Gå til innhold

Bleiefri hjemme, men redd for å tisse på do

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt har nylig slutta med bleie på dagtid, dvs på dagtid hjemme der vi har potta… 

Det måtte mye overbevisning til for å sette seg på potta, men når det først var gjort en gang har han ikke hatt et eneste uhell og er superstolt. Problemet er bare at han ikke klarer å tisse på do, han blir helt krakilsk, så foreløpig bruker han bleie i barnehagen. 

Noen som har vært der tidligere? Hvor lang tid tok det før do ble greit? Hva gjorde dere for å hjelpe barnet?

Jeg trodde jeg hadde sett en lignende tråd her inne, men finner den ikke igjen. 

Anonymkode: ce5b6...0db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi var lik. Det gikk seg til litt etter litt. Finn noe som motiverer. Jeg prøvde det meste, uten suksess. Men Fantorangen-spillet på mobilen var til god hjelp og brukt som belønning. Pluss en doring hun kunne komme seg opp på selv (sånn med trapp).

Men hun vegrer seg fortsatt for å gå på do i bhg... ekspert på å holde seg🙈Er 4 år nå, bleiefri i 10 mnd.

Anonymkode: 0cf3e...482

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 20.51):

Jenta mi var lik. Det gikk seg til litt etter litt. Finn noe som motiverer. Jeg prøvde det meste, uten suksess. Men Fantorangen-spillet på mobilen var til god hjelp og brukt som belønning. Pluss en doring hun kunne komme seg opp på selv (sånn med trapp).

Men hun vegrer seg fortsatt for å gå på do i bhg... ekspert på å holde seg🙈Er 4 år nå, bleiefri i 10 mnd.

Anonymkode: 0cf3e...482

Vi får bare ta tida til hjelp. 
Basert på hvordan det gikk med potte ser jeg jo for meg at det skal gå fint bare han får prøvd en gang, men det var det med den første gangen…

Anonymkode: ce5b6...0db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...