I Grosny Skrevet 3. oktober 2022 #21 Del Skrevet 3. oktober 2022 kar90 skrev (På 30.9.2022 den 15.56): De støtter i all hovedsak Russland. Ingen grunn til å gi de asyl eller støtte. Har du snakket med dem eller? Jeg har ikke snakket med dem , men har fått med meg at flyktningene er av alle kategorier. Mange støtter Ukraina, mange er imot krig, og det er til og med folk der som støtter krigen så lenge de ikke må være med selv. Noen kan til og med være agenter for FSB. Og en av dem er altså forhenværende møbelhandler og forsvarsminister av Russland. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 4. oktober 2022 #22 Del Skrevet 4. oktober 2022 12 hours ago, I Grosny said: Har du snakket med dem eller? Jeg har ikke snakket med dem , men har fått med meg at flyktningene er av alle kategorier. Mange støtter Ukraina, mange er imot krig, og det er til og med folk der som støtter krigen så lenge de ikke må være med selv. Noen kan til og med være agenter for FSB. Og en av dem er altså forhenværende møbelhandler og forsvarsminister av Russland. Jeg bor i nærheten av et mottakssenter fult av Ukrainske eldre, kvinner og barn. Jeg møter flere av dem på butikken og slår av en prat med dem når jeg kan. De forteller meg om deres opplevelser med Russere, og jeg kan bekrefte 100% det @kar90 skriver. Ukrainerne blir kalt 'Kokhol', blir gjort narr av og blir konstant fortalt at de ikke har noe rett til sitt eget land av de samme personene som nå liksom skal få asyl fordi de støttet krigen helt til den kom til deres egen dør. Nei, spar meg for å ta inn russiske menn som overbevisende har gitt sin støtte til Putin og hans propaganda i årtier. Alle teorier på området viser at disse unge mennene gjør mye større forskjell ved at de blir i hjemlandet sitt for å øke trykket på regimet der. I Georgia blir de samme mennene bedt om å underskrive en deklarasjon hvor de underskriver sin støtte til Georgias suverenitet, inkludert Abkhasia og Syd-Ossetia. Dette legges så åpent ut. Kanskje vi skulle begynt med dette? Man kan ikke bare 'glatte over' det som er gjort i Ukraina som har hatt bred støtte i Russlands befolkning siden februar. Det er nødvendig at disse personene forstår hva de har bidratt til. 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 4. oktober 2022 #23 Del Skrevet 4. oktober 2022 (endret) Anonio skrev (1 time siden): Jeg bor i nærheten av et mottakssenter fult av Ukrainske eldre, kvinner og barn. Jeg møter flere av dem på butikken og slår av en prat med dem når jeg kan. De forteller meg om deres opplevelser med Russere, og jeg kan bekrefte 100% det @kar90 skriver. Ukrainerne blir kalt 'Kokhol', blir gjort narr av og blir konstant fortalt at de ikke har noe rett til sitt eget land av de samme personene som nå liksom skal få asyl fordi de støttet krigen helt til den kom til deres egen dør. Jeg forstår ikke helt det du skriver. Er det slik at det har kommet russiske asylsøkere til det mottakssenteret dine Ukrainske venner sitter i? Selv kjenner jeg bare russere som har bodd i Norge lenge, og et overveldende flertall (men dessverre ikke alle) støtter Ukraina. Endret 4. oktober 2022 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 4. oktober 2022 #24 Del Skrevet 4. oktober 2022 1 hour ago, I Grosny said: Jeg forstår ikke helt det du skriver. Er det slik at det har kommet russiske asylsøkere til det mottakssenteret dine Ukrainske venner sitter i? Selv kjenner jeg bare russere som har bodd i Norge lenge, og et overveldende flertall (men dessverre ikke alle) støtter Ukraina. Nei, jeg sier at Ukrainerne som er i Norge som asylsøkere ikke vil ha noe med vernepliktige menn fra Russland på samme mottak å gjøre. Husk at det er disse mennene som har invadert landet deres, voldtatt og drept, bare at de fleste som søker asyl (det er klart noen som er imot Putin) bare har unngått å bli mobilisert. