Gå til innhold

Hva kler dere babyen i inne i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere body eller genser og underdel?

Hvaslags bukse har den på? Ordentlig bukse eller longs, tights etc?

Bruker dere genser/jakke over bodyen?

Anonymkode: 35e38...04d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Body og strømpebukse, så lenge body brukes. Men vår barnehage har varme i gulv, hadde det vært gulvkaldt hadde jeg nok hatt bukse over strømpebuksa i tillegg. 

Anonymkode: 36bb9...c26

Skrevet

Over- og underdel, og styrer etter temperatur (kortermet eller langermet, bomull eller ull, tynn eller tykk). Mye body, men også litt t-skjorter. Genser for mellomlag.

Anonymkode: 7b44f...5b8

Skrevet

Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men er det under 2 år så bruker den vel bodyer. Så da hadde jeg gått for body (i ull hvis det er veldig kaldt) og bukse, eventuelt strømpebukse i ull. Er det kaldt i bhg så må du ha strømpebukse under joggebukse. Kanskje genser over body.

Anonymkode: 490cd...c37

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men er det under 2 år så bruker den vel bodyer. Så da hadde jeg gått for body (i ull hvis det er veldig kaldt) og bukse, eventuelt strømpebukse i ull. Er det kaldt i bhg så må du ha strømpebukse under joggebukse. Kanskje genser over body.

Anonymkode: 490cd...c37

Er det barnehager som har det så kalt altså?? At man må gå med strømpe under buksen? Det er jo veldig ubehagelig å gå en hel dag i det synes nå jeg. 

Skrevet
Visla skrev (44 minutter siden):

Ullundertøy:) 

Går bare i ull longs og tynn ullgenser? Så man må ikke kle de i bukse? Det er innafor med strømper og longs?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruker dere body eller genser og underdel?

Hvaslags bukse har den på? Ordentlig bukse eller longs, tights etc?

Bruker dere genser/jakke over bodyen?

Body og bukse i ull. Sklisokker.

Anonymkode: cafd2...16f

• Liker 1
Skrevet

Babyer og småbarn skal ha det komfortabelt noe det er lett å bevege seg. Viktig at klærne ikke hemmer motorikk! Ullbody og ullongs er optimalt. 

Anonymkode: ea2f2...2dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Går bare i ull longs og tynn ullgenser? Så man må ikke kle de i bukse? Det er innafor med strømper og longs?

Ja:) Alle mine 4 barn har gått kun i ullundertøy i barnehagen fra september/oktober til over påske. Behagelig og lettvint. Har på de en ullgenser eller fleecedress til og fra barnehagen

Skrevet

har startet med ull, så ull strømpebukse og ullbody, ofte en behagelig bukse på. 

Skrevet

Har brukt ull en god stund. Ungen vår foretrekker genser fremfor body, så vi bruker tynne gensere og bukser i tynn ull. Sokker er også i ull, fordi ungen er konstant kald på føttene i tillegg til innesko i ull.

Hos oss må alle barna ha innesko, usikker men tror ikke de har varme i gulvet.

Vi bruker også kun ull som mellomlag, både i bhg og hjemme.

Anonymkode: 1a0bd...a8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...