AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1 Skrevet 28. september 2022 Når ingenting blir gjort på skolen. Lærerne vil ikke gjøre noenting, ikke engang å snakke med mobberens foreldre… De lukker øynene og gir F. Mobbingen foregår på skolen, og de (mobberne) har begynt med små fysiske ting også. Pluss total utfrysning. Ber dere barna deres, som blir mobbet om å ta igjen mot mobberne? Lærerne gjør jo ingenting selv om de vet hva som foregår… Anonymkode: babd0...865
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #2 Skrevet 28. september 2022 Ja. Funket veldig bra Anonymkode: 724b4...bfb 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #3 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Funket veldig bra Anonymkode: 724b4...bfb Fortell? Hva gjorde de…? Anonymkode: babd0...865
Fjollefyr Skrevet 28. september 2022 #4 Skrevet 28. september 2022 Jeg har heldigvis ikke hatt barn som blir mobbet, men ble mobbet selv. Men ikke si at de skal ta igjen, vær så snill. Jeg fikk den beskjeden. Det er bare en tilleggsbeladtning. Det fører med seg skam, dårlige tanker og at barnet klandrer seg selv for at man blir mobbet. 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #5 Skrevet 28. september 2022 Jeg tenker at ts er den voksne og kan da virkelig ikke slå seg til ro med at skolen ikke gjør noe. Skolen har plikt til å gjøre noe. Skriv til ledelsen og krev at de setter igang tiltak. Barnet må få slippe å ta denne kampen selv. Anonymkode: 8d039...eba 6 1 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #6 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at ts er den voksne og kan da virkelig ikke slå seg til ro med at skolen ikke gjør noe. Skolen har plikt til å gjøre noe. Skriv til ledelsen og krev at de setter igang tiltak. Barnet må få slippe å ta denne kampen selv. Anonymkode: 8d039...eba Dette, og dersom skolen ikke gjør noe, har du rett til å klage rett til statsforvalteren. Anonymkode: 4b441...c2d 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #7 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at ts er den voksne og kan da virkelig ikke slå seg til ro med at skolen ikke gjør noe. Skolen har plikt til å gjøre noe. Skriv til ledelsen og krev at de setter igang tiltak. Barnet må få slippe å ta denne kampen selv. Anonymkode: 8d039...eba Vært i møte med rektor. Og med lærer. To ganger med rektor og en gang med rektor og lærer samtidig. Ungen snakker med helsesøster og er den eneste som barnet føler seg forstått av. Ja, de har plikt til å gjøre noe men ingenting gjøres. Jeg har nevnt 9a, det blir dysset ned. Anonymkode: babd0...865
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #8 Skrevet 28. september 2022 Lær heller barna godt selvverd så de ikke blir påvirket av mobbingen og forklar at mobbere ikke representerer sannheten. Å bygge opp barns selvbilde er mye viktigere enn å lære de at mobbere er duste Anonymkode: f8399...d55 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #9 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når ingenting blir gjort på skolen. Lærerne vil ikke gjøre noenting, ikke engang å snakke med mobberens foreldre… De lukker øynene og gir F. Mobbingen foregår på skolen, og de (mobberne) har begynt med små fysiske ting også. Pluss total utfrysning. Ber dere barna deres, som blir mobbet om å ta igjen mot mobberne? Lærerne gjør jo ingenting selv om de vet hva som foregår… Anonymkode: babd0...865 Jeg ber barn håndtere mobbere. Og forklarer - i den grad det er behov for forklaring - hva som får barn til å mobbe. Det funket for meg, og det funker i dagens samfunn. Straks både barn og voksne husker at barn som mobber er svikter av alle voksne de har rundt seg? Da ordner ting seg. Men jeg synes ikke verken du eller lærerne bør la barna bli sviktet. Insister på at det blir satt inn hjelpetiltak i de «mobbende» barnas familie. Insister på at barna blir hørt på hav som er galt hjemme, insister at dere andre foreldre tar dem inn på dugnad. For mobbere har foreldre å, ts, som mobber. Og tar ikke dere voksne dere på tak og er - voksne - så vil de mobbende barnet vokse opp uten bidåstand og selv formere seg. Og mobbe sine barn. Anonymkode: fde5e...b5b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #10 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja. Funket veldig bra Anonymkode: 724b4...bfb Var en gutt som mobbet sønnen min over flere mnd uten at skolen eller foreldrene fikk slutt på det. Så da sa jeg til sønnen min at han kunne ta igjen hvis det ikke stoppet. Så da slo han til han. Skjedde aldri noe mer etter det Anonymkode: 724b4...bfb 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #11 Skrevet 28. september 2022 https://www.udir.no/laring-og-trivsel/skolemiljo/informasjon-til-foreldre/ Litt om rettigheter mv i lenken over. Anonymkode: 4b441...c2d 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #12 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lær heller barna godt selvverd så de ikke blir påvirket av mobbingen og forklar at mobbere ikke representerer sannheten. Å bygge opp barns selvbilde er mye viktigere enn å lære de at mobbere er duste Anonymkode: f8399...d55 Hadde det vært så enkelt. Ungen hadde super selvtillit før dette. Er sosial, omgjengelig med høy eq. De har bestemt seg for å holde mitt barn utenfor og «sjefen» i klassen straffer de som henger med mitt barn. Derfor «tør» ingen å omgås mitt barn. Anonymkode: babd0...865 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #13 Skrevet 28. september 2022 Jeg ble mobbet en del på barneskolen. De fleste voksne rundt meg var fryktelig opptatt av å "gjøre meg tøff". Det løste ingen problemer og jeg har vært usikker på meg selv hele livet. Resultatet ble at jeg nå er 27 år men fortsatt ikke tøff. Det har dog blitt litt bedre etter jeg selv fikk barn, tør å si i fra i visse sammenhenger nå. Anonymkode: 3971f...703 2
Hmmmmmm Skrevet 28. september 2022 #14 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vært i møte med rektor. Og med lærer. To ganger med rektor og en gang med rektor og lærer samtidig. Ungen snakker med helsesøster og er den eneste som barnet føler seg forstått av. Ja, de har plikt til å gjøre noe men ingenting gjøres. Jeg har nevnt 9a, det blir dysset ned. Anonymkode: babd0...865 Nevnt faktisk. Du skal kreve det. Da plikter de å følge det opp. Du må stå opp for dine «mobbere» også 2
Hyoscyamus Skrevet 28. september 2022 #15 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Lær heller barna godt selvverd så de ikke blir påvirket av mobbingen og forklar at mobbere ikke representerer sannheten. Å bygge opp barns selvbilde er mye viktigere enn å lære de at mobbere er duste Anonymkode: f8399...d55 Du høres litt...naiv ut😏 9 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #16 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hadde det vært så enkelt. Ungen hadde super selvtillit før dette. Er sosial, omgjengelig med høy eq. De har bestemt seg for å holde mitt barn utenfor og «sjefen» i klassen straffer de som henger med mitt barn. Derfor «tør» ingen å omgås mitt barn. Anonymkode: babd0...865 Dette er veldig vanskelig å snu. Ville vurdert flytting før barnet ditt blir for skadet Anonymkode: 9140e...a8f 3
totti_1 Skrevet 28. september 2022 #17 Skrevet 28. september 2022 Tja, veldig få, enten faller det naturlig eller ikke. De færreste får det å ta igjen til å være naturlig
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #18 Skrevet 28. september 2022 Hyoscyamus skrev (8 minutter siden): Du høres litt...naiv ut😏 Typisk norsk ikke sant? Bare be de bli voldelige om nødvendig, dagens unger er jo bare pingler som regel uansett. "Snu det andre kinnet til" mentaliteten er katastrofe. Anonymkode: 9d173...1bc 7 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #19 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Dette er veldig vanskelig å snu. Ville vurdert flytting før barnet ditt blir for skadet Anonymkode: 9140e...a8f Skal hele landet bare flytte da? Hva med å finne en løsning istedet for å bare be folk flytte. Nei jeg synes mobbingen burde vært ulovlig og straffet med fengselsstraff eller bøter til mobbernes foreldre. Da tror jeg foreldre hadde tatt ansvar og oppdratt sine drittunger bedre. Anonymkode: 2c7d2...349 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #20 Skrevet 28. september 2022 Ungen min skal si ifra to ganger, så kan de ta igjen. Først si ifra til mobberen om å slutte. Hvis mobberen ikke slutter, si ifra til en trygg voksen på skolen, hvis det ikke blir tatt tak i/stoppet, så kan de ta igjen. Ungene mine går div kampsport, de vet hvordan de kan overkomme noen som er større enn dem ved behov. Samme gjelder om de ser noen mobber noen andre. Si ifra to ganger og om det ikke blir gjort noe med, kan de ta igjen på vegne av den som blir mobbet. Jeg støtter dem fullt i dette om de skulle komme i trøbbel på skolen pga at de tar igjen. Anonymkode: 3eb87...0b0 6 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå