Gå til innhold

Kunne du kuttet ut alkohol? Er jo kun positivt helsemessig.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg valgte å kutte det ut i januar, drakk ikke mye. Men merker jo at alkoholen skal være med på alt i samfunnet, tar for stor del.

Føler meg så bra uten, sover mye bedre også. Slipper å kaste bort søndager med å være redusert, merket det bare etter 1 vinglass.

Noen tror også at alkohol er sosialt, tragisk. Folk ser ikke hvor styrt de er av alkoholen.

Folk tror også at alle som har kuttet ut alkohol har hatt et alkoholproblem 😅 De må heller se på forholdet de har selv til alkoholen...

Anonymkode: 9810b...481

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kuttet alkohol for fire år siden. Savner det ikke selvom jeg var på byen mange ganger i uka i yngre dager 😅 Valgte bare å leve sunnere og har fått mye bedre hud, hår, humør og helse 

Anonymkode: c5a62...e11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett barn, så kuttet det helt i 9 mnd mens jeg var gravid, og for det meste mens jeg ammet. I grunnen ikke ett problem. Drikker det mye sjeldnere nå, kunne nok kuttet det helt ut igjen.

Anonymkode: 74b6b...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt kuttet ut alkohol, men ville nok ikke klart å kutte det å gå ut innimellom!

Anonymkode: 540f6...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen tror også at alkohol er sosialt, tragisk. Folk ser ikke hvor styrt de er av alkoholen.

Alkohol i seg selv er jo ikke sosialt, men det å gå ut sammen er jo det! Skulle sitert deg i første svaret mitt.

Anonymkode: 540f6...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg mye med vin. Det gir meg veldig mye glede, til god mat, i gode samtaler med mannen, et iskaldt glass i solveggen, eller sammen med andre. 

Jeg kuttet imidlertid ut fyll for mange år siden. Og merker ingenting på verken form eller søvn fra de ukene jeg ikke drikker. 

Så da ser jeg ikke problemet, og tenker alle får gjøre sitt :)

Anonymkode: 6d713...703

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kutte ut alkohol vil jeg aldri. Fyll har jeg kuttet for lenge siden. Alkohol er som ctrl+alt+del for hverdagens mas. Det gir en fin pause og er avslappende. Fyll er aldri bra. Det gir bare anger og angst.

Anonymkode: c32ee...f71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg valgte å kutte det ut i januar, drakk ikke mye. Men merker jo at alkoholen skal være med på alt i samfunnet, tar for stor del.

Føler meg så bra uten, sover mye bedre også. Slipper å kaste bort søndager med å være redusert, merket det bare etter 1 vinglass.

Folk tror også at alle som har kuttet ut alkohol har hatt et alkoholproblem 😅 De må heller se på forholdet de har selv til alkoholen...

KAN ja. Vil nei. Men reduserte forbruket kraftig når det gikk opp for meg hvor mye kalorier det er i alkohol. Nå er det en gang i måneden ca. Litt oftere i desember. 

Anonymkode: 80380...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne jeg ikke tenke meg. Jeg er glad i god mat og vin og alkohol i festlig lag med venner og familie. Som de fleste andre, kuttet jeg ut fyll for mange år siden. Blir aldri redusert dagen etter. Flere fordeler enn ulemper i mitt tilfelle. 

Anonymkode: 73bd0...184

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uten nå på grunn av graviditet. Jeg klarer meg fint uten, men noen ganger har man veldig lyst på et glass skikkelig rødvin med en god høstgryte, en iskald øl i den første sommersola eller en akevitt etter juleribba. Så jeg kutter det nok ikke ut, nei, men fylla blir det lite av 😂

Anonymkode: e491a...28a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok fint kuttet ut all alkohol. Men jeg tenker også at det ville gjort ekstremt lite forskjell i mitt liv, om jeg kuttet ut de 4-5 gangene i året jeg drikker alkohol. 
Jeg drikker uansett relativt lite, setter stor pris på det når jeg først drikker, og er ikke noe redusert dagen derpå. (Sove lenge gjør jeg uansett når jeg har fri. *Elsker livet med tenåringer i hus!* )

Jeg har ingen problemer med å gå i sosiale settinger og ikke drikke. Men jeg ser ingen god grunn til å ikke ta et glass øl eller vin til maten hvis jeg først er ute og spiser god mat. 
Men nå opplever jeg aldri at det er drikkepress. De som kan og vil drikker alkohol, og de andre drikker noe alkoholfritt. Det er ingen som krever forklaring på hvorfor. 

Anonymkode: dd9af...c04

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde ikke vært noe problem. Drikker sjelden likevel, og kroppen blir vondt viss det blir mer enn 2-3 enheter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gått fint, jeg drikker stort sett bare en og annen øl, eller et glass vin. Aldri fylla. Det skjønner jeg godt man kutter ut, det er slitsomt og gir meg veldig lite. 

Anonymkode: 912ad...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er jo effekten av alkoholen man søker når man drikker.

I så tilfelle hadde jeg jo drukket sprit, som gir bedre effekt. Noe jeg ikke gjør, da det ikke smaker godt :)

Men antar du aldri spiser sjokolade eller chips. Kun fullkorn og grønt. Da man kun er ute etter å bli mett når man spiser? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er syk og derfor er det naturlig å kutte ut alkohol. Bare litt gjør meg veldig dårlig.

Anonymkode: 15407...1a9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I så tilfelle hadde jeg jo drukket sprit, som gir bedre effekt. Noe jeg ikke gjør, da det ikke smaker godt :)

Men antar du aldri spiser sjokolade eller chips. Kun fullkorn og grønt. Da man kun er ute etter å bli mett når man spiser? 

Spiser det jeg føler for, men står såklart over masse dårlig næring da det ikke gir meg noe. Kan godt spise sjokolade en gang i blant, men må ikke ha det.

Kosthold er faktisk helse, ikke så mange som tenker på det. Ikke uten grunn at så mange blir syke i dag pga levestil.

Grønt og litt fullkorn skader ingen. Man spiser mat pga smak og næring :) Fokuset må hovedsaklig være hva du putter i deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...