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 4. oktober 2022 #25 Del Skrevet 4. oktober 2022 Anonio skrev (18 minutter siden): Nei, jeg sier at Ukrainerne som er i Norge som asylsøkere ikke vil ha noe med vernepliktige menn fra Russland på samme mottak å gjøre. Husk at det er disse mennene som har invadert landet deres, voldtatt og drept, bare at de fleste som søker asyl (det er klart noen som er imot Putin) bare har unngått å bli mobilisert. Å ja. Jeg forstår at de er sinte, men vi bør forholde oss til fakta og ikke fordommer og raseri. Det er selvfølgelig vanskelig å skille mellom de russiske asylsøkerne, og mange av dem, z-folka /putinistene, bør vi absolutt ikke slippe inn. Om det er mulig å sortere er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #26 Del Skrevet 4. oktober 2022 StinkySocks skrev (På 30.9.2022 den 13.23): Men hva flykter denne gjengen egentlig fra? Fra regimet og statens ideologi i Russland? Eller er det bare snakk om motvilje, til å risikere deres eget liv i krig? Kanskje disse flyktningene faktisk støtter deres egne myndigheter, og hva Russland holder på med i Ukraina, så lenge dem selv slipper å bidra til dette. Under andre verdenskrig vervet folk seg frivillig i den sovjetiske hæren for å dø i krigen mot Nazi-Tyskland, barn løy på alderen for å bli med, og det var svært få desertører. Slik massiv flykt som vi nå ser betyr at de fleste som flykter ikke ønsker å være med og drepe i krig (og bli drept selv), og at de ikke tror på ideologien som ligger bak denne krigen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #27 Del Skrevet 4. oktober 2022 Anonio skrev (31 minutter siden): Nei, jeg sier at Ukrainerne som er i Norge som asylsøkere ikke vil ha noe med vernepliktige menn fra Russland på samme mottak å gjøre. Husk at det er disse mennene som har invadert landet deres, voldtatt og drept, bare at de fleste som søker asyl (det er klart noen som er imot Putin) bare har unngått å bli mobilisert. Nå har jo de som FLYKTER fra å delta i krigen verken voldtatt eller drept noen? De har jo ikke kriget? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 4. oktober 2022 #28 Del Skrevet 4. oktober 2022 (endret) 2 hours ago, ItchyBitchySpider said: Nå har jo de som FLYKTER fra å delta i krigen verken voldtatt eller drept noen? De har jo ikke kriget? Du skal huske at Putin har hatt BRED støtte for denne krigen fra de fleste Russere. Tror du virkelig at de 100.000-vis av mennene som nå 'flykter', ikke har støttet dette så lenge det ikke affekterte dem personlig? Det var noen få som protesterte i starten av krigen men det har vært helt stille frem til mobiliseringen. Man må ikke være så naiv. Russere er blitt tatt i tagging av Z-symboler på katedraler i Barcelona, skjelt ut flyktninger fra Ukraina i Østerrike og Tyskland. Det er ikke sånn at alle disse som nå flykter fra mobilisering ikke har støttet Putin. Det blir litt som konene til nazistene i Berchtesgaden som latet som de ikke skjønte at Dachau var en utrydningsleir og at folk ble drept der. Det var ingen som trodde dem og de måtte hjelpe til med å begrave stakkarene som ble drept i Dachau de siste dagene før Amerikanerne overvant de lokale nazistene der. Russerne vet godt hva de har bidratt til. Det viser deres holdning mot Ukraina hver eneste dag. De er hjernevasket og tar først til motmæle når det ikke er ikke-etniske Russere som er kanonføde i krigen de selv har støttet frem til nå, og ikke dem selv. Endret 4. oktober 2022 av Anonio 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #29 Del Skrevet 4. oktober 2022 Anonio skrev (1 minutt siden): Du skal huske at Putin har hatt BRED støtte for denne krigen fra de fleste Russere. Tror du virkelig at de 100.000-vis av mennene som nå 'flykter', ikke har støttet dette så lenge det ikke affekterte dem personlig? Det var noen få som protesterte i starten av krigen men det har vært helt stille frem til mobiliseringen. Man må ikke være så naiv. Russere er blitt tatt i tagging av Z-symboler på katedraler i Barcelona, skjelt ut flyktninger fra Ukraina i Østerrike og Tyskland. Det er ikke sånn at alle disse som nå flykter fra mobilisering ikke har støttet Putin. Det blir litt som konene til nazistene i Berchtesgaden som latet som de ikke skjønte at Dachau var en utrydningsleir og at folk ble drept der. Det var ingen som trodde dem og de måtte hjelpe til med å begrave stakkarene som ble drept i Dachau de siste dagene før Amerikanerne overvant de lokale nazistene der. Russerne vet godt hva de har bidratt til. Det viser deres holdning mot Ukraina hver eneste dag. De er hjernevasket og tar først til motmæle når det ikke er ikke-etniske Russere som er kanonføde i krigen de selv har støttet frem til nå, og ikke dem selv. Jeg er selv russisk, har foreldre og søster i Russland, og har mange russiske venner og venninner i Norge. Nei, ALLE støtter ikke krigen. Jeg vet for øvrig ikke hva jeg personlig "har bidratt til". Jeg er ikke hjernevasket og er imot alle kriger generelt. Krig er uakseptabelt, uansett grunn, motiv eller konsekvens. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #30 Del Skrevet 4. oktober 2022 Anonio skrev (2 minutter siden): Du skal huske at Putin har hatt BRED støtte for denne krigen fra de fleste Russere. Tror du virkelig at de 100.000-vis av mennene som nå 'flykter', ikke har støttet dette så lenge det ikke affekterte dem personlig? Det var noen få som protesterte i starten av krigen men det har vært helt stille frem til mobiliseringen. Man må ikke være så naiv. Russere er blitt tatt i tagging av Z-symboler på katedraler i Barcelona, skjelt ut flyktninger fra Ukraina i Østerrike og Tyskland. Det er ikke sånn at alle disse som nå flykter fra mobilisering ikke har støttet Putin. Det blir litt som konene til nazistene i Berchtesgaden som latet som de ikke skjønte at Dachau var en utrydningsleir og at folk ble drept der. Det var ingen som trodde dem og de måtte hjelpe til med å begrave stakkarene som ble drept i Dachau de siste dagene før Amerikanerne overvant de lokale nazistene der. Russerne vet godt hva de har bidratt til. Det viser deres holdning mot Ukraina hver eneste dag. De er hjernevasket og tar først til motmæle når det ikke er ikke-etniske Russere som er kanonføde i krigen de selv har støttet frem til nå, og ikke dem selv. Og når du snakker om amerikanere, så var det helt greit for mange nordmenn at amerikanere gikk inn i flere land og drepte befolkningen der, for "motivet" (innføring av demokrati i ikke-demokratiske land) var edelt nok. Men jeg sier samtidig ikke at ALLE nordmenn støtter Israels handlinger i Palestina og USA sine kriger, bare fordi noen få (uten hjerne) gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. oktober 2022 #31 Del Skrevet 4. oktober 2022 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Og når du snakker om amerikanere, så var det helt greit for mange nordmenn at amerikanere gikk inn i flere land og drepte befolkningen der, for "motivet" (innføring av demokrati i ikke-demokratiske land) var edelt nok. Men jeg sier samtidig ikke at ALLE nordmenn støtter Israels handlinger i Palestina og USA sine kriger, bare fordi noen få (uten hjerne) gjør det. Hvorfor er man "uten hjerne" hvis man støtter Israel? Eller USAs invasjon av Afghanistan? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. oktober 2022 #32 Del Skrevet 4. oktober 2022 Anonio skrev (5 minutter siden): Du skal huske at Putin har hatt BRED støtte for denne krigen fra de fleste Russere. Tror du virkelig at de 100.000-vis av mennene som nå 'flykter', ikke har støttet dette så lenge det ikke affekterte dem personlig? Det var noen få som protesterte i starten av krigen men det har vært helt stille frem til mobiliseringen. Man må ikke være så naiv. Russere er blitt tatt i tagging av Z-symboler på katedraler i Barcelona, skjelt ut flyktninger fra Ukraina i Østerrike og Tyskland. Det er ikke sånn at alle disse som nå flykter fra mobilisering ikke har støttet Putin. Det blir litt som konene til nazistene i Berchtesgaden som latet som de ikke skjønte at Dachau var en utrydningsleir og at folk ble drept der. Det var ingen som trodde dem og de måtte hjelpe til med å begrave stakkarene som ble drept i Dachau de siste dagene før Amerikanerne overvant de lokale nazistene der. Russerne vet godt hva de har bidratt til. Det viser deres holdning mot Ukraina hver eneste dag. De er hjernevasket og tar først til motmæle når det ikke er ikke-etniske Russere som er kanonføde i krigen de selv har støttet frem til nå, og ikke dem selv. Enig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. oktober 2022 #33 Del Skrevet 4. oktober 2022 ItchyBitchySpider skrev (2 timer siden): Under andre verdenskrig vervet folk seg frivillig i den sovjetiske hæren for å dø i krigen mot Nazi-Tyskland, barn løy på alderen for å bli med, og det var svært få desertører. Det er EN måte å beskrive det på... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #34 Del Skrevet 4. oktober 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Hvorfor er man "uten hjerne" hvis man støtter Israel? Eller USAs invasjon av Afghanistan? Fordi da cherrypicker man hvilke angrepskriger man ønsker å støtte (gjerne startet av "populære" land), og hvilke man fordømmer. En angrepskrig er en angrepskrig uansett motiv eller hvilket land som starter det. Et land går inn i et annet land og dreper uskyldige sivile. Navn på land som angriper bør være irrelevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4. oktober 2022 #35 Del Skrevet 4. oktober 2022 Helt uforståelig at man skal slippe inn enslige russiske menn i Norge som frykter fra mobiliseringen. Norge er langt mer tjent med at de gjør opprør innad i Russland. Og det henger ikke helt på greip at de flykter uten familien, for familien som er igjen kan jo fortsatt utsettes for represalier. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 4. oktober 2022 #36 Del Skrevet 4. oktober 2022 3 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Og når du snakker om amerikanere, så var det helt greit for mange nordmenn at amerikanere gikk inn i flere land og drepte befolkningen der, for "motivet" (innføring av demokrati i ikke-demokratiske land) var edelt nok. Men jeg sier samtidig ikke at ALLE nordmenn støtter Israels handlinger i Palestina og USA sine kriger, bare fordi noen få (uten hjerne) gjør det. Nå skrev jeg om Russerne som kommer for å 'flykte' fra mobilisering, ikke Russere som er bosatt i Norge allerede. Men det vet du, og så kom du heller med litt whataboutism om USA og Israel, i kjent stil. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #37 Del Skrevet 4. oktober 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Det er EN måte å beskrive det på... Det er beretninger fra mine egne oldeforeldre, håndskrevne brev i arkiv osv. Selv om Putin er gal, betyr det ikke at alle russere er vonde djevler som bare juger og bedrar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2022 #38 Del Skrevet 4. oktober 2022 Reign skrev (Akkurat nå): Helt uforståelig at man skal slippe inn enslige russiske menn i Norge som frykter fra mobiliseringen. Norge er langt mer tjent med at de gjør opprør innad i Russland. Og det henger ikke helt på greip at de flykter uten familien, for familien som er igjen kan jo fortsatt utsettes for represalier. Man slapp inn enslige syriske menn som flyktet fra militæret i Syria. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. oktober 2022 #39 Del Skrevet 4. oktober 2022 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Fordi da cherrypicker man hvilke angrepskriger man ønsker å støtte (gjerne startet av "populære" land), og hvilke man fordømmer. En angrepskrig er en angrepskrig uansett motiv eller hvilket land som starter det. Et land går inn i et annet land og dreper uskyldige sivile. Navn på land som angriper bør være irrelevant. Israel har meg bekjent ikke bedrevet en eneste angrepskrig. Skal de ikke tillates å forsvare seg, men la seg myrde? USA gikk til krig mot Afghanistan fordi Taliban nektet å utlevere terroristene bak et massivt terrorangrep. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 4. oktober 2022 #40 Del Skrevet 4. oktober 2022 Just now, ItchyBitchySpider said: Man slapp inn enslige syriske menn som flyktet fra militæret i Syria. Syria har vært i opprør mot sin diktator (i motsetning til Russerne), i over 10 år. Forstår du ikke forskjellen? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå