Gå til innhold

33 tusen for snekkerarbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt endel på en pris vi har fått av et snekkerfirma. De skulle ha ca 33 tusen for: 

- Lage en boks rundt kjøleskap (må bygges litt ut av eksisterende vegg)

- rette opp en bue inn til kjøkken. 

- lage hull til vifte på baderom 

-  lage mer lufting på loft 

prisen skulle være inkludert materialer og de har ikke vært på befaring, kun sett bilder. 

Er dette en altfor dyr pris? Ble litt usikker da det ikke høres ut som største jobben. 

Anonymkode: 56fcb...29c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få tilbud fra flere. Det er alltid dumt å godta det første tilbudet man finner 

Anonymkode: a8427...f6c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere bør hente inn flere tilbud. Befaring anbefales.

Deretter bør de kunne gi et prisestimat som er litt  mer spesifisert.

Anonymkode: 6f717...3ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

lage hull til vifte på baderom 

Hvis de må borre seg gjennom fliser, så blir det plutselig veldig dyrt for da må de ha inn enda en håndverker. 

Anonymkode: c8009...ae3

• Liker 1
Skrevet

Å gjøre slike jobber med registrerte firmaer som har gode ansatte og kan gi garanti på arbeidet vil lønne seg i det lengre løp. Dumt å velge rimeligst på anbudstorg og nettsider, og ende opp med dårlig arbeid. Kvalitet koster, samt at snekkere som bor og har en fremtid i Norge må ha en lønn å leve av. Men jeg støtter jo til en viss grad å få flere pristilbud, bare ikke se deg blind på pris. 

• Liker 7
Skrevet

Høres dessverre riktig ut i forhold til dagens vanvittige priser.

Har selv innhentet tilbud på en jobb som ville tatt meg to kvelder/en helgedag å fikse selv, med materialkostnader på rundt 2k.

50.000,- skulle de ha. 🤣🤣

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det høres så ille ut egentlig. Men ville definitivt ha hørt med andre firma, kan være noen er billigere :)

Anonymkode: 0ced6...51f

Skrevet

Det som er fortvilende for en håndverker er at de som ikke er det tror alt er så enkelt og fort gjort! Det er sjelden sånn. 
Dessuten er materialer hatt en vill prisøkning, det samme har drivstoff og andre utgifter håndverkeren har. 

Min manns firma har helt sinnsyke utgifter på parkering i Oslo feks. Han skal tjene penger på jobbene han gjør, ikke gå i tap. Selv jeg som har levd med han og denne jobben i 20 år kan fortsatt tenke «er det så vanskelig og koster det virkelig så mye», men så sitter jeg med regnskapet og ser utgiftene, er med på jobb og ser alt som skal gjøres, måles og bæres. 

Som andre sier, få flere anbud, men dropp de billigste hvis du vil ha kvalitet og arbeidere som ikke er utsatt for skamlønn vi nordmenn aldri ville akseptert.

Anonymkode: a7052...d08

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har tenkt endel på en pris vi har fått av et snekkerfirma. De skulle ha ca 33 tusen for: 

- Lage en boks rundt kjøleskap (må bygges litt ut av eksisterende vegg)

- rette opp en bue inn til kjøkken. 

- lage hull til vifte på baderom 

-  lage mer lufting på loft 

prisen skulle være inkludert materialer og de har ikke vært på befaring, kun sett bilder. 

Er dette en altfor dyr pris? Ble litt usikker da det ikke høres ut som største jobben. 

Anonymkode: 56fcb...29c

Særlig dette punktet er såpass vagt at det kan dreie seg om alt fra 5 000 til 100 000 kr å få gjort ordentlig.

Anonymkode: ce577...6ff

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange timer mener de at de skal bruke? 

Men om det ikke er en så stor jobb, og man ikke ønsker bidra til at fagfolk får levelig lønn, så kan man gjøre det selv. 

Det kan være greit å huske på at priser på slik jobb har økt. Snekkeren skal kjøre til/fra, og drivstoff koster mye nå. 
Materialer har økt noe helt voldsomt. Driftskostnader på generell drift har også økt mye pga strømpriser blant annet. 

Anonymkode: 6fe17...ad8

Skrevet

Vi fikk pris på 25-30k for bytte av 80-90 kvm gulv (stue og kjøkken). Kun gulvet, ikke forarbeidet. Samboer gjorde alt selv i stedet, tok to dager (utenom forarbeidet). Dette var i fjor sommer. 

Jeg syns du har fått en grei pris. 

Anonymkode: 01593...18e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...