Gå til innhold

Glassfiberstrie som buler. Trygt å fjerne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset er bygget i tre på slutten av 80-tallet og de har lagt glassfiberstrie med fiskebeinsmønster i nesten alle rom.

Jeg har lagt veggfornyerduk i ett rom med passe bra resultat.

I det andre rommet så buler glassfiberstrien enkelte steder. Jeg tror årsaken kan være at limet begynner å nå sin endte levetid og/eller at bevegelse i trehuset kan ha utsatt strien for ujevnt press. 

Spørsmålet blir da: hva er beste strategi for å bli kvitt strien i dette rommet?

1) Å prøve å sprøyte inn nytt lim der det buler på strietapeten, og så legge veggfornyerduk oppå

2) Prøve å rive av strien

Noen som har råd og tips?

Anonymkode: ee96b...766

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Damp og fjern tapet - er en maskin du kan bruke- mye bedre resultat enn fornyer , mer lim og sparkel

Anonymkode: b9f06...e5c

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har opplevd å kunne dra av glassfiberstrie av en vegg i ett helt stykke så det går absolutt an å fjerne dersom det er dårlig limt. Går det dårlig så kan du pusse med sandpapir, sparkle litt og ha veggfornyer over.

Anonymkode: 4b2ae...8c5

Skrevet

Om du ikke klarer å slite den av så skjær vekk og sparkle før du legger veggfornyer. Evt prøver med heilsparkling. Anbefaler rullesparkel i så tilfelle. 
Har den buler så tyder det på for lite lim.. så kanskje du er heldig og den slipper lett🤞

Anonymkode: 07a44...106

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nok prøvd å fjerne det som kan fjernes, og så sparkle. Har best erfaring med å både helsparkle og deretter armeringsduk. Men det er selvfølgelig en del jobb, og blir en god del støv når det skal pusses. 

Anonymkode: 6ba34...10c

• Liker 1
Skrevet

Vi skar av det som bulet og sparklet. Holder seg fint nå tre år etter hvertfall :)

Anonymkode: 8c729...3b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi skar av det som bulet og sparklet. Holder seg fint nå tre år etter hvertfall :)

Anonymkode: 8c729...3b5

Men blir det ikke litt stygt om man bare kutter bort det som buler og sparkler etterpå? Da blir det jo forskjell i mønsteret på veggen eller?

Anonymkode: 6cedd...d97

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men blir det ikke litt stygt om man bare kutter bort det som buler og sparkler etterpå? Da blir det jo forskjell i mønsteret på veggen eller?

Anonymkode: 6cedd...d97

Det er jo dette som er poenget med veggfornyerduk, den jevner ut slike forskjeller. 

Anonymkode: 0e0da...4b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...