Gå til innhold

Kan det utvikle seg når vi ses så sjelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Kanskje noen kloke hoder her med erfaring eller tanker? Har datet en mann siden juni men pga. det er tre timer biltur mellom oss har vi bare møttes 1-2 ganger i måneden så ikke mange ganger totalt. Til nå har vi hatt lite kontakt mellom gangene vi møtes men vi har tatt praten om at vi liker hverandre godt og vil utforske oss videre :)Jeg er åpen for å flytte på sikt men begynner å kjenne at jeg vil møte han oftere og at 1-2 ganger i måneden ikke er nok. Romantikken er sterk når vi møtes men dabber av mellom treffene.. Er det dette som må regnes som et avstandsforhold eller burde jeg forvente at han kommer oftere til min by om han vil utvikle dette? Han er den eneste av oss som har bil men jeg har tatt toget til hans by to ganger noe som tar fire timer hver vei..  Hadde vi vært kjærester ville jeg taklet det bedre men i datingfasen gjør avstanden meg usikker på om det er nok tid sammen for å bygge noe!? 

Anonymkode: 0f6fd...7f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min bodde i USA da vi møttes, så vi så hverandre en gang i året 😅 Snakket sammen hver dag da, og holdt ting ved like over kamera. 

Anonymkode: 028bd...06a

• Liker 2
Skrevet

Det kan det sikkert, men jeg syns det høres rart ut at dere har liten kontakt mellom møtene. 

Anonymkode: 6b505...6d3

• Liker 6
Skrevet

Jeg og typen (også ganske nytt) møtes like ofte.
Men hadde vi hatt kun 3-4 timer mellom oss med bil/tog, så hadde det blitt oftere. Jeg hadde med glede tatt tog fire timer hver vei annenhver helg for å se han.

Men han burde kanskje komme oftere til din by om han vil utvikle det. Og om du vil utvikle det bør du dra dit oftere.

Anonymkode: c8402...788

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde lett reist mer enn 1-2 ganger i mnd med 4 t reisevei hvis det var en jeg var forelska i. Altså, jeg har sånn reisevei ukentlig i sommerhalvåret for hobbyen min 😅Hadde dog forventet at han også kom på besøk til meg - slik at ikke bare jeg måtte ha reist langt hver gang. 

Jeg hadde også forventet jevnlig kontakt mellom besøkene. Hvordan skal det utvikle seg i det hele tatt på avstand hvis dere aldri snakker sammen? 

Anonymkode: 01229...60b

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke det er liv laga  uten gjensidig interesse, og glede av å ha tett kontakt. Det er lettere å holde liv i et godt chatforhold, uten å møtes, enn omvendt.  

Anonymkode: 50f2d...832

• Liker 3
Skrevet

Hva er grunnen til at dere har så lite kontakt mellom hver gang dere møtes? Jeg ville holdt det mer vedlike ved å chatte eller ringes ellers. Da hadde du nok også blitt litt mindre usikker pga avstanden. 

• Liker 1
Skrevet
Blåjojo skrev (2 minutter siden):

Hva er grunnen til at dere har så lite kontakt mellom hver gang dere møtes? Jeg ville holdt det mer vedlike ved å chatte eller ringes ellers. Da hadde du nok også blitt litt mindre usikker pga avstanden. 

Tror ingen av oss er av den typen som har behov for kosesnakk og kjedeprat egentlig. Litt rart siden vi prøver å bli bedre kjent, men jeg hvertfall har en tendens til å backe unna når menn "maser" på meldinger og har egentlig ikke noe interesse av å høre hva han har gjort hver dag osv. Da er det kanskje lite igjen å snakke om når vi møtes, jeg får litt angst av å ikke ha planlagt nok å snakke om for å holde møtene interessante

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ingen av oss er av den typen som har behov for kosesnakk og kjedeprat egentlig. Litt rart siden vi prøver å bli bedre kjent, men jeg hvertfall har en tendens til å backe unna når menn "maser" på meldinger og har egentlig ikke noe interesse av å høre hva han har gjort hver dag osv. Da er det kanskje lite igjen å snakke om når vi møtes, jeg får litt angst av å ikke ha planlagt nok å snakke om for å holde møtene interessante

Da blir det nok vanskelig å bli bedre kjent også. 
Jeg hadde ingen problemer med å ha nok å snakke om når vi møttes, selv om vi snakket ganske mye på chat og tlf. 
Men så snakket vi også om alt mulig. Ikke bare oss selv og hva vi likte/mislikte/drømte om osv. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor treffes dere ikke oftere?

Anonymkode: 49d5f...644

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor treffes dere ikke oftere?

Anonymkode: 49d5f...644

Fordi det tar 3-4 timer å reise hver vei. Og siden vi fortsatt er på bli kjent stadiet har vi ikke begynt å ha sex/overnatte hos hverandre enda så bruker en hel dag på å treffes hvorav 6-8 timer av den dagen går til reise 😔

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi det tar 3-4 timer å reise hver vei. Og siden vi fortsatt er på bli kjent stadiet har vi ikke begynt å ha sex/overnatte hos hverandre enda så bruker en hel dag på å treffes hvorav 6-8 timer av den dagen går til reise 😔

Her har du deler av problemet.

1. Du bør reise mer til han.  Skjønner godt han ikke orket å reise mer enn 2 ganger i mnd til deg. At du ikke har bil kan du ikke legge på noen andre. Ditt valg. Du kan ikke legge på han at han skal reise mer til deg. Hvis han driver å kjører bil 6t hver gang dere møtes skjønner jeg han svært godt at han ikke orker oftere..... antok automatisk at han fikk overnatte og kjørte 3t hver dag evt.

2. Han bør reise mer til deg. 2 ganger i mnd bør han klare.

Dere bør klare å sees 3 helger i mnd tenker jeg.

3. Dere må overnatte. Etter dating siden juni og 1-2 ganger mnd så har dere truffet hverandre kanskje seks ganger ? Kanskje på tide å overnatte sammen? Men altså, om dere ikke er der at dere vil ligge sammen så går det faktisk an å likevel sove. Da får dere plutselig dobbelt så mye tid sammen den helgen. 

Og, hvis en av dere er uten jobb, jobber skift, deltid eller lignende så byr jo det må andre måter og muligheter selvsagt.

Skrevet

Hva med å reise å være litt lengre som

i høstferien. Eller møtes på et feriested sammen ei uke osv .. det er mulig hvis begge vil nok.

jeg møtte en fra utlandet etter 2 års chatting. Han fløy til meg. Vi snakker hver dag og ringes så og si hver dag og han planlegger å komme hit for en lengre periode for å se om det kan funke. Da med å finne seg jobb og med oss da. Jeg velger å holde på han og å møte noen nye som bor nært frister ikke når jeg ser hva slags likes jeg fikk på appen jeg brukte

Anonymkode: 2bdb9...e2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette ville gjort meg veldig tvilsom.

Etter 3-4 måneders dating, så ville jeg forventet både sex og overnatting. Jeg og typen har som sagt lengre reisevei, og noe av det som fikk meg til å innse hvor forelsket jeg var, var følelsen av å våkne sammen.

Men å reise 3-4 timer hver vei for en kort date, det hadde jeg absolutt ikke orket over så mange måneder...

Anonymkode: c8402...788

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 20.48):

Heisann! Kanskje noen kloke hoder her med erfaring eller tanker? Har datet en mann siden juni men pga. det er tre timer biltur mellom oss har vi bare møttes 1-2 ganger i måneden så ikke mange ganger totalt. Til nå har vi hatt lite kontakt mellom gangene vi møtes men vi har tatt praten om at vi liker hverandre godt og vil utforske oss videre :)Jeg er åpen for å flytte på sikt men begynner å kjenne at jeg vil møte han oftere og at 1-2 ganger i måneden ikke er nok. Romantikken er sterk når vi møtes men dabber av mellom treffene.. Er det dette som må regnes som et avstandsforhold eller burde jeg forvente at han kommer oftere til min by om han vil utvikle dette? Han er den eneste av oss som har bil men jeg har tatt toget til hans by to ganger noe som tar fire timer hver vei..  Hadde vi vært kjærester ville jeg taklet det bedre men i datingfasen gjør avstanden meg usikker på om det er nok tid sammen for å bygge noe!? 

Ja, det kan gå veldig fint. Jeg har vært i et sånt forhold i drøyt 10 år nå, og for oss fungerer det strålende. Jeg tror faktisk (iallfall for min del) at det nettopp er avstanden, og den ikke alt for hyppige kontakten, som holder spenningen og kjærligheten levende.

Anonymkode: 71fac...278

Skrevet

Syntes det faller innenfor det man kan kalle et avstandsforhold ja. Det er jo ikke sånn superlangt, men nok til at man ikke kan treffes mange ganger i uka. Da er det viktig å ha god kontakt mellom treffene, og jeg syntes på ingen måte at det er urimelig at du ønsker å ha mer kontakt når du liker han godt. For min del er i alle fall god kontakt (ikke bare når man treffes såpass sjelden) en forutsetning for å ha et avstandsforhold, hvis ikke fisler det bare ut i sanden over tid. 

Anonymkode: c9d0d...eab

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2022 den 1.29):

Det er jo slik man blir kjent....

Har sex og sover over.

Det er ikke dating om du kommer innom på besøk og drar igjen.

Anonymkode: 2ada1...576

• Liker 1
Skrevet

Tviler på at det utvikler seg videre om dere ikke har mer kontakt i mellom… Er også i starten av et avstandsforhold og det kan gå både en og to uker mellom hver gang vi sees. 
I mellom treffene kommuniserer vi timesvis hver dag, snap, telefon og FaceTime. Og vi tilbringer både netter og helger sammen. Hadde tidlig sex fordi det var naturlig for oss, angrer ikke på det. Og for meg er det viktig å vite om vi passer sammen seksuelt før jeg satser på et forhold.

Anonymkode: 60ef6...957

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...