Gå til innhold

Den jævla trenden om quiet quitting - bør IKKE ankomme blant lærerne!

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barnehagen er ikke så viktig som skole så hva du gjør i barnehagen er ikke så relevant.

Anonymkode: 2658e...ec3

Glad du sier det. Da skal jeg gjøre enda mindre i morgen. Bryr meg egentlig ikke så

Anonymkode: dd5a9...8d0

• Liker 5
Skrevet

Og med det beviser dere bare at dere ikke er verd den lønnen dere får nå engang. 

Innsats skal lønnes, og QQ viser jo bare at man ikke duger til å gjøre en innsats.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
BobbySocks skrev (2 minutter siden):

Og med det beviser dere bare at dere ikke er verd den lønnen dere får nå engang. 

Innsats skal lønnes, og QQ viser jo bare at man ikke duger til å gjøre en innsats.

Innsatsen som har blitt gjort har ikke blitt verdsatt, da er det bare å la være da

Anonymkode: f779b...417

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Fordi? VIL dere ha skolevegrere og dårlig rykte på skolen?  Ødelagte unger av mobbing?

Anonymkode: b321f...98f

Fordi det er slik norsk skole er lagt opp. Jeg som lærer kan ikke selv bestemme hva rektor og skoleverket mener skal prioriteres 

Anonymkode: 4547c...0cc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Innsatsen som har blitt gjort har ikke blitt verdsatt, da er det bare å la være da

Så da skal du ha mer lønn før en innsats som blir mindre verdsatt? Merkelig tankegang. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg synes det er tvert om. Om jeg som lærer velger å se bort fra mye av det unødige tullete papirarbeidet med rapporter og vurderinger som betyr null og nada for barna,  da har jeg faktisk tid til å være påkoblet i friminutt og timet, se barna og bidra til at alle skal ha det bra. Det rekker jeg ikke når jeg løper fra møte til møte og pc til pc. 

Anonymkode: 4547c...0cc

Da håper jeg virkelig at det papirarbeidet og møtene du dropper,ikke går utover barn med spesielle behov.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vært ute for lærere som har quitted qiuetly før, så tror ikke det er en ny tilstand. :) Husker vi hadde en som satt og drakk kaffe med koppen på magen og halvsov. Ofte lærte jeg mer av å bare lese i boka enn å følge med i timen. Det er ikke jo akkurat alle lærere som er veldig god i utgangspunktet. 

Men jeg skjønner at noen er irriterte nå og skal ta det ut over barna. jaja.. Finn dere en annen jobb hvis dere tror dere har det så ille! En sånn jobb der du får en spark i ræva om du ikke leverer og mister jobben hvis det er dårlige tider. Det er kjipt at det ble tvunget lønnsnemd, men selv om slaget er tapt, så er det vel neppe siste ord? Sykepleiere lar vel ikke irritasjon over lønn gå utover pasienter? Forhåpentligvis.... 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Den teite trenden «quiet quitting», om å gjøre mindre, kun det nødvendigste i jobben sin håper jeg IKKE når grem blant lærerne. Det vil bety at barn lider! Mobbeofre. De som er utenfor. De som blir plaget. Fordi, mobbing skaper ekstra arbeid for læreren. Med quiet quitting, vil læreren frasi seg ansvar på de områdene som gir «ekstra» arbeid. 

Når lærere ikke gidder å ta tak i mobbeproblem, frasier seg ansvar, ikke GJØR noe med en situasjon som har pågått i månedsvis! Det er for dårlig… 

Undskyld at jeg spørr men hva er quiet quitting?

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Den teite trenden «quiet quitting», om å gjøre mindre, kun det nødvendigste i jobben sin håper jeg IKKE når grem blant lærerne. Det vil bety at barn lider! Mobbeofre. De som er utenfor. De som blir plaget. Fordi, mobbing skaper ekstra arbeid for læreren. Med quiet quitting, vil læreren frasi seg ansvar på de områdene som gir «ekstra» arbeid. 

