Gå til innhold

Å til stasighet si " hvordan skal dette gå når barnet er her"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mye jobb om dagen og syns reisevei ee lang. Dagene blir veldig lange, og jeg har ikke overskudd når jeg kommer hjem. Mye fordi jeg faktisk går gravid.

Klager jeg litt, som i går da jeg hadde veldig mye på jobb i tillegg til min mor som maste om noe juridisk trøbbel og en snekker som måtte ha informasjon midt i arbeidstiden, ja, da ble det nok.

Mannen svarer på sånt med " hvordan skal du håndtere stress når barnet er her"

Jeg får lyst til å be han klappe igjen. Hva om jeg feiler, er det det han fisker om? Ja,hva da? Er det et alternativ?

Og hva med hans intoleranse for rot og bråk? Jeg nevner ikke det ved enhver anledning. Aldri, for jeg tror han tilpasser seg hverdagen, han også. Vi må jo bare tro det. 

Bare en utblåsning. 

Anonymkode: b2bd5...981

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormoner. 

Det var bare en kommentar, som egentlig passet situasjonen ganske godt. Men som jeg likevel forstår var sårende for deg. 

Bare si at det sårer, og at du følte det som feil i situasjonen, og at han skal unngå dette videre. 

Anonymkode: 3a233...211

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hormoner. 

Det var bare en kommentar, som egentlig passet situasjonen ganske godt. Men som jeg likevel forstår var sårende for deg. 

Bare si at det sårer, og at du følte det som feil i situasjonen, og at han skal unngå dette videre. 

Også ikke-gravide kan bli stressa når det er veldig mye å gjøre, og det forstås: "Høres ut som du har det travelt, ja". Men med én gang gravide blir stressa pga. at det er mye å gjøre, så kalles det bare "hormoner". 🙄

Anonymkode: 2f04f...bdb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Også ikke-gravide kan bli stressa når det er veldig mye å gjøre, og det forstås: "Høres ut som du har det travelt, ja". Men med én gang gravide blir stressa pga. at det er mye å gjøre, så kalles det bare "hormoner". 🙄

Anonymkode: 2f04f...bdb

Jeg skriver jo ikke at det er hormoner som gjør hun blir stressa.... 

Jeg skriver at hun "glefser" unødvendig mye på mannen her, og der spiller gjerne hormonene inn. Akkurat slik jeg kan finne på å gjøre rett før mens. 

• Liker 1
Skrevet

Teit ting å si av han. Kanskje du må fortelle han at du trenger støtte, ikke teite kommentarer. Det er lov å syns at det er travelt/slitsomt her og nå uten å trekke paralleller til andre situasjoner. Det blir litt som de som alltid skal fortelle deg at noen har det verre. 

Anonymkode: b3a53...dd9

Skrevet

Jeg er gravid selv i tredje trimester, og er dødssliten etter en arbeidsdag. Det er jo himmelvid forskjell på energinivået fra før jeg ble gravid. Så jeg tenker at det kommer til å gå helt fint når barnet er her, da er man tross alt ikke gravid lenger og har mye mer energi 🤷🏼‍♀️ Du får si til han at du ble lei deg og ønsker støtte akkurat i den situasjonen du står i nå. Dere skal bli foreldre sammen, bedre å være snille mot hverandre. 

Anonymkode: 04662...f81

• Liker 1
Skrevet

Stygt av han. Mangler han empati?

Skrevet

Du kunne jo sagt det du skriver her til han, for eksempel. Så kunne dere hatt en prat om det.

Anonymkode: f10dd...e78

Skrevet

Når babyen kommer skal du jo ikke på jobb, så da er jo den største delen av grunnen til stresset borte. 

Anonymkode: bcf0a...867

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også blitt sur, og følt meg såret, av den kommentaren i den situasjonen.

Jeg vet at jeg tenkte i begge svangerskap at jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle klare å ta vare på et barn, for jeg var så sliten. Og jeg hadde ikke så mye stress på jobb eller generelt da. Utover i svangerskapet husket jeg ikke hvordan det var å ikke være gravid mer, så jeg trodde at jeg "var sånn".  

Det er jo også forskjellig. Men det kan ta mye på å være gravid. Jeg opplevde å føle meg veldig opplagt og i god form etter fødsel, kunne puste, kunne bøye meg, ikke konstant småkvalm mer. Heldigvis hadde jeg en mann som forestilte seg at det var nesten verre enn det var å være gravid, og var veldig forståelsesfull. 

Anonymkode: 224de...f47

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når babyen kommer skal du jo ikke på jobb, så da er jo den største delen av grunnen til stresset borte. 

Anonymkode: bcf0a...867

Dessuten da skal også far være med på å ta vare på barnet.

Anonymkode: a9f5c...bb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...