AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1 Del Skrevet 28. september 2022 Kvinne 33 år med samboer på 30 år, nå er han endelig klar for å prøve, jeg har vært klar i et par år 🙈 Ser man skal ta jod og folat, kan man bare ta multivitamin om den inneholder samme mengde? Eller bør man droppe den og ta de for seg selv? Tar også omega 3 da jeg ikke spiser fisk. Får ikke i meg mye melkeprodukter, men en del laktosefritt. Ellers normalt kosthold. Har bmi på 27, så er litt overvektig, la på meg 12 kg under pandemien pga hjemmekontor og null treningssenter + sluttet på p-piller. Blodprøver er fine. Noe mer jeg bør tenke på før vi setter i gang? Håper jo jeg har siste mensen nå, men skjønner det kan ta tid også. Anonymkode: 0c696...6f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 28. september 2022 #2 Del Skrevet 28. september 2022 Du får se om du har eggløsning og begynne å ta tester eller temperatur. Folat i seg selv er bra. Lev og spis som normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #3 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg brukte multivitamin fra nycoplus hele svangerskapet, den har både det du trenger av jod og folat samt andre vitaminer som er fine å få. Kombinert med tran er du godt dekket 😊 Anbefaler eggløsningstester! Vi prøvde i 7 mnd uten klaff, i måned 8 brukte vi eggløsningstester og det klaffet med en gang! 🥰 Lykke til! Anonymkode: 3958a...bd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #4 Del Skrevet 29. september 2022 Så lenge multivitaminen inneholder like mye jod og folat så går det fint å ta det. Finnes også egne multivitaminer beregnet på gravide på apoteket (vet ikke om det er noe forskjell men det finnes). Ellers er det ikke så mye å tenke på. Lykke til! Anonymkode: 52be6...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå