Gå til innhold

Er 2500 kroner nok til barnevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal ha barnevakt for våre to barn, fra ca. kl. 18 til kl. 01.00.

Barnevakten må dermed legge begge to.

Har aldri hatt barnevakt før - er 2500 kr nok i denne situasjonen?

Anonymkode: 315b9...8b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres alt for mye ut. Hvem er det snakk om som er barnevakt? 2500kr gir en timelønn på 357kr...

• Liker 17
  • Hjerte 2
Skrevet

wtf.. Hvor gammel er barnevakten? 100,-/timen er nok, evt. en 1000-lapp. Det er godt betalt for å legge barn og sitte i sofaen å scrolle resten av kvelden.. 

• Liker 10
Skrevet
Just now, blåbærpai said:

wtf.. Hvor gammel er barnevakten? 100,-/timen er nok, evt. en 1000-lapp. Det er godt betalt for å legge barn og sitte i sofaen å scrolle resten av kvelden.. 

Nå vet jeg ikke hvordan barna til TS er, men våre barn på 1 og 4 er like bare-bare å få i seng, så man kan på ingen måte ligge på sofaen! Da vi hadde barnevakt en kveld vi begge skulle ut ordnet vi to barnevakter og betalte godt. 

Anonymkode: c5fe1...6a7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå vet jeg ikke hvordan barna til TS er, men våre barn på 1 og 4 er like bare-bare å få i seng, så man kan på ingen måte ligge på sofaen! Da vi hadde barnevakt en kveld vi begge skulle ut ordnet vi to barnevakter og betalte godt. 

Anonymkode: c5fe1...6a7

Men barn på 1 og 4 er vel ikke opp til ett om natten? Er de så små havner de vel relativt tidlig i seng. Er de eldre er de kanskje lengre oppe, men til gjengjeld enklere å få i seng. 

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er barnevakten?

• Liker 1
Skrevet
blåbærpai skrev (Akkurat nå):

Men barn på 1 og 4 er vel ikke opp til ett om natten? Er de så små havner de vel relativt tidlig i seng. Er de eldre er de kanskje lengre oppe, men til gjengjeld enklere å få i seng. 

Og hvis de ikke roer seg så må jo bare foreldrene komme hjem.. 

Til TS: Jeg synes 150,- timen pluss mat/snacks er en fin pris. Hvis du ønsker å gå høyere opp, så kan du selvsagt det, men betaler du 357,- timen så er du ikke veldig smart. Det er mer enn folk flest tjener i timen. 

Anonymkode: 17c88...4f9

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Barnevakten er en voksen kvinne. Våre barn på 6 og 2 kan være rene sirkuset.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har hun selv barn? Er hun en venninne eller en slektning? 

Skrevet

Visst du betaler 357 kr i timen for å være barnevakt, så slutter jeg i jobben min og begynner å jobbe for deg 😝

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet

I så fall skal jeg vurdere bli barnevakt

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen kan forvente så mye som 2500 kr for syv timers barnepass! 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Det var mye synes jeg. Jeg synes 100-150kr timen høres nok ut. Men har ikke hatt betalt barnevakt selv, så har aldri sjekket opp i hva som er normalt da. Pris kommer også litt an på hvem det er. Hvis det er en tante som passer trengs gjerne ikke betaling eller bare en symbolsk sum. Da blir det gjerne litt mer gi og ta. Er det en barnevakt via Facebook gruppe/barnevakt app, nabo e.l. betales det. Alt etter avtale selvsagt. 
Eventuelt at du runder opp eller gir litt ekstra hvis det kommer frem at det har vært skikkelig utfordrende. For å sørge for at barnevakten gjerne stiller igjen til tross for «kaos». 

• Liker 1
Skrevet

Men den lønna der stiller jeg gjerne opp som barnevakt neste gang!😂

Anonymkode: 70533...93f

• Liker 2
Skrevet

Den timelønnen utgjør ca 730 000 i årslønn, dvs like mye som folk med mastergrad og flere års ansiennitet, og sannsynligvis betydelig bedre enn du selv tjener. Jeg tror ikke et øyeblikk på at du innbiller deg at dette er normal lønn for en barnevakt. 

Anonymkode: a8178...84e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

En voksen kvinne? sitter hun mye barnevakt? Hvis hun er en typisk barnevakt-person kan du eventuelt spørre henne hvor mye hun ønsker for jobben :) såfremt hun ikke er en luring. 

Men hvis du tenker å bruke henne i fremtiden og eventuelt mange ganger bør du tenke deg mer om hva prisen bør være. Kjiipt å betale 2500 kroner hvis du skal bruke henne mange ganger! da blir dette mye penger ;) 

• Liker 1
Skrevet

7 timer, minimum 700 kr, max 1000 kr tenker jeg.

• Liker 2
Skrevet

Det vanlige er vel å betale per time, eller en sum for hele kvelden. En voksen hadde jeg betalt 1000kr. Ungdom 500kr. 

Anonymkode: ae29f...298

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns jeg var raus som betalte barnevakten vår 1500 kr fra kl 12.00 til 23.00 den dagen vi giftet oss og svigers kom hjem kl 23 og overtok. 

Anonymkode: 0235e...a65

• Liker 1
Skrevet

Ja, det mener jeg må være nok.

Jeg har 290 kr timen i jobben min som lærer. Du overgår dette.

Men det er jo helt og holdet opp til deg, hva du ønsker å betale

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...