Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som har eller har hatt urinveisinfeksjon kan du si noe om hvilke symptomer du har?

Hvilke er typiske plager slik at du vet at nå har du UVI? 

Anonymkode: 634f9...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Det er kjempevondt å tisse (som å tisse ut glass omtrent) 

-Følelsen av at man må tisse hele tiden

Drikk tranebærjuice og tiss ofte - det hjelper! 

Anonymkode: 0c11e...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk MASSE vann, gjerne med sitron eller eplecider eddik i det, det gjør blæra glattere så ikke bakteriene fester seg så fort.

Begynnende uvi starter hos meg med at jeg tisser piggtråd, må tisse ofte og ingenting kommer ut omtrent. 

Anonymkode: 53811...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må tisse ofte. Urin kan være grumsete, men det gjør ikke vondt. Må det alltid gjøre vondt? Jeg lurer veldig på dette. Er det andre plager? Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg må tisse ofte. Urin kan være grumsete, men det gjør ikke vondt. Må det alltid gjøre vondt? Jeg lurer veldig på dette. Er det andre plager? Ts

Kjenner du på en måte et press når du tisse? Ikke at det er vondt, men annerledes?

Anonymkode: 53811...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen ganger var det ubehagelig å måtte gå på do, men det aller verste var at jeg måtte gå hele forbanna tiden for å tisse. Kanskje 10 eller 15 minutter mellom hver gang jeg hadde gått på dass, så måtte jeg gå en gang til fordi det føltes som jeg var ufattelig tissetrengt! Selv om det selvfølgelig bare kom noen få dråper hver gang jeg satt der.

tranebær eller juice og sånn hjalp ikke meg en tøddel. Men jeg hadde faktisk C-vitaminer i sånn pille-form. Dette kan du selvfølgelig kjøpe fra apotek, eller lignende. Tar noen sånne tabletter i løpet av dagen (avhengig av hvor "sterke" disse tablettene er) og så var hele urinveisinfeksjonen faktisk over i løpet av bare noen få dager. 

:hoppendeglad: 

Anonymkode: d586c...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente jeg måtte tisse hele tiden og det vondt å holde meg men var ekstremt vondt må tisse. Var også vondt i koesryggen. Det var tortur. Fikk feber også. Var såååå behagelig å få antibiotika. Life changer

Anonymkode: cb207...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

-Det er kjempevondt å tisse (som å tisse ut glass omtrent) 

-Følelsen av at man må tisse hele tiden

Drikk tranebærjuice og tiss ofte - det hjelper! 

Anonymkode: 0c11e...c30

Tranebærjuice og andre juice har ingen dokumentert effekt. Ikke kast bort penger. Drikk vann.

Anonymkode: bd224...566

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, det må ikke gjøre vondt

Jeg har det nå. Småskvetter hele tiden, føler at bøæren er stappfull. Pass på så det ikke blir nyrebekkenbetennelse! 

Anonymkode: 91f42...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Tranebærjuice og andre juice har ingen dokumentert effekt. Ikke kast bort penger. Drikk vann.

Anonymkode: bd224...566

Jo surt drikke er anbefalt .  Pga ph  bakterier  trives ikke i surt miljø.  Så blir anbefalt av lege å drikke surt

Anonymkode: d085a...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...