Gå til innhold

Dere som har barn med Autisme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange barn har du, og hvor mange av de har Autisme? 

Anonymkode: 758cd...814

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 av 3. De andre har ingen utfordringer. 

Anonymkode: f5a9d...3d1

• Hjerte 1
Skrevet

To av fire 

Anonymkode: 6032a...03f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

To av fire 

Kan jeg spørre om det er de yngste/eldste eller om det er annenhver? Har selv 3 hvor kun barn nr 2 har autisme. Er gravid med nr 4 å tenker en del på dette. 

Skrevet

Har 2 barn, yngste har autisme diagnose. Eldste har ikke noe. 

Anonymkode: a9707...1d1

• Hjerte 1
Skrevet

Har 2 barn. Eldste fikk nylig autismediagnose.

Anonymkode: f0f59...d95

Skrevet

Tre barn, yngste har autisme. De to eldste adhd

Anonymkode: 9844f...979

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan jeg spørre om det er de yngste/eldste eller om det er annenhver? Har selv 3 hvor kun barn nr 2 har autisme. Er gravid med nr 4 å tenker en del på dette. 

Det er de to yngste, men med veldig stor aldersforskjell. 
Pust ut og tenk positivt. 
Mine greier seg bra, og faktisk de som viser mest omtanke for mor 😃

Skrevet

Den mellomste.

Anonymkode: f5a9d...3d1

Skrevet

1 av 1.

Regner med vi har autisme og adhd i genene, så mulig flere hadde fått en eller begge.

Vårt barn beskrives foreløpig som svært høytfungerende/atypisk, men han er jo bare 9 år. Og mye blir jo mer komplisert etterhvert 🤷‍♀️

Anonymkode: 7f9fa...8f8

Skrevet

Jeg har fem søsken. Jeg er den eneste med offisiell autismespekterdiagnose,  men jeg er ganske så sikker på at den ene søsteren min også også er på spekteret 

Anonymkode: 96cd5...399

• Liker 6
Skrevet

Har 3 barn, den yngste har autisme og adhd. Født med sjelden genfeil, ikke arvelig. De 2 eldste helt friske.

Anonymkode: 49ab9...e90

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1 av 1.

Regner med vi har autisme og adhd i genene, så mulig flere hadde fått en eller begge.

Vårt barn beskrives foreløpig som svært høytfungerende/atypisk, men han er jo bare 9 år. Og mye blir jo mer komplisert etterhvert 🤷‍♀️

Anonymkode: 7f9fa...8f8

Er autisme noe som er i genene? Jeg kan lite om dette.

Skrevet

Jeg har en datter med Aspergers, lillebror har det ikke. Men barna har et søskenbarn som også har Aspergers. På fars side. Helt siden diagnosen har jeg grublet mye og tenkt på at det sikkert er JEG som har dette i genene. Men når søskenbarnet på mannen min sin side ble diagnostisert, er det vel ikke trolig jeg, likevel....

Anonymkode: f0f59...d95

Skrevet
mo1234 skrev (9 timer siden):

Er autisme noe som er i genene? Jeg kan lite om dette.

Ja. Jeg leste tidligere i uken at det er genetisk og arvelig. Selv om foreldrene ikke har det selv, har de genene til det og dermed får avkommet det i noen tilfeller.

Anonymkode: 5d468...325

Skrevet

Har 4 barn, 2 gutter og 2 jenter. Begge guttene har autisme, den ene litt hardere rammet enn den andre. Han som er hardest rammet trenger noe tilrettelegging på skolen, mens han andre klarer seg uten noen form som støtte. Jeg er adoptert, og i de seneste årene har jeg funnet den biologiske farsfamilien min, og det viser seg at jeg har både en fetter og kusine som er innenfor autismespekteret og vistnok skal min avdøde farmor hatt tydelige autiske trekk. Min far hadde Asberger (han er død nå).  Så her er det tydeligvis noe i genene mine jeg har gitt videre til barna mine.

Anonymkode: 8f64b...0cd

• Liker 2
Skrevet

2 barn.

Eldstemann fikk diagnosen som 4 åring, startet utredning ca samtidig som minstemann ble født da eldste var 2 år. 

Yngste fikk ADD diagnose som 7 åring, og er nok sannsynligvis også på spekteret.

Så 2 av 2 her. En høyt fungerende og en veldig lavt fungerende. 

Jeg har også en bror på spekteret, pluss at det er ganske mange på min far sin side med trekk. 

Anonymkode: a6d98...296

Skrevet

1 av 3, yngste. Men hun fungerer ganske bra ute blant folk.

Anonymkode: 1da3e...0ce

Skrevet

Bare nysgjerrig. Er det slik at barn med Asperger eller Autisme har nokså lav vekt? Jeg har jobbet med autister, alle var tynne. Hva kan være årsaken tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...