Gå til innhold

Hva når far bare delvis tar kontakt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har barn med en mann som har flyttet langt bort fra oss, flyttet for tre år siden og har aldri kommet tilbake for å møte barnet. Han ringer kanskje en gang i halvåret, sa sist han ringte at han skulle ringe dagen etter (sa det til barnet)  men dette er mange uker siden. 
Hvordan påvirker dette barnet? Barnet er 7år, og snakker ikke lengre om faren sin, men vil han ringe han, prøver vi det, men far tar aldri tlf. 
Dette er veldig vondt å se på, og jeg vil gjerne at de skal ha kontakt, men begynner nå å lure på om ingen kontakt hadde vært bedre, for ser jo hvor lei seg han blir av dette. 
Noen med erfaring her? Hvordan løser dere dette? Hvordan snakker dere med barnet om det? Hva skal jeg gjøre for at barnet har det best mulig i forhold til dette? 
Fortvilet mamma😔

Anonymkode: add05...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv hadde jeg bare forklart barnet på en fornuftig måte at pappaen hans ikke er som en pappa egentlig bør være. 

Fortalt at mennesker er forskjellige og at pappaen hans har valg et liv hvor det ikke passer inn å være pappa. At det ikke har noe med barnet å gjøre, men noen ganger finnes det mennesker som ikke velger å ha barnet i livet sitt. Alle er forskjellige og pappaen din er en av dem. 

Hvis han ringer eller tar kontakt, så er det bra, men det kan skje at pappa bryter avtaler og kanskje ikke er helt til å stole på alltid. Sånn er det bare noen ganger.

Ærlighet og ganske nær sannheten tror jeg alltid er lurt. 

Anonymkode: 73589...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...