AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1 Skrevet 28. september 2022 Huset er bygget i tre på slutten av 80-tallet og de har lagt glassfiberstrie med fiskebeinsmønster i nesten alle rom. Jeg har lagt veggfornyerduk i ett rom med passe bra resultat. I det andre rommet så buler glassfiberstrien enkelte steder. Jeg tror årsaken kan være at limet begynner å nå sin endte levetid og/eller at bevegelse i trehuset kan ha utsatt strien for ujevnt press. Spørsmålet blir da: hva er beste strategi for å bli kvitt strien i dette rommet? 1) Å prøve å sprøyte inn nytt lim der det buler på strietapeten, og så legge veggfornyerduk oppå 2) Prøve å rive av strien Noen som har råd og tips? Anonymkode: ee96b...766
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Damp og fjern tapet - er en maskin du kan bruke- mye bedre resultat enn fornyer , mer lim og sparkel Anonymkode: b9f06...e5c 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 Jeg har opplevd å kunne dra av glassfiberstrie av en vegg i ett helt stykke så det går absolutt an å fjerne dersom det er dårlig limt. Går det dårlig så kan du pusse med sandpapir, sparkle litt og ha veggfornyer over. Anonymkode: 4b2ae...8c5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 Om du ikke klarer å slite den av så skjær vekk og sparkle før du legger veggfornyer. Evt prøver med heilsparkling. Anbefaler rullesparkel i så tilfelle. Har den buler så tyder det på for lite lim.. så kanskje du er heldig og den slipper lett🤞 Anonymkode: 07a44...106 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 Jeg ville nok prøvd å fjerne det som kan fjernes, og så sparkle. Har best erfaring med å både helsparkle og deretter armeringsduk. Men det er selvfølgelig en del jobb, og blir en god del støv når det skal pusses. Anonymkode: 6ba34...10c 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 Vi skar av det som bulet og sparklet. Holder seg fint nå tre år etter hvertfall Anonymkode: 8c729...3b5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #7 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi skar av det som bulet og sparklet. Holder seg fint nå tre år etter hvertfall Anonymkode: 8c729...3b5 Men blir det ikke litt stygt om man bare kutter bort det som buler og sparkler etterpå? Da blir det jo forskjell i mønsteret på veggen eller? Anonymkode: 6cedd...d97
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #8 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men blir det ikke litt stygt om man bare kutter bort det som buler og sparkler etterpå? Da blir det jo forskjell i mønsteret på veggen eller? Anonymkode: 6cedd...d97 Det er jo dette som er poenget med veggfornyerduk, den jevner ut slike forskjeller. Anonymkode: 0e0da...4b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå