AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1 Del Skrevet 28. september 2022 Hvordan gjøre det på bursdag til barnet når foreldrene ikke bor sammen? Vi samarbeider dårlig og har enda ikke noe konkret på hvordan det skal løses. Jeg tenker på selve dagen barnet fyller år. Er det vanlig at den feires sammen? At den som har barnet den dagen har det hele dagen? Annenhvert år? Familieselskap feires hver for seg en dag det passer, og barnet har ikke startet med barnebursdag enda. Anonymkode: cd22b...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #2 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvordan gjøre det på bursdag til barnet når foreldrene ikke bor sammen? Vi samarbeider dårlig og har enda ikke noe konkret på hvordan det skal løses. Jeg tenker på selve dagen barnet fyller år. Er det vanlig at den feires sammen? At den som har barnet den dagen har det hele dagen? Annenhvert år? Familieselskap feires hver for seg en dag det passer, og barnet har ikke startet med barnebursdag enda. Anonymkode: cd22b...167 Det kommer ann på deres sammarbeid. Om dere klarer å sette barnet først og sammarbeide for deres barn. Og legge konflikter bak dere den ene dagen. Om ikke så feire halve dagen eller hver sin dag sammen med barnet. Anonymkode: bff21...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #3 Del Skrevet 28. september 2022 Barna våre ønsker å ha oss samlet på bursdagene sine. Siden vi bor i nærheten av hverandre så drar vi bort til den som har barna allerede om morgenen, spiser muffins og åpner en gave. Leverer på skole/bhg sammen, og så spiser vi middag sammen på ettermiddagen - gjerne ute. Sånn til vanlig er vi lite sammen alle fire, men bursdager og jul er fortsatt hellig. Anonymkode: 554e2...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #4 Del Skrevet 28. september 2022 På selve dagen så er bare barnet hos den hun er hos. Men vi gjør ikke noe stort ut av det på selve dagen, med mindre det faller på en helgedag, da er det feiring den dagen. Har hun bursdag på en torsdag er det ikke tid til noe markering den dagen uansett pga fritidsaktiviteter. Anonymkode: 0941b...940 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #5 Del Skrevet 28. september 2022 Mine foreldre skilte seg da jeg var 4 år. Vi har feiret bursdag, jul og alle sånne ting sammen. Anonymkode: 29703...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #6 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan gjøre det på bursdag til barnet når foreldrene ikke bor sammen? Vi samarbeider dårlig og har enda ikke noe konkret på hvordan det skal løses. Jeg tenker på selve dagen barnet fyller år. Er det vanlig at den feires sammen? At den som har barnet den dagen har det hele dagen? Annenhvert år? Familieselskap feires hver for seg en dag det passer, og barnet har ikke startet med barnebursdag enda. Anonymkode: cd22b...167 Man setter jo som foreldre barnets følelser før ens egne. Dere må abre sette inn mer innsats, ts. For å velge å «samarbeide dårlig» er ikke forenelig med å ønske å være gode foreldre. Det at dere voksen ikke funket som kjærester? Helt ok. Det at dere ikke funker som foreldre på fellesen? Ikke ok. Dere bør feire sammen. Den som ikke har barnet inviteres, selvsagt. Det samme gjør besteforeldre etc. og dette gjentas til påske, jul, festdager og av og til en helt vanlig søndag. Anonymkode: 7297a...37a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #7 Del Skrevet 28. september 2022 Vi feirer barnet sammen. 10 år siden vi flyttet fra hverandre. Nå er hun over 18, så vi går ut og spiser en bedre middag. Er hyggelig. Anonymkode: c2b10...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #8 Del Skrevet 28. september 2022 Vi feirer barnas bursdager sammen, De var 1 og 4 år da vi gikk fra hverandre for 9 år siden. I tillegg til klassekameratene og venner, kommer også alltid besteforeldre og oldeforeldre fra våre begges familier. Barna elsker å se oss alle samlet, og jeg gjør det for deres skyld. Barnas mor kommer som gjest og oppfører seg som gjest. Hun spør ikke engang om det behøves hjelp i serveringen av 20 barn, men er veldig opptatt med å fotografere det hele. Så legger hun ut på sosiale medier for å fortelle hvor flott bursdag barna hennes har. Jeg gidder ikke å ta opp med henne at hun kunne bidratt mer. Kjenner kommentaren hennes: " det er jo derfor du får bidrag!" Om få dager har den yngste bursdag. Min handle- og huskeliste er lang. Selvfølgelig er det irriterende at moren ikke bryr seg mer. Samtidig er jeg glad for at jeg slipper å ha noe som helst med henne å gjøre. Anonymkode: 5b980...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #9 Del Skrevet 28. september 2022 Her var det mye samfeiring. Det gjør ikke vi, vi har et dårlig samarbeid og ingen lyst å tilbringe så mye som ett eneste sekund sammen (av gode årsaker, naturligvis). Hos oss er det den forelderen som har bursdagsuken, som feirer med barnet og egen fam. Barnebursdag har vi tatt sammen, dvs. en arrangerer (meg) og den andre (far) overfører halvparten av utgiftene. Nå er mine så store at bursdag ikke lenger er kult (10 år+), så nå slipper jeg (heldigvis) strevet med å arrangere bursdag alene for 20+ barn. Ved å arrangere alt selv, har jeg sluppet å se den mindre begavede pompøse og selvopptatte drittsekken; sånn sett - vinn-vinn. Lykke til med bursdagsfeiringer og samvær, håper dere finner en levelig løsning. Anonymkode: 435b8...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #10 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barna våre ønsker å ha oss samlet på bursdagene sine. Siden vi bor i nærheten av hverandre så drar vi bort til den som har barna allerede om morgenen, spiser muffins og åpner en gave. Leverer på skole/bhg sammen, og så spiser vi middag sammen på ettermiddagen - gjerne ute. Sånn til vanlig er vi lite sammen alle fire, men bursdager og jul er fortsatt hellig. Anonymkode: 554e2...7f0 Hva gjør dere om dere får ny partner? Anonymkode: 36395...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #11 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Barna våre ønsker å ha oss samlet på bursdagene sine. Siden vi bor i nærheten av hverandre så drar vi bort til den som har barna allerede om morgenen, spiser muffins og åpner en gave. Leverer på skole/bhg sammen, og så spiser vi middag sammen på ettermiddagen - gjerne ute. Sånn til vanlig er vi lite sammen alle fire, men bursdager og jul er fortsatt hellig. Anonymkode: 554e2...7f0 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva gjør dere om dere får ny partner? Anonymkode: 36395...440 Dette er KG, så da skal selvfølgelig foreldrene feire med barna så lenge foreldrene lever. Nye partnere må bare finne seg i å bli skviset ut da barna har bursdag eller det er jul.Hva nye partnere sier, har absolutt ingenting å si. Anonymkode: 373ce...89d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #12 Del Skrevet 29. september 2022 Ts. Her. Jeg tenker på selve dagen. Er det normalt å finne på noe sammen eller bare følge vanlig samvær? Somsagt så er ikke samarbeidet det beste. Familieselskapntar vi hver for oss en dag det passer. Anonymkode: cd22b...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #13 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva gjør dere om dere får ny partner? Anonymkode: 36395...440 Far har ny kjæreste, men de bor ikke sammen enda. Hun har barn selv, så hun har forståelse for at barna kommer først i slike situasjoner. I år skal hun feks feire jul sammen med "oss". Det skal sies at vi hadde et ryddig brudd, ingen utroskap og slikt. Det gjør det jo enklere å samarbeide. Men uansett så er det bare snakk om tre dager i året hvor barna får det akkurat som de vil - det må vel de fleste voksne klare å gjennomføre. Anonymkode: 554e2...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #14 Del Skrevet 29. september 2022 De voksne tar seg sammen og gjør det som er best for barnet. Anonymkode: 31e61...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 29. september 2022 #15 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ts. Her. Jeg tenker på selve dagen. Er det normalt å finne på noe sammen eller bare følge vanlig samvær? Somsagt så er ikke samarbeidet det beste. Familieselskapntar vi hver for oss en dag det passer. Anonymkode: cd22b...167 Vanlig samvær vil jeg si. Egentlig er det kanskje ikke noe fasit på det. Gjør det som er best for dere, og her virker det som vanlig samvær er det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #16 Del Skrevet 29. september 2022 Vi var på et kurs i forbindelse med bruddet. Der sa de at det var fint hvis en klarte å gjøre ting sammen, men en MÅTTE ikke. Barna var ikke tjent med en feiring eller middag med trykket stemning bare fordi mor og far på død og liv skal gjøre ting sammen selv om de ikke kan fordra hverandre. Selv om de later som, så merker en stemningen i rommet. Da er det bedre å ha et kort hei. Klare det en klarer og være fornøyd med det. Kanskje det blir bedre etterhvert. For noen er det ok med feiring hver for seg. Annet hvert år, eller to feiringer pr år. Det en finner ut av som passer for hver enkelt og som lager best stemning. Anonymkode: 74401...01a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #17 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts. Her. Jeg tenker på selve dagen. Er det normalt å finne på noe sammen eller bare følge vanlig samvær? Somsagt så er ikke samarbeidet det beste. Familieselskapntar vi hver for oss en dag det passer. Anonymkode: cd22b...167 Følg vanlig samvær, hvorfor fake. Anonymkode: f753f...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. september 2022 #18 Del Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Følg vanlig samvær, hvorfor fake. Anonymkode: f753f...6b7 Det er vel ikke å fake at begge foreldrene vil være sammen med barnet på bursdagen. Felles feiring burde være helt naturlig. Også at nye partnere deltar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 29. september 2022 #19 Del Skrevet 29. september 2022 Brunello skrev (1 time siden): Det er vel ikke å fake at begge foreldrene vil være sammen med barnet på bursdagen. Felles feiring burde være helt naturlig. Også at nye partnere deltar. Niks 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. september 2022 #20 Del Skrevet 29. september 2022 Millimani skrev (Akkurat nå): Niks Du kan kanskje prøve med en begrunnelse for hvorfor ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå