Gå til innhold

Kjole. Verdt det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få en ganske lik en på HM for 399. Kjøpte en i off beige og byttet den for den så ikke bra ut på , tviler på tilsvarende kjole til 5000 er noe penere 

Anonymkode: 8aebb...833

• Liker 1
Skrevet

har du råd til den så kjør på. 

Anonymkode: 99128...664

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt an på økonomien din. For min del ville det vært for dyrt. Men den var veldig stilig da. Og kan nok brukes i veldig mange sammenhenger. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er slank så er den fin på = go for it. Hvis du er blubbete så kjøp noe billigere å bruke til du har gått ned i vekt. 

Anonymkode: 06f00...e7c

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du er slank så er den fin på = go for it. Hvis du er blubbete så kjøp noe billigere å bruke til du har gått ned i vekt. 

Anonymkode: 06f00...e7c

Dessverre tenker jeg noe av det samme, for denne kjolen er garantert kun kledelig på slanke... 

Anonymkode: 43554...1fd

• Liker 1
Skrevet

Hvis du syns du kler den så kjøp! Har flere kjoler som ligger på 10 000kr per stykk og oppover som jeg rullerer på. Har holdt seg fin i mange år. 

Anonymkode: 46b42...e29

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis prisen på kjolen sett ut fra din økonomi blir en investering, så ville jeg styrt unna. Kjolen er ikke klassisk, og du vil fort føle at den har gått ut på dato. Dessuten er det ikke den typen kjole hvor du kan endre stilen/uttrykket ved å variere tilbehør.

Jeg ville gått for en mindre «typete» kjole, og heller satset på noe med en smashing passform til egen kropp. Og så ville jeg ha brukt tilbehør for å variere stilen.

Men om 5000 er småpenger for deg, så er det jo bare å kjøre på.

Anonymkode: 4fdfa...231

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Det kommer jo an på deg.

Jeg har flere plagg i den prisklassen. Fordi jeg vet jeg bruker plaggene mine i mange år. Og fordi jeg har grei råd.

Som student eller nyetablert ville det vært uaktuelt å bruke den summen på et plagg, for da ville det gått ut over noe annet, som reise, som er viktigere for meg. 

Anonymkode: d8dd3...62a

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis prisen på kjolen sett ut fra din økonomi blir en investering, så ville jeg styrt unna. Kjolen er ikke klassisk, og du vil fort føle at den har gått ut på dato. Dessuten er det ikke den typen kjole hvor du kan endre stilen/uttrykket ved å variere tilbehør.

Jeg ville gått for en mindre «typete» kjole, og heller satset på noe med en smashing passform til egen kropp. Og så ville jeg ha brukt tilbehør for å variere stilen.

Men om 5000 er småpenger for deg, så er det jo bare å kjøre på.

Anonymkode: 4fdfa...231

Enig. Jeg kunne nok brukt 5000 på en kjole som satt fantastisk på meg, i god kvalitet og som vil holde seg pen i mange år - men da må den være tidløs. Denne er såpass spesiell at jeg tror du går lei den ganske fort. 

Anonymkode: c70f1...4fc

• Liker 4
Skrevet

Prisen er ikke et problem i seg selv (og jeg kan garantere at denne ser bedre ut enn noe du kan få på HM), men for meg er polyesterkjoler utelukket. Det gjør kjoleshopping vanskeligere og dyrere, men slik er det bare.

Anonymkode: 4dcab...1b0

• Liker 7
Skrevet

Den var jo forferdelig stygg, da!

Anonymkode: 67d6a...775

• Liker 2
Skrevet

5000 for 100% polyester syns ikke jeg den er verdt.

Anonymkode: 6e7f5...d1f

• Liker 5
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Jeg kunne nok brukt 5000 på en kjole som satt fantastisk på meg, i god kvalitet og som vil holde seg pen i mange år - men da må den være tidløs. Denne er såpass spesiell at jeg tror du går lei den ganske fort. 

Anonymkode: c70f1...4fc

Personlig synes jeg den var tidløs og klassisk og kan brukes i mange år. Litt forskjellig tilbehør/fottøy så er jo denne helt fantastisk! Synes jeg da :) 

Til TS, selv hadde jeg ikke nølt selv om en kjole jeg ønsket meg koster 5000 kr. Men hadde jeg hatt dårlig råd, hadde jeg selvsagt ikke brukt 5000 kr på en kjole. 

Skrevet

Jeg svarer litt som de andre med at det er helt avhengig av din økonomi. Jeg er student, så kunne aldri brukt 5k på en kjole. Likevel ser jeg at det kan være smart for de med penger til det dersom kjolen har god kvalitet og en ikke endrer stil hyppig. En annen ting du bør tenke på er om du er noen som fort går lei av egne klær. Dersom det er tilfellet er det nok greit å ikke kjøpe den.

Anonymkode: 3df0f...a55

Skrevet

Det er jo bare en dressjakke med to knapper på? Skjønner ikke de som synes denne er så fin. Dessuten er den ekstremt kort, så du kunne nesten bare kjøpt en lang og stor dressjakke, sydd den inn og sammen (litt på skakke) - og limt på to store knapper.

Det er ingenting spesielt som gjør denne minikjole/dressjakka verdt 5000,-

• Liker 2
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden):

Det er jo bare en dressjakke med to knapper på? Skjønner ikke de som synes denne er så fin. Dessuten er den ekstremt kort, så du kunne nesten bare kjøpt en lang og stor dressjakke, sydd den inn og sammen (litt på skakke) - og limt på to store knapper.

Det er ingenting spesielt som gjør denne minikjole/dressjakka verdt 5000,-

Modellen er veldig høy.

Selv jeg som er 170 opplever at kjoler alltid er lengre på meg enn på bildene jeg ser på Zalando. Har flere ganger tatt sjansen, tenkt at jeg bare kan sende tilbake, men så er kjolen lang nok likevel. 

Synes kjolen var fint jeg, hadde en liten edge, sett mot alle som kler seg nesten helt likt. 

Anonymkode: d8dd3...62a

Skrevet

Jeg hadde aldri klart forsvare den prisen ovenfor meg selv. 

Men jeg bruker ikke kjoler veldig ofte, utenom sommerkjoler. Og jeg liker rullere på kjolene. 
Så jeg skulle ha brukt ett plagg ganske ofte før jeg kunne forsvart en så høy pris. 

Skrevet

Ånei, hvorfor måtte du vise den!? Jeg prøver å stoppe og shoppe på nett, men måtte bare innom denne tråden! Jeg klarte ikke  la vær å bestille den, selv om jeg egentlig ikke har råd. Hva gjør jeg nå? Tør ikke å levere det jeg bestiller fra nett.

Syns du ts neste gang kan legge på prisen. Nå har jeg kjøpt en dyr kjole pga deg.

Anonymkode: 5d09d...df1

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...