Gå til innhold

Kan man jobbe litt selv om man er 100 % sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 100 % sykemeldt pga psyken. Kan jeg jobbe noen timer mens jeg er sykemeldt hvis jeg kjenner at det går?

Kan jeg møte opp på jobb mandag, men likevel fortsette sykemeldingen tirsdag? 

Eller blir man automatisk friskmeldt hvis man møter opp på jobb? 

Arbeidsgiver vet ikke årsaken til at jeg er sykemeldt.. Vil gjerne prøve litt i jobb.. 

Anonymkode: 68234...36e

Skrevet

Nei.

Men hvis du er 100% sykemeldt regner jeg med at du er såpass dårlig at jobb ikke går. I så fall bør du ha gradert sykemelding da.

Skrevet
4 minutter siden, Turtellure12 said:

Nei.

Men hvis du er 100% sykemeldt regner jeg med at du er såpass dårlig at jobb ikke går. I så fall bør du ha gradert sykemelding da.

Jo, i utgangspunktet, men det er en dag jeg gjerne vil gå på jobb, men det ser kanskje ikke bra ut..? Og hvis sykemeldingen blir avbrutt så gjør jeg ikke det.. 

Skrevet

Ja, du kan jobbe. Du oppgir bare hvor mye du har jobbet når du søker om sykepenger. Sykepengene blir tilsvarende redusert.

Anonymkode: 17a1b...9c1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Screenshot_20220929_111549_com.android.chrome_edit_68007363194830.thumb.jpg.ed75d764f5c264c8ecf5470cde9753d8.jpg

Ja, ser ut som jeg kan jobbe - så lenge jeg rapporter det inn. 

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan absolutt jobbe! Bare registrer det hos NAV. 

Anonymkode: 4b92a...0bb

Skrevet
Turtellure12 skrev (7 timer siden):

Nei.

Dette er feil, klart man kan jobbe selv om man er sykmeldt! Det er jo bare positivt, for arbeidstaker og arbeidsgiver. Klarer man å jobbe litt, så kan man det. På slutten av sykemeldingsperioden melder man inn hvor mye man evt har jobbet. Gradert sykemelding er en løsning for noen, men det er ikke alltid lett å sette et prosenttall på akkurat hvor mye man kan jobbe eller ikke.

Anonymkode: 87eac...588

• Hjerte 1
Skrevet

Du snakker bare med arbeidsgiver om dette, så finner dere en løsning. 

Anonymkode: a6e44...87c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...