Gå til innhold

El-test tolkning, mulig gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
kanskje noen har lignende erfaring? :P jeg har ganske regelmessig syklus på 33 dager og forventet eggeløsning på cd 19. trodde det stemte siden testen var sterkest da og ble svak cd 21. Tok en test bare på gøy igår (cd26) og den ble mer positiv enn jeg noen gang har hatt! Tok en graviditetstest også, den så negativ ut.. 🤔  Noen som har opplevd å få så positiv el-test tidligere enn positiv graviditetstest? Vet at det i teorien skal være motsatt… 

Ellers er vel bare syklusen min litt tullete denne gangen… 🙈8E2C26F9-9A8F-4655-AAEE-AD5B82B48F4F.thumb.png.815018a20ac6a69be275949e4409109b.png

8E2C26F9-9A8F-4655-AAEE-AD5B82B48F4F.thumb.png.815018a20ac6a69be275949e4409109b.png

Anonymkode: 3f08f...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes en egen tråd for EL tolkning under prøver-forumet. Du trenger ikke opprette egen tråd.

Anonymkode: 7dc3a...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh beklager 😕 Vurderte å poste der, men tenkte det kanskje ble feil siden jeg blandet inn mulig graviditet osv… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om el test er positivt pga graviditeten vil du også få positive gravid tester..

Noen får positive eggløsning tester før mens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns testene dine ser mer eller mindre positive ut alle fra cd 10, så her tenker jeg noe er som det ikke skal. Kanskje du har pco?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (12 minutter siden):

Syns testene dine ser mer eller mindre positive ut alle fra cd 10, så her tenker jeg noe er som det ikke skal. Kanskje du har pco?

Hmm ja, lurte på om det så litt rart ut ja! Takk for tips! Får kanskje ta en tur til lege og vise det 🤔

Tok en ny test nå… den er enda sterke… appen viser t/c ratio på 1.42. 
Tok en graviditetstest også, ser ingenting.. så får vel utelukke graviditet 😕

1AAFD841-0173-46FC-AFD2-CDC9E03E698D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke såvidt jeg vet, nei… jeg burde vel sjekke meg for det 😕 kan det gi så sterke og uregelmessige el tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ikke såvidt jeg vet, nei… jeg burde vel sjekke meg for det 😕 kan det gi så sterke og uregelmessige el tester?

Kan. ...men har du hat 33 dagers syklus siste 6-12 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hmm ja, lurte på om det så litt rart ut ja! Takk for tips! Får kanskje ta en tur til lege og vise det 🤔

Tok en ny test nå… den er enda sterke… appen viser t/c ratio på 1.42. 
Tok en graviditetstest også, ser ingenting.. så får vel utelukke graviditet 😕

1AAFD841-0173-46FC-AFD2-CDC9E03E698D.jpeg

Ja skyldes nok ikke graviditet for min erfaring er at når en eltest er positiv pga graviditet er også graviditetstesten Veldig positiv. Jeg ville kontaktet lege eller privat gynekolog og bedt om å utredes. Få rekvisisjon på blodprøver som er ment å ta cd2 og vent til mensen kommer og ta de. Be også om henvisning til innvendig ul eller om du er hos privat gynekolog har de det uansett. Jeg tipper noe er veldig feil med hormonene dine evt du har pco , og da er det bare bortkastet tid å vente hjemme selv, da trenger du medisiner for å få ting på rett kjøl. Det er ikke vanlig å ha mange positive eltester i en syklus med normale verdier, noe gjør at lh hormonet ditt er unormalt høgt. Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (14 minutter siden):

Ja skyldes nok ikke graviditet for min erfaring er at når en eltest er positiv pga graviditet er også graviditetstesten Veldig positiv. Jeg ville kontaktet lege eller privat gynekolog og bedt om å utredes. Få rekvisisjon på blodprøver som er ment å ta cd2 og vent til mensen kommer og ta de. Be også om henvisning til innvendig ul eller om du er hos privat gynekolog har de det uansett. Jeg tipper noe er veldig feil med hormonene dine evt du har pco , og da er det bare bortkastet tid å vente hjemme selv, da trenger du medisiner for å få ting på rett kjøl. Det er ikke vanlig å ha mange positive eltester i en syklus med normale verdier, noe gjør at lh hormonet ditt er unormalt høgt. Lykke til ❤️

Ok, skjønner 😕 Tusen takk for utfyllende svar! ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...