Når lærere ikke gidder å ta tak i mobbeproblem, frasier seg ansvar, ikke GJØR noe med en situasjon som har pågått i månedsvis! Det er for dårlig… 

Er det lærere som må ta det problemet? 

Anonymkode: 0ebbe...7ad

• Liker 2
Skrevet
BobbySocks skrev (9 minutter siden):

Så da skal du ha mer lønn før en innsats som blir mindre verdsatt? Merkelig tankegang. 

Nei, men da gidder jeg å gå tiøbake til den ekstra innsatsen

Skrevet
Kjetil E skrev (3 minutter siden):

Undskyld at jeg spørr men hva er quiet quitting?

Forklaringa sto i setninga.

• Liker 1
Skrevet
sommermor skrev (11 minutter siden):

Da håper jeg virkelig at det papirarbeidet og møtene du dropper,ikke går utover barn med spesielle behov.

Barn med spesielle behov… hva med barna med ordinære behov? Klare seg selv de da? Er lei av dette fokuset på såkalte sårbare barn. Som skal ha assistenter. Bruker ressurser på dem, med variabelt resultat, slik at de andre barna må gå for lut og kaldt vann. 

Anonymkode: 1def9...879

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Slutt p vær spydig, ingen tror dere er magikere som tryller vekk konflikter. Det handler om å gjøre foreldrene til mobber bevisst på hva ungen deres gjør mot andre. Fy søren.

Igjen, sånne ting melder lærer inn om - også tar avdelingsleder, rådgiver, miljøarbeider, helsesykepleiere eller hvem nå enn som følger opp mobbesaker på den aktuelle skolen det videre. Vi lærere har plikt om å varsle til de som har ansva, også blir det satt i gang en tiltaksplan videre.

Igjen, dette høres veldig personlig ut og ikke noe du trenger å lage en generell tråd om.

Er du misfornøyd med din skoles håndtering av mobbesak må du ta det med fylkesmannen. 

Anonymkode: 58f0b...ea8

• Liker 7
Skrevet
BobbySocks skrev (13 minutter siden):

Hva er så galt med å ikke gjøre mer enn det man er ansatt til å gjøre? 

Gjør man det man er satt til å gjøre i henhold til arbeidskontrakten på en tilfredsstillende måte, så har ingen noe å klage på, og man fortjener den lønnen man har kontraktfestet.

At noen unge og fremadstormende yter ekstra for å komme opp og frem, ødelegger for dem som ikke har ekstra energi eller tid til å gjøre mer enn det de må. 

Det er klart bedriftene liker arbeidere som yter ekstra. Da tjener de mer penger og kan klare seg med færre ansatte som gjør mer jobb uten ekstra betaling. 

Anonymkode: d9907...9ba

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er hun som startet tråden om quiet quitting i barnehagen. Jeg tror du skjønner hva mitt synspunkt er.

Anonymkode: dd5a9...8d0

Hvor finner jeg den tråden?

Anonymkode: 2c2a4...6ae

Annonse
Skrevet

Som kontaktlærer har man et visst ansvar for å forhindre mobbing og ta tak i slike problem. Men nei.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Igjen, dette høres veldig personlig ut og ikke noe du trenger å lage en generell tråd om.

: 58f0b...ea8

🙄

Skrevet
BobbySocks skrev (22 minutter siden):

Mer innsats (flere unger, psykere unger, mer spesialtilfeller, mer masete foreldre) har tydeligvis ikke ført til mer lønn, så prøve lønn foran innsats da..

Anonymkode: 397d6...dc0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Vel… Når de ikke gidder å ta tak i et alvorlig mobbeproblem, da begynner jeg å lure på hvorfor bli lærer når man har en gi-faen-holdning til elevenes ve og vel.

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Fordi? VIL dere ha skolevegrere og dårlig rykte på skolen?  Ødelagte unger av mobbing?

Herregud TS , du høres ikke helt oppegående ut. Skikkelig sint og bedreviter. Ro deg ned. 

Anonymkode: e4c63...e0e

• Liker 4
Skrevet
sommermor skrev (30 minutter siden):

Hva er alternativet, kloning?

Anonymkode: 7c37c...208

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...