AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Fikk plutserlig svak smerte ved tåen, sjekket etter 2-3 dager så var det gult. Kom også litt puss ut fra innsiden mellom negl og hud. Nå gjør det ikke vondt lenger. bør jeg gå til legen? Og får jeg sykemelding hele dagen for det! eller er det 100% sikker det er sopp og Jrg kan kjøpe krem? ( er en liten rund sirkel på innsiden av neglen når jeg sprer hud og negl fra hverandre) Anonymkode: d065c...788
Blåjojo Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Ser mest ut som betennelse. Sopp gir ikke infeksjon med puss. Ta fotbad med litt grønnsåpe eller lactasyd-såpe i noen dager, og smør området med Bacimysin. Du vil ikke få sykemelding hele dagen for en legetime, men du kan jo ta en egenmeldingsdag. Noe jeg forøvrig vil fraråde, siden de kan være greie å ha i tilfelle noe mer alvorlig. 1
Kaisada Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Fikk plutserlig svak smerte ved tåen, sjekket etter 2-3 dager så var det gult. Kom også litt puss ut fra innsiden mellom negl og hud. Nå gjør det ikke vondt lenger. bør jeg gå til legen? Og får jeg sykemelding hele dagen for det! eller er det 100% sikker det er sopp og Jrg kan kjøpe krem? ( er en liten rund sirkel på innsiden av neglen når jeg sprer hud og negl fra hverandre) Anonymkode: d065c...788 Ta fotbad så du får bløtet opp negl og neglebånd. Legg en flat gjenstand (gjerne en sånn som hører med i neglesett, eller enden på en pinsett, eller en lang negl el) under neglen på høyre side og dra den bortover så du får løftet opp neglen som har vokst inn i neglebåndet på høyre øvre kant. Endret 30. september 2022 av Kaisada
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 Hvorfor trenger du en hel dag sykemelding for det? Anonymkode: ff0e0...9d2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #6 Skrevet 30. september 2022 Dette er ikke sopp, men en bakterieinfeksjon som antagelig vil gå over av seg selv. Men IKKE ta grønnsåpebad! Det er utdaterte råd som bare gjør vondt verre, medisinsk grønnsåpe egner seg kun til vask av intakt hud, ikke til infisert hud. Legetime kan du fint avvente med en ukes tid, som regel er det blitt bra innen da. Og sykemelding trenger du da virkelig ikke! Anonymkode: a0d82...c15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå