Nimo Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 Hei Har vært her inne før for å få oppskrifter til Kenwood Brødbakermaskin og tusen takk til de som svarte. Mitt spm nå er følgende: Vi får jo kjøpt ferdige brødmikser på butikken for tiden som skal gi to stk brød per pakke. Er det noen som har forsøkt disse mixene i en slik brødbakermaskin? Hvilken mengde bruker dere og hvilket program på brødbakermaskinen ? Takk for svar
iss Skrevet 29. november 2005 #2 Skrevet 29. november 2005 I min brødbakemaskin pleier jeg å lage DEIGEN når det er snakk om to brød i posen. Så etter heving elter jeg de for hånd og legger i former. Når det er snakk om et brød i posen, bruker jeg vanlig program for steking av grovbrød (har ikke samme maskin som deg...) Jeg bruker brødbakemaskinen mest til å lage bolledeig! Bruker ferdige poser i butikken.. Deigen blir bare helt PERFEKT!!!
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #3 Skrevet 29. november 2005 7 dl melblanding, 2,5 dl vann, 1/2 pose tørrgjær og en good dæsj matolje.
Scheherazade Skrevet 29. november 2005 #4 Skrevet 29. november 2005 Jeg pleier å bruke en halv pose bolleblanding, sukat og rosiner og steker som julebrød helt ferdig i maskinen. Dette funker helt perfekt, men har ikke prøvd med brødpakker. Men er jo bare til å se hvor mye mel som egentlig skal oppi maskinen, sammenligne med ferdigposen og så ta hele/halve posen ut i fra det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå