Gå til innhold

Dårlig syn & øyesminke og napping av øyebryn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere?

Bruker briller og har dårlig syn når jeg tar av brillene.

Begynner å få problemer med å sminke meg og nappe bryn.

Pga dårlig samsyn kan jeg ikke bruke linser.

Anonymkode: d0c18...a8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ha på meg briller når jeg napper bryn, for brillene er ikke i veien for det. Men sminke har jeg alltid bare gjort uten briller, selv med helt groteskt dårlig syn. Hva er problemet? Er du langsynt kanskje? For jeg er nærsynt, altså ser jeg jo bra når jeg har fjeset helt oppi speilet. 

Anonymkode: dc256...b93

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva gjør dere?

Bruker briller og har dårlig syn når jeg tar av brillene.

Begynner å få problemer med å sminke meg og nappe bryn.

Pga dårlig samsyn kan jeg ikke bruke linser.

Har du sjekket om du kan få tak i sånne sminkebriller?

De lages eksplisitt for folk med dårlig syn og som vil sminke seg, de er justerbare, så du kan ha brilleglass på ene øyet, mens du påfører på andre og vica versa

• Liker 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (23 minutter siden):

Har du sjekket om du kan få tak i sånne sminkebriller?

De lages eksplisitt for folk med dårlig syn og som vil sminke seg, de er justerbare, så du kan ha brilleglass på ene øyet, mens du påfører på andre og vica versa

Hvor får jeg kjøpt sminkebriller?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg kan ha på meg briller når jeg napper bryn, for brillene er ikke i veien for det. Men sminke har jeg alltid bare gjort uten briller, selv med helt groteskt dårlig syn. Hva er problemet? Er du langsynt kanskje? For jeg er nærsynt, altså ser jeg jo bra når jeg har fjeset helt oppi speilet. 

Ja er langsynt

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor får jeg kjøpt sminkebriller?

Ts

Jeg husket ikke, og googlet bare "sminkebriller", da kom det opp mange forskjellige butikker.

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde vurderer laseroperasjon i ditt tilfelle. Selv bruker jeg linser og ser ikke en dritt uten, kjipt å våkne i senga med en kjæreste man ikke ser ansiktet tydelig på engang , ikke kler jeg briller heller men fikk desverre vite på laserkonsultasjon at jeg hadde for tynn netthinne til å kunne ta laser 

Anonymkode: 382d8...08b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde vurderer laseroperasjon i ditt tilfelle. Selv bruker jeg linser og ser ikke en dritt uten, kjipt å våkne i senga med en kjæreste man ikke ser ansiktet tydelig på engang , ikke kler jeg briller heller men fikk desverre vite på laserkonsultasjon at jeg hadde for tynn netthinne til å kunne ta laser 

Anonymkode: 382d8...08b

Jeg skulle gjerne tatt laseroperasjon men jeg har et samsyn som ikke fungerer og det gjør at jeg må ha prismer i brillene mine, og det er noe man ikke kan korrigere ved laseroperasjon eller kan legge inn i linser dessverre.

Ts

Skrevet

Speil med forstørrelse. Bruker et sånn vanlig med "trekkspillfeste" fra Ikea til vanlig sminking, og et lite med sugekopp som forstørrer mer til detaljer som bryn. Forstørrelsesspeil funker som bare det, sminkebriller ville vært veldig i veien synes jeg.  

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja er langsynt

Ts

Aah da skjønner jeg. Var ikke meningen å virke frekk i svaret mitt, jeg ser jeg kan tolkes sånn. 

Håper du finner ut av det 😊

Skrevet

Napping og forming av bryn ville jeg gjort på en salong i dette tilfellet. Kanskje også farging av vipper.

Anonymkode: d8c8f...a45

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Napping og forming av bryn ville jeg gjort på en salong i dette tilfellet. Kanskje også farging av vipper.

Anonymkode: 

Hudpleiere napper alt for mye og jeg vil ikke ha noen tynne strek, da jeg har litt kraftige bryn.

Fant ut at jeg klarte å nappe de mye bedre selv, og det har jeg gjort nå i 25 år.

I fjor gikk jeg til hudpleier og hun nappet brynene mine alt for mye selv om jeg sa hun bare skulle ta bittelitt, og da bestemte jeg meg for å gjøre det selv resten av livet.

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Aah da skjønner jeg. Var ikke meningen å virke frekk i svaret mitt, jeg ser jeg kan tolkes sånn. 

Håper du finner ut av det 😊

Neida du var overhodet ikke frekk, og stilte jo et helt naturlig spørsmål.🙂

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hudpleiere napper alt for mye og jeg vil ikke ha noen tynne strek, da jeg har litt kraftige bryn.

Fant ut at jeg klarte å nappe de mye bedre selv, og det har jeg gjort nå i 25 år.

I fjor gikk jeg til hudpleier og hun nappet brynene mine alt for mye selv om jeg sa hun bare skulle ta bittelitt, og da bestemte jeg meg for å gjøre det selv resten av livet.

Ts

Kjedelig at du har blitt utsatt for det, min er heldigvis ikke sånn. Men jeg bor i en stor by, så her er det lett å finne ut hvem som er gode.

Anonymkode: d8c8f...a45

Skrevet

Hva slags sminke bruker du?

Hvis du legger eyeliner og fikser brynene så anbefaler jeg permanent makeup.

Ofte er det dessverre sånn at de som ser veldig dårlig og sminker seg dårlig uten å vite hvor fælt de sminker seg.

Hva med å venne deg av med sminke?

Anonymkode: 7df5b...081

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva slags sminke bruker du?

Hvis du legger eyeliner og fikser brynene så anbefaler jeg permanent makeup.

Ofte er det dessverre sånn at de som ser veldig dårlig og sminker seg dårlig uten å vite hvor fælt de sminker seg.

Hva med å venne deg av med sminke?

Anonymkode: 7df5b...081

Mascara er jeg avhengig av for ikke å se ut som en zombie🤭 og brynene begynner å bli litt "hullete", så har tenkt på å få de farget, men er redd for å ikke få en naturlig farge på de.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...