AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1 Skrevet 28. september 2022 Det er så vanskelig å skrive dette kort og konsist fordi det har gått 10 år hvor mye har skjedd. Jeg prøvde å spørre om råd for noen måneder siden, fikk bare beskjed om at det var for langt skrevet. Når har det skjedd mer ting og er redd for å begå feil enten ved å si noe feil, eller ikke ta tak før det er for sent og få noe jeg ikke trodde jeg kom til å få. Så for å kutte det ned til det essentielle, uten de kompliserte detaljene jeg hadde sist. Er det greit å fortelle noen uten at man forventer noe tilbake, det er greit om de ikke føler det samme, at man bare trenger at de vet at du elsker dem? Vil jo selvfølgelig høre ordene tilbake, men kanskje følelsene forsvinner hvis man får vite at det aldri vil skje. Hvis det er greit, hvordan gjøre det uten at det føler seg presset, og kan det fortsette som før man sa det? Å miste henne fra livet mitt er mer skremmende enn å ikke få ha henne i det fordi selv om jeg elsker henne. Elsker jeg henne nok til at jeg vil at hun skal ha det beste livet mulig, og det kan være uten meg som partner. Anonymkode: 9ace0...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #2 Skrevet 28. september 2022 Nei ikke hvis dere ikke er kjærester Anonymkode: 2a625...7e4 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #3 Skrevet 28. september 2022 Vet hun at du har følelser for henne? Hvorfor er det så viktig for deg at hun vet at du elsker henne? Det er åpenbart en stor sjanse for at du blir veldig såret om du sier det uten at hun kan gjengjelde følelsene. Dersom hun ikke vet at du har følelser en gang, så ville jeg sagt det, ikke at du elsker henne. For det blir så veldig voldsomt å høre litt sånn ut av det blå. Anonymkode: c6629...68c 2
Rosakatt Skrevet 28. september 2022 #4 Skrevet 28. september 2022 Sefølgelig kan du si det! 😊 Bare vær åpen og fortell henne det du har fortalt oss. Forstår det er vanskelig og kan jo ikke forutse hvordan hun vil ta dette. Og selv om det skulle gå galt, kan det bli bedre igjen med tiden. Alt du kan gjøre er å være ærlig. Selv når det gjør vondt. Du virker som en veldig skjønn person 😊 Lykke til! 🤠 4 1
Macro Skrevet 28. september 2022 #5 Skrevet 28. september 2022 Romantikk og "elske"prat er den sikreste måten å få meg til å løpe på. Men hvorfor har du henne så tett på deg om det bare har vært en enveis-greie i så lang tid? Blir følelsene dine utnyttet på noen måte? 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #6 Skrevet 28. september 2022 Rosakatt skrev (3 minutter siden): Sefølgelig kan du si det! 😊 Bare vær åpen og fortell henne det du har fortalt oss. Forstår det er vanskelig og kan jo ikke forutse hvordan hun vil ta dette. Og selv om det skulle gå galt, kan det bli bedre igjen med tiden. Alt du kan gjøre er å være ærlig. Selv når det gjør vondt. Du virker som en veldig skjønn person 😊 Lykke til! 🤠 Personlig syns jeg han høres litt ut som en besatt creep med mye selvmedlidenhet som lever i fortiden men ok Anonymkode: 2a625...7e4 8 1
Rosakatt Skrevet 28. september 2022 #7 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Personlig syns jeg han høres litt ut som en besatt creep med mye selvmedlidenhet som lever i fortiden men ok Anonymkode: 2a625...7e4 Men det vet jo ikke vi? Det er jo trist om noen skal gå livet ut å aldri ta en sjans. Virker reflektert nok til å ta hensyn, noe han(?) Allerede har gjort i lang tid. Svar kan også være viktig for å gå videre. Ps: vær litt romantisk, vi lever kanskje bare en gang 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #8 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet hun at du har følelser for henne? Hvorfor er det så viktig for deg at hun vet at du elsker henne? Det er åpenbart en stor sjanse for at du blir veldig såret om du sier det uten at hun kan gjengjelde følelsene. Dersom hun ikke vet at du har følelser en gang, så ville jeg sagt det, ikke at du elsker henne. For det blir så veldig voldsomt å høre litt sånn ut av det blå. Anonymkode: c6629...68c Er en lang komplisert historie som jeg nok ikke bør gå innpå i fare for å få kommentarer slik som sist. Men la oss prøve: Jeg hadde bare for mye ting som hadde skjedd meg til å tro at jeg var god nok for noen uansett hvor mye jeg hadde endret meg. Dagen jeg skulle innrømme at jeg hadde følelser for henne fant jeg ut at det var en annen fyr i bildet. Han var i lignende situasjon som meg hvor hun ikke trodde han var interessert, men etter å ha vært på fest og drukket våget han endelig å si noe så de hooket up og resten er historie. Jeg prøvde aldri å skape noen sabotasje, snarere tvert imot reddet jeg forholdet deres to gang (jeg overdriver ikke de takket meg for det begge gangene og sa det), pga veldig feil kommunikasjon hvor hun ikke tolket ting korrekt. Fordi det var viktigere for meg at hun var lykkelig. Han var en bedre mann enn meg og hun fortjente det han kunne tilby. Fikk derimot et kanskje hardt stikk i hjerte når hun prøvde å få meg til å be ut en venninne, og uten å si noe om mine følelser for henne eller at det gjaldt henne, fortalte henne alle grunner til hvorfor jeg ikke hadde bedt henne ut. Hun sa ting nå gikk opp som et sterinlys for henne, og hadde hun vist det hadde hun spurt meg ut først, da hun hadde en crush på meg etter den første dagen vi tilbringte sammen. Eneste grunnen til at det er viktig er at jeg føler det er eneste sjansen jeg har til at denne gangen kan det bli noe siden sist gang viste hun ikke noe om det. Siden hun fortalte senere at hun var interessert i meg i starten. Hun kommer ikke til å være singel spesielt lenge til. Jeg er fullt klar til å akseptere det og at vi aldri blir sammen, sliter bare med tanken på hva om hun faktisk vil jeg skal si noe men tror jeg ikke har følelser for henne siden jeg aldri har gitt antydning til det, dermed utelukker meg fra den rekken av menn hun kan velge mellom. Anonymkode: 9ace0...fe9
Gjest Raptuss Skrevet 28. september 2022 #9 Skrevet 28. september 2022 Da syntes jeg du skulle ta sjansen nå og fortelle det til henne. Lykke til da❤️
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #10 Skrevet 28. september 2022 Synes absolutt du skal si noe. Lykke til! Anonymkode: 6c514...894
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #11 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Personlig syns jeg han høres litt ut som en besatt creep med mye selvmedlidenhet som lever i fortiden men ok Anonymkode: 2a625...7e4 Godt mulig jeg er besatt, har prøvd å bli kvitt følelsene, de forsvinner ikke, vet ikke hva jeg har gjort som er creepy kan du være mer spesifik? Anonymkode: 9ace0...fe9
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #12 Skrevet 28. september 2022 Ville startet med å si «Jeg liker deg veldig godt« evt «Jeg liker deg som mer enn en venn». Kommunikasjon er ikke din beste egenskap, virker det som Anonymkode: eaa0c...5df 2 5
Macro Skrevet 28. september 2022 #13 Skrevet 28. september 2022 Rosakatt skrev (16 minutter siden): Men det vet jo ikke vi? Det er jo trist om noen skal gå livet ut å aldri ta en sjans. Virker reflektert nok til å ta hensyn, noe han(?) Allerede har gjort i lang tid. Svar kan også være viktig for å gå videre. Ps: vær litt romantisk, vi lever kanskje bare en gang Det er ikke alle som vil ha den forbaska romantikken tredd nedover ørene. Som du sier lever vi bare en gang, og vi andre vil ikke bruke våre liv på andres romantikkbehov. TS: vi vet igrunn for lite om den egentlige relasjonen du har til dama. Du må forklare den bedre om folk skal gi råd. 2 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #14 Skrevet 28. september 2022 Macro skrev (1 minutt siden): Det er ikke alle som vil ha den forbaska romantikken tredd nedover ørene. Som du sier lever vi bare en gang, og vi andre vil ikke bruke våre liv på andres romantikkbehov. TS: vi vet igrunn for lite om den egentlige relasjonen du har til dama. Du må forklare den bedre om folk skal gi råd. Er aldri godt nok... Skulle ønsket jeg fant tråden jeg skrev sist, da fortalte jeg alt jeg kunne uten å avsløre noen identiteter men fikk bare ting som; TL:DR, masse beskjed kommentarer om at jeg burde lære meg å la være å skrive bakhistorie og bare komme med poenget. At dette ikke var stedet for noveller da folk ikke har tid å lese. Blant annet en melding som ble fjernet av MOD som sa jeg burde avslutte livet mitt fordi jeg var for patetisk til å bli elsket med en slik bakhistorie. Var som å være tilbake på alle årene jeg gikk på skolen selv etter jeg fikk blitt umyndig gjort og kommet meg ut av huset. Tror dette var en feil jeg burde bare holdt kjeft og fortsette slik som normalt, når jeg kom ut i det virkelige liv ble ting straks bedre fordi jeg har aldri laget bølger, jeg stiller opp og spiller rollen min som pålitlig veldig godt. Bryter jeg den tilitten så vil jeg risikere å miste en av de mest betydningsfulle forholdene jeg har selv om jeg gjerne ønsker mer enn det er. Uten henne hadde jeg ikke vist at det fantes et gir av styrke som var godt skjult, det bare fungerer dårlig uten å føle at hun står bak meg. Anonymkode: 9ace0...fe9 2
Mt3 Skrevet 28. september 2022 #15 Skrevet 28. september 2022 Det høres jo ut som om dere er veldig nære venner. Så du må jo bare ta sats og si at du har elsket henne fra første gang dere traff hverandre, men at ingenting er viktigere for deg enn vennskapet dere har og at hun er lykkelig. Så får hun avgjøre om hun har følelser for deg og vil være mer enn bare venner. Du kan jo alltids skrive det på ett kort som du gir henne, så hun kan tenke over det som står der uten at du er tilstede. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #16 Skrevet 28. september 2022 Macro skrev (45 minutter siden): Romantikk og "elske"prat er den sikreste måten å få meg til å løpe på. Vel, nå er det jo ikke deg vedkommende skal snakke med da ... andre kanskje takler det der helt fint, selv om det kan føles overveldende der og da. Ts, jeg syns du skal go for it - for jeg er helt motsatt av den jeg siterte, jeg takler romantikk Anonymkode: 8c225...18d 3
Veggdyret Skrevet 28. september 2022 #17 Skrevet 28. september 2022 Så dere er nære venner, hun dater andre og tar 0 initiativ ovenfor deg (går så langt som å prøve å prakke deg på venninnene sine)... Skal ikke påstå at hun IKKE kan ha følelser for deg altså, men jeg tror det er mer sannsynlig at hun overhodet ikke er interessert i deg på den måten, og at en kjærlighetserklæring fra din side vil være døden også for vennskapet deres. Er det noe du ønsker/takler - å miste henne som venn, dersom hun ikke vil noe mer? I så fall, kjør på. 5
Høna79 Skrevet 28. september 2022 #18 Skrevet 28. september 2022 Høres ut som om du bare skal hoppe i det og fortelle henne om dine følelser, tenker jeg da. Men jeg ville kanskje ikke brukt ordet «elske», for det hadde for meg vært litt for skremmende sterkt når vi aldri hadde vært i forhold en gang. Du kan fint fortelle henne at du har følelser for henne, be henne ut og si at du ønsker dere skal være mer enn bare venner - uten å bruke ordet elske. Så hvis det skulle bli dere to, kan du heller en gang i fremtiden - når du sier at du elsker henne - fortelle at det har du gjort lenge. Lykke til og hopp i det ❤️🌸 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #19 Skrevet 28. september 2022 Jeg tror jeg leste forrige tråden din, TS. Jeg husker ikke hvilket inntrykk jeg satt igjen med da, men etter å se innleggene dine i denne tråden så mener jeg at du fint kan si det til henne. Du trenger ikke pakke det inn i mye romantikk, bare si til henne at du elsker henne og har gjort det i lange tider og at du setter pris på vennskapet deres osv. Kan være greit å ta det litt rolig til å begynne med uten store utbasuneringer og blomster. Hvis hun var interessert i deg en gang og er singel nå så kan det hende det der blir starten på noe fint mellom dere. Anonymkode: b1ec9...850
Macro Skrevet 28. september 2022 #20 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er aldri godt nok... Skulle ønsket jeg fant tråden jeg skrev sist, da fortalte jeg alt jeg kunne uten å avsløre noen identiteter men fikk bare ting som; TL:DR, masse beskjed kommentarer om at jeg burde lære meg å la være å skrive bakhistorie og bare komme med poenget. At dette ikke var stedet for noveller da folk ikke har tid å lese. Blant annet en melding som ble fjernet av MOD som sa jeg burde avslutte livet mitt fordi jeg var for patetisk til å bli elsket med en slik bakhistorie. Var som å være tilbake på alle årene jeg gikk på skolen selv etter jeg fikk blitt umyndig gjort og kommet meg ut av huset. Tror dette var en feil jeg burde bare holdt kjeft og fortsette slik som normalt, når jeg kom ut i det virkelige liv ble ting straks bedre fordi jeg har aldri laget bølger, jeg stiller opp og spiller rollen min som pålitlig veldig godt. Bryter jeg den tilitten så vil jeg risikere å miste en av de mest betydningsfulle forholdene jeg har selv om jeg gjerne ønsker mer enn det er. Uten henne hadde jeg ikke vist at det fantes et gir av styrke som var godt skjult, det bare fungerer dårlig uten å føle at hun står bak meg. Anonymkode: 9ace0...fe9 Du svarte ikke på det jeg spurte om, men tror jeg fikk de svarene jeg trengte. Tror du skal la dama være. Har forresten ikke sett den andre tråden din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå