AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1 Skrevet 28. september 2022 Jeg blir trolig igangsatt om noen dager grunnet avflatet vekst hos babyen... Hva slags rettigheter har far i den forbindelse? Må han bruke av de 14 dagene omsorgspermisjon han har krav på? Det er jo veldig trasig om flere av de dagene går med til å vente på fødsel, men ønsker jo å ha ham hos meg... Anonymkode: 10a8c...9cc
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #2 Skrevet 28. september 2022 Han må nok enten det, eller ferie/avspasering hvis arbeidsgiver godtar det. Han har ikke ekstra rettigheter pga dette (dessverre). Anonymkode: 074cd...7a7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #3 Skrevet 28. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg blir trolig igangsatt om noen dager grunnet avflatet vekst hos babyen... Hva slags rettigheter har far i den forbindelse? Må han bruke av de 14 dagene omsorgspermisjon han har krav på? Det er jo veldig trasig om flere av de dagene går med til å vente på fødsel, men ønsker jo å ha ham hos meg... Anonymkode: 10a8c...9cc De 14 dagene er satt av til f.eks dette ja. Derfor det står i forbindelse med fødsel og ikke etter fødsel Anonymkode: 9cc9f...606 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #4 Skrevet 28. september 2022 Her ble det regnet som en del av de 14 dagene, ja. Men jeg ble sykemeldt etterpå (ble igangsatt på grunn av sykdom), så da fikk far overta min perm de ukene jeg var sykemeldt. Anonymkode: aabae...bb2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #5 Skrevet 28. september 2022 Det velger dere helt selv. Han kan velge å dra på jobb i stedet, eller søke om annen ulønnet fri, men det er ikke gitt at han får det ettersom omsorgspermisjon ifb fødsel er en rettighet det utfyller. Anonymkode: c3d48...777
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 Skulle igangsettes (fødte spontant før) og fikk da beskjed om at det ville gå fra de 14 dagene ja. Igangsettelse kan ta laang tid så vi tenkte at jeg tok første delen alene mens han dro på jobb. Jeg er vant til sykehus og hadde ikke noe imot det. Og han var bare 20-30 min unna om fødselen plutselig fikk fart på seg. Anonymkode: 54e95...479
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå