ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #41 Del Skrevet 4. oktober 2022 Anonio skrev (1 minutt siden): Nå skrev jeg om Russerne som kommer for å 'flykte' fra mobilisering, ikke Russere som er bosatt i Norge allerede. Men det vet du, og så kom du heller med litt whataboutism om USA og Israel, i kjent stil. Det er ikke whataboutism, men sammenligning. Å si at russere som folk har bidratt til drap, blir det samme som å si at alle menn er voldtektsmenn bare fordi noen menn voldtar, og at alle foreldre misbruker barna sine, bare fordi noen foreldre ikke egner seg som det. Generalisering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. oktober 2022 #42 Del Skrevet 4. oktober 2022 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Det er beretninger fra mine egne oldeforeldre, håndskrevne brev i arkiv osv. Med all mulig respekt til dine oldeforeldre! Ville likevel tatt det med en klype salt. Stikkord: Stalin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4. oktober 2022 #43 Del Skrevet 4. oktober 2022 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Man slapp inn enslige syriske menn som flyktet fra militæret i Syria. Jeg har nøyaktig det samme synet på disse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #44 Del Skrevet 4. oktober 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Israel har meg bekjent ikke bedrevet en eneste angrepskrig. Skal de ikke tillates å forsvare seg, men la seg myrde? USA gikk til krig mot Afghanistan fordi Taliban nektet å utlevere terroristene bak et massivt terrorangrep. Hva hadde USA å gjøre i Irak, Vietnam, Korea og flere andre land? Som sagt, du leter etter unnskyldende grunner til å starte en krig. Det finnes ikke. Krig er alltid galt, uansett hva som ligger til grunn. Det du sier i siste setning kan jo overføres til andre ting - si at to barn på en skole har begått hærverk. Skal barnevernet ta alle barna på skolen fra foreldrene? Eller hvis en mann på en arbeidsplass har forgrepet seg på kollega - skal alle mennene på arbeidsplassen tiltales? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. oktober 2022 #45 Del Skrevet 4. oktober 2022 Reign skrev (3 minutter siden): Helt uforståelig at man skal slippe inn enslige russiske menn i Norge som frykter fra mobiliseringen. Norge er langt mer tjent med at de gjør opprør innad i Russland. Og det henger ikke helt på greip at de flykter uten familien, for familien som er igjen kan jo fortsatt utsettes for represalier. Gode poeng, særlig det siste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 4. oktober 2022 #46 Del Skrevet 4. oktober 2022 Just now, ItchyBitchySpider said: Det er ikke whataboutism, men sammenligning. Å si at russere som folk har bidratt til drap, blir det samme som å si at alle menn er voldtektsmenn bare fordi noen menn voldtar, og at alle foreldre misbruker barna sine, bare fordi noen foreldre ikke egner seg som det. Generalisering. 'Uavhengig' polling i Russland så sent som i mars bekreftet at det var bred støtte for det Putin drev med, særs i hans maktbaser i Vest-Russland. Hva sier du så til dette? Du som Russer i Norge må forstå at man skal være forsiktig med å slippe inn folk fra et land som har gjort det Russland har gjort mot Ukraina, og da spesielt når man sliter med de samme folkene i andre europeiske land (Østerrike, Tyskland, Spania) etter at de slapp inn. 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #47 Del Skrevet 4. oktober 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Med all mulig respekt til dine oldeforeldre! Ville likevel tatt det med en klype salt. Stikkord: Stalin Stikkord: nazister som systematisk torturerte og drepte slavere, jøder, mørkhudede osv. Mine oldeforeldre har aldri vært medlemmer av Det kommunistiske partiet, til tross for et stort press fra omgivelsene. Det kostet min oldefar karrieren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 4. oktober 2022 #48 Del Skrevet 4. oktober 2022 1 minutt siden, ItchyBitchySpider said: Hva hadde USA å gjøre i Irak, Vietnam, Korea og flere andre land? Som sagt, du leter etter unnskyldende grunner til å starte en krig. Det finnes ikke. Krig er alltid galt, uansett hva som ligger til grunn. Det du sier i siste setning kan jo overføres til andre ting - si at to barn på en skole har begått hærverk. Skal barnevernet ta alle barna på skolen fra foreldrene? Eller hvis en mann på en arbeidsplass har forgrepet seg på kollega - skal alle mennene på arbeidsplassen tiltales? Jeg sliter litt med å forstå sammenhengen, kom det Amerikanere inn i Norge som asylsøkere som plaget Vietnamesere her i Norge? 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #49 Del Skrevet 4. oktober 2022 Anonio skrev (Akkurat nå): 'Uavhengig' polling i Russland så sent som i mars bekreftet at det var bred støtte for det Putin drev med, særs i hans maktbaser i Vest-Russland. Hva sier du så til dette? Du som Russer i Norge må forstå at man skal være forsiktig med å slippe inn folk fra et land som har gjort det Russland har gjort mot Ukraina, og da spesielt når man sliter med de samme folkene i andre europeiske land (Østerrike, Tyskland, Spania) etter at de slapp inn. Og jeg har aldri sagt at man ikke skal være forsiktig. Jeg mener at man ikke kan stenge grensa helt og innføre totalforbud. Men selvfølgelig skal man sikkerhetssjekke dem som kommer, slik man bør med alle som bosetter seg i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. oktober 2022 #50 Del Skrevet 4. oktober 2022 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Hva hadde USA å gjøre i Irak, Vietnam, Korea og flere andre land? Som sagt, du leter etter unnskyldende grunner til å starte en krig. Det finnes ikke. Krig er alltid galt, uansett hva som ligger til grunn. Det du sier i siste setning kan jo overføres til andre ting - si at to barn på en skole har begått hærverk. Skal barnevernet ta alle barna på skolen fra foreldrene? Eller hvis en mann på en arbeidsplass har forgrepet seg på kollega - skal alle mennene på arbeidsplassen tiltales? Irak er det vel ingen med vett som forsvarer. Fullstendig idiotisk. Vietnam hadde sine grunner, men er en komplisert og trist historie uten vinnere, kort sagt en tragedie og på mange måter Frankrikes skyld først og fremst, men både USA, FN og Kina kan godt skamme seg. Korea...det er vel mest synd at USA trakk seg ut. Jeg ser ikke etter unnskyldninger, jeg beskriver verden som den er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #51 Del Skrevet 4. oktober 2022 Anonio skrev (Akkurat nå): Jeg sliter litt med å forstå sammenhengen, kom det Amerikanere inn i Norge som asylsøkere som plaget Vietnamesere her i Norge? Jeg sier at flere av disse krigene ble applaudert av vesten. Norge sendte våpen til flere av disse krigene, blant annet Libya. Derfor synes jeg det er rart å støtte en angrepskrig og fordømme en annen. Man bør fordømme alle angrepskriger uansett grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. oktober 2022 #52 Del Skrevet 4. oktober 2022 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Stikkord: nazister som systematisk torturerte og drepte slavere, jøder, mørkhudede osv. Mine oldeforeldre har aldri vært medlemmer av Det kommunistiske partiet, til tross for et stort press fra omgivelsene. Det kostet min oldefar karrieren. Likevel: Stalin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. oktober 2022 #53 Del Skrevet 4. oktober 2022 Reign skrev (3 minutter siden): Jeg har nøyaktig det samme synet på disse. Jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #54 Del Skrevet 4. oktober 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Irak er det vel ingen med vett som forsvarer. Fullstendig idiotisk. Vietnam hadde sine grunner, men er en komplisert og trist historie uten vinnere, kort sagt en tragedie og på mange måter Frankrikes skyld først og fremst, men både USA, FN og Kina kan godt skamme seg. Korea...det er vel mest synd at USA trakk seg ut. Jeg ser ikke etter unnskyldninger, jeg beskriver verden som den er. Det var ingen grunner å brenne barn i Vietnam med napalm. Og jo, det er mange som støttet krigen i Irak. Det er også mange angrepskriger Norge har sendt våpen til. Jeg mener at all krig er galt, uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 4. oktober 2022 #55 Del Skrevet 4. oktober 2022 Just now, ItchyBitchySpider said: Og jeg har aldri sagt at man ikke skal være forsiktig. Jeg mener at man ikke kan stenge grensa helt og innføre totalforbud. Men selvfølgelig skal man sikkerhetssjekke dem som kommer, slik man bør med alle som bosetter seg i landet. Langt på nær all vitenskap på dette området tilsier at man bør la disse mennene bli i hjemlandet sitt for å gjøre opprør mot Putin. Kommer de hit skaper de miljøer og underkulturer som de vi ser i særs Berlin hvor man sliter med Russere som er mer patriotiske enn Putin's kokk og behandler Ukrainere som dritt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #56 Del Skrevet 4. oktober 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Likevel: Stalin. Så du mener at folk hadde latt seg annektere av Tyskland hvis det ikke var for Stalin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 4. oktober 2022 #57 Del Skrevet 4. oktober 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Irak er det vel ingen med vett som forsvarer. Fullstendig idiotisk. Tja, det er jo ikke usannsynlig at Saddam hadde kjemiske våpen, vi så jo alle hva om skjedde i halabja, så han har jo definitivt hatt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 4. oktober 2022 #58 Del Skrevet 4. oktober 2022 1 minutt siden, ItchyBitchySpider said: Det var ingen grunner å brenne barn i Vietnam med napalm. Og jo, det er mange som støttet krigen i Irak. Det er også mange angrepskriger Norge har sendt våpen til. Jeg mener at all krig er galt, uansett. Du driver med storstilt whataboutism. Hva har Vietnam med Putins folkemord i Ukraina å gjøre? Dette er kontrær, trist tankegang fra noen som bør ta tak i nåtidens problemer istedenfor 'MEN USA!!'. Det høres veldig ut som Putins favorittprogram på TV. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #59 Del Skrevet 4. oktober 2022 Anonio skrev (Akkurat nå): Langt på nær all vitenskap på dette området tilsier at man bør la disse mennene bli i hjemlandet sitt for å gjøre opprør mot Putin. Kommer de hit skaper de miljøer og underkulturer som de vi ser i særs Berlin hvor man sliter med Russere som er mer patriotiske enn Putin's kokk og behandler Ukrainere som dritt. Underkulturer eksisterer allerede i områder der mange fra samme land er bosatt. Unge gutter på 18 år som blir innrullert i militæret uten militær trening har ingen evner til å gjøre noe som helst opprør. De blir kanonføde. Sønnen til ei jeg kjenner ble tilkalt. Han er profesjonell gamer og aldri har løpt 100 meter tidligere, og i hvert fall aldri har tatt i et våpen. Hvilket bidrag mener du at han har evner til å gi for å bekjempe regimet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #60 Del Skrevet 4. oktober 2022 Anonio skrev (Akkurat nå): Du driver med storstilt whataboutism. Hva har Vietnam med Putins folkemord i Ukraina å gjøre? Dette er kontrær, trist tankegang fra noen som bør ta tak i nåtidens problemer istedenfor 'MEN USA!!'. Det høres veldig ut som Putins favorittprogram på TV. Nei, det er ikke whataboutism. Jeg kommer med eksempler på at ett og samme land applauderer en angrepskrig og fordømmer en annen. Og i kjent stil blir man beskyldt for å støtte Putin bare fordi man peker på dobbeltmoral. Det hjelper ikke at man har skrevet i flere omganger at man er imot enhver krig, også krigen mot Ukraina. Typisk klisje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå