AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #21 Del Skrevet 29. september 2022 Har DnB. 2,89 effekt rente Anonymkode: 5f948...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #22 Del Skrevet 29. september 2022 Jeg har fastrente på 3,6% i ti år. Ble fortalt at det var det beste siden renta forventes å gå opp til 4 og 5% og mer. Blir litt skeptisk nå når jeg leser andre vil forhandle ned rente rundt 3%??? Anonymkode: a25ad...c1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #23 Del Skrevet 29. september 2022 1, 91 % per nå. Har ikke fått beskjed om noe annet enda. Anonymkode: d2334...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #24 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1, 91 % per nå. Har ikke fått beskjed om noe annet enda. Anonymkode: d2334...c9f Sikkert medlem et eller annet sted Anonymkode: ddba0...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #25 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har fastrente på 3,6% i ti år. Ble fortalt at det var det beste siden renta forventes å gå opp til 4 og 5% og mer. Blir litt skeptisk nå når jeg leser andre vil forhandle ned rente rundt 3%??? Anonymkode: a25ad...c1d Bankene setter fastrentenivået sånn at de tjener på det hvis renteutviklingen blir som de forventer. Så for å spare noe på det så må du forutse noe som banken ikke har sett. De aller fleste taper litt eller mye, men det kan gi bedre trygghet og forutsigbarhet om man har trang økonomi. Anonymkode: 8bc87...af7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #26 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Bankene setter fastrentenivået sånn at de tjener på det hvis renteutviklingen blir som de forventer. Så for å spare noe på det så må du forutse noe som banken ikke har sett. De aller fleste taper litt eller mye, men det kan gi bedre trygghet og forutsigbarhet om man har trang økonomi. Anonymkode: 8bc87...af7 Ja, jeg bandt renta i fjor på 2,2 % fordi jeg ble alene og ville ha forutsigbarhet. Bare flaks. Anonymkode: 0e7d3...865 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #27 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, jeg bandt renta i fjor på 2,2 % fordi jeg ble alene og ville ha forutsigbarhet. Bare flaks. Anonymkode: 0e7d3...865 Om det er flaks eller ikke vet man ikke før fastrenteperioden er over. Pengerådet gikk gjennom historisk utfall av fastrenteavtaler og de fant at det i nyere tid kun var en kort periode i 2016 der kundene gikk i pluss. Anonymkode: 8bc87...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #28 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Om det er flaks eller ikke vet man ikke før fastrenteperioden er over. Pengerådet gikk gjennom historisk utfall av fastrenteavtaler og de fant at det i nyere tid kun var en kort periode i 2016 der kundene gikk i pluss. Anonymkode: 8bc87...af7 Foreløpig er det flaks 😄 Og jeg får utbetalt det jeg hittil har betalt for mye fordi jeg løser inn litt av lånet, så har ikke gått i minus ennå 😊 Men ja, renta kan jo gå kraftig ned igjen og i løpet av de neste fire årene, sånt er umulig å vite. Anonymkode: 0e7d3...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #29 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Om det er flaks eller ikke vet man ikke før fastrenteperioden er over. Pengerådet gikk gjennom historisk utfall av fastrenteavtaler og de fant at det i nyere tid kun var en kort periode i 2016 der kundene gikk i pluss. Anonymkode: 8bc87...af7 Når en først er inne på historie. Sett vekk fra koronarentene, hva har gjennomsnittsrenten ligget på de siste årene? Flytende selvsagt. Når jeg bandt renta så la den seg på det nivået. Det vil si likt mellom flytende og fastrenta. Historie er som sagt historie.. Anonymkode: bab34...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #30 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Foreløpig er det flaks 😄 Og jeg får utbetalt det jeg hittil har betalt for mye fordi jeg løser inn litt av lånet, så har ikke gått i minus ennå 😊 Men ja, renta kan jo gå kraftig ned igjen og i løpet av de neste fire årene, sånt er umulig å vite. Anonymkode: 0e7d3...865 Det er jo en grense på hvor langt renta faktisk kan gå ned 😀 Lite å bekymre seg over. Anonymkode: bab34...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #31 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har fastrente på 3,6% i ti år. Ble fortalt at det var det beste siden renta forventes å gå opp til 4 og 5% og mer. Blir litt skeptisk nå når jeg leser andre vil forhandle ned rente rundt 3%??? Anonymkode: a25ad...c1d Når to mennesker med like forutsetninger har to ulike renter i samme bank, uten at en har bundet den, så mener jeg at de kan forhandle ja. Noen ganger vil man «tjene» på fastrente, og andre ganger vil man tape. Alt dette kan skje innenfor disse 10 årene, så alt i alt kan du komme like godt eller dårlig ut av det som de med flytende. Det som er pluss for deg er at du har forutsigbarhet fra måned til måned, og det er jo ganske trygt. Jeg ville nok ikke bundet den, men nå bandt jeg heller ikke strømprisen i fjor sommer/høst på 89 øre heller. Kollegaen min gjorde det, og jeg tenkte det var en høy fastpris, det kom ikke til å fortsette sånn. Jeg tok veldig feil, og skulle gjerne spolt tilbake tiden😅 Anonymkode: b1112...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #32 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Når en først er inne på historie. Sett vekk fra koronarentene, hva har gjennomsnittsrenten ligget på de siste årene? Flytende selvsagt. Når jeg bandt renta så la den seg på det nivået. Det vil si likt mellom flytende og fastrenta. Historie er som sagt historie.. Anonymkode: bab34...534 Hvis banken gir lav fastrente så er det fordi banken regner med at den vil synke/holde seg lav fremover, om de tror den vil øke så er fastrentetilbudet mye høyere. Historien gjentar seg hele tiden, så det er absolutt fornuftig å lære av den. Noen få vinner i lotto og noen få sparer på fastrente. Sånn vil det alltid være. Anonymkode: 8bc87...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #33 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har fastrente på 3,6% i ti år. Ble fortalt at det var det beste siden renta forventes å gå opp til 4 og 5% og mer. Blir litt skeptisk nå når jeg leser andre vil forhandle ned rente rundt 3%??? Anonymkode: a25ad...c1d Du kommer til å være veldig glad for den fastrenta til våren. Anonymkode: 608e9...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #34 Del Skrevet 29. september 2022 2,85 % Anonymkode: 41e29...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #35 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): 2,85 % Anonymkode: 41e29...7b0 Hvordan? Har du forhandlet? Anonymkode: ddba0...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet 30. september 2022 #36 Del Skrevet 30. september 2022 2,65 % I nominell og 2,75% i effektiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #37 Del Skrevet 30. september 2022 Har DnB, 2,6 i rente nå; men øker snart 😔 Anonymkode: 08b48...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #38 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): 1, 91 % per nå. Har ikke fått beskjed om noe annet enda. Anonymkode: d2334...c9f Så med andre ord så gir banken deg penger? Lite trolig Anonymkode: bab34...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #39 Del Skrevet 30. september 2022 Lillemy_87 skrev (1 time siden): 2,65 % I nominell og 2,75% i effektiv Forhandlet? Anonymkode: ddba0...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet 30. september 2022 #40 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Forhandlet? Anonymkode: ddba0...1ff Fikk disse rentene når vi tok opp lånet så valgte å binde de for 10 år 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå