Gå til innhold

Kreft og sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere opprettholdt sexlivet da dere hadde kreft og gjennomgikk behandling?

Anonymkode: abc27...7f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke som før, grunnet mangel på krefter og andre årsaker, men det er ikke helt fraværende heller. Her er det viktig for den syke å vite at det ennå funker. Å det gjør det.

Anonymkode: df11e...ce3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke som før, grunnet mangel på krefter og andre årsaker, men det er ikke helt fraværende heller. Her er det viktig for den syke å vite at det ennå funker. Å det gjør det.

Anonymkode: df11e...ce3

Min mann er veldig opptatt av at ting skal fungere der nede og vil vi skal ha sex daglig, selv om han ikke alltid klarer å få den opp på dager der han har fått cellegift.

I perioder uten behandling har han lyst opptil flere ganger daglig, hvis han kunne fått viljen sin.

Det merkelige er at det virker som ingen har sex når de har kreft, og det er rart når det er mange inkludert min mann som er i god form.

Har spurt på sykehuset hvor mange dager vi må bruke kondom, og da ser de rart på oss akkurat som om de ikke har fått det spørsmålet før.

Den siste legen sa at cellegiften gikk ut etter seks timer og at man ikke trengte å ta forhåndsregler, mens andre sier at man må bruke kondom i to dager, ikke kysse og svette på partneren i tillegg til god hygiene på badet.

Ifølge kreftforeningen snakkes det lite om sex og kreft, og enda mindre om sex når formen gjør det vanskelig.

Hva med sex etter stomi eller stråling ?

Vi var hos sexolog på kreftavdelingen, men hun snakket bare om å holde hverandre i hånden og være raus med hverandre.

Ts

Skrevet

Jeg var seksuelt aktiv gjennom min behandling. Ikke de dagene jeg var skikkelig dårlig av cellegift, men ellers. 

Kvinne 47

Anonymkode: cefbe...fb6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg var seksuelt aktiv gjennom min behandling. Ikke de dagene jeg var skikkelig dårlig av cellegift, men ellers. 

Kvinne 47

Anonymkode: cefbe...fb6

Hvilke forhåndsregler fikk du vite mtp hygiene, kondom osv?

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...