erstatning fra arbeidsgiver på ett vis? For totalbelastningen dette gir meg? Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 6ce91...d7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville jeg sjekket opp med fagforeningen sine advokater. 

Anonymkode: 49696...02b

Skrevet

Erstatning, for hva? Har du lidd økonomiske tap som følge av dette? 

Anonymkode: 5d083...b6e

Skrevet

Først og fremst må du vel vente til salen faktisk er avgjort - uansett hvor uskyldig du mener at du er, er du under etterforskning og kan neppe kreve stort så lenge det pågår.

Skrevet

Å bli saksøkt er en løpende risiko vi alle lever med, livet ut. Hvem som helst kan saksøke hvem som helst. Gitt at de har penger og interesse for slikt. 

Dersom totalbelastningen nå er for stor er lege og sykemelding riktig vei å gå. Det er jo hva enhver politiker uten selvrespekt gjør når det blåses opp i media at de har fusket og svindlet. Du kan helt sikkert også få din arbeidsgiver til å dekke utgifter til psykolog. Igjen -tilsvarende en politiker.

Man er for øvrig aldri 110% uskyldig. Ei heller 100%. Dette er jus. Er arbeidsgivers jurist 110%  sikker på at de blir frikjent? Da er jeg 150% sikker på at hen er udugelig. Mer enn 80% sikkerhet er idioti.

Anonymkode: 2dd6e...8f